120000 bakımı

Bu alt bölümde, özellikle sadece dizel araçlarla ilgili bakım konuları yer alır.

120000 bakımı

İleti sadan » 07 Şubat 2011 19:31

arkadaslar mrb aracımın 120000 bakımında neler yapmalıyım birde clio ların 100000 den sonra masraf cıkarttığını duydum bu doğrumudur
sadan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 05 Şubat 2011 21:28
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 hp
Kilometre: 108000
Yakıt: opet
Lastik Markası: good year
İsim ve Şehir: sadan izmir


Re: 120000 bakımı

İleti semih89 » 07 Şubat 2011 19:48

çıkaran 10binde de çıkarır :) bakımlı bir araba km önemli değildir ! aracımı 110binde sattım akrabama hala maşallahı var

öncelikle 120bin bakım için standart olan şunlardır . yakın zamanda baskı balata değiştirmediğini tahmin ederek yazıyorum.


- Motor yağı değişim
- Yağ filtresi değişim
- Mazot filtresi değişim
- Hava filtresi değişim
- Partikül filtresi değişim (var ise)
- Cam yıkama suyu seviye kontrolleri
- Fren hidroliği seviye kontrolleri
- Takviyeli direksiyon yağı seviye kontrolleri
- Silecek fırçaları durum kontrolleri
- Elektrik tertibatı (sinyalizasyon) durum kontrolleri
- Lastiklerin kontrolleri
- Amortisörlerin durum kontrolleri
- Ön fren balata kontrolü (gerekiyorsa değişim)
- Egsantrik kayışı değişim
- Aksesuar kayışı değişim
- baskı balata değişimi
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: 120000 bakımı

İleti sammy64 » 26 Şubat 2011 16:07

mrb arkadaslar..ben de 2 hafta once 120bın bakımını yaptırdım.ısık yandı,araba ıkı seferdır8bınde bakıma gırıyor.tm sentetık 5 40 yag kullanmama rtagman.
servıse gıtmedım,arabayı aldıgım yere sanayıye gıttım.cok guvendıgım kısıler.tamamen renault yazılı kutularda orjınal urun kullanıldı.devırdaım motoru mu ne var,o 200bın de gıder 10bınde de bozulur sans ısı dedıler,degıstırmedıler,ıyı gorunuyormus.onlar daha ucuza alıyo tabı.yapılanlar aklımda kaldıgıyla soyle:
-trıger setı orjınal 145 lıra
-dephı mazot fıltresı 130 demısler 80e kendılerıne dıye aldılar.
-man yag fıltresı
-polen fıltresı
-hava fıltresı
-yag olarak gecen bakımda 5-40 castrol edge kullanmıstık.sımdı ondan daha ustundur dedıler lıquı moly 5-40 tam sentetık yag kullandık.castrol 15,bu yag20 bın tık demezmıs.lıtresını 35den satıyoruz dedı,125 lıra yazdı bana.
-arka tekerler sokulup kampanalar tornada taslatıldı,fren ayarı yapıldı.on balatalara bakıldı 10 bın daha yap sonra degıstırelım dedıler.
-yarım lıtre kırmızı antıfırız tamamlandı
-sanzuman yagını servıs degıstırmıyo 150 bınden sonra ses yapıyo snzuman dedıler,degıstırelım dedım.cok farklı kalıtelı bı yagı varmıs,72lıra o tuttu.
-enjektor temızleyıcı atalım daha once atmadık dı mı dedıler,ıyısı 35lıraymıs ondan koyduk depoya.
-cam suyu ılave edıldı,teker havaları kontrol edıldı,tekerler on arka degısımı bı dahakı bakıma yapılacak
toplamda 150 işçilik yazdı,toplamda 710 tuttu galıba 680 dedı.enjektor temızleyıcıye de 20 verırım dedım 700 borcum var dedım.en agır bakım bu kadar ıyı parcalar ve ekstralarla 700 tuttu.hep orjınal parca kullandık yagı cok ıyı koyduk 13-124 bınden once servıse gelme dedıler.trıger ıçın de ya 80 bın ya 5 yıl olacak,trıgerlerı kalın kalıtelı dedıler.cıkan parcanın yenıden farkı yoktu.en agır bakım da boylece bıttı.paylasayım ıstedım.bu arada yag arabanın sesını ıyıce kestı sankı hızlanmalar yag gıbı oldu gercekten.bu yagı cok begendım.
sammy64
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 25 Nisan 2009 14:00
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCİ 80hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Sami Uşak


Dizel Periyodik Bakımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir