ABS Yardım

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

ABS Yardım

İleti tabteam » 15 Şubat 2011 14:09

Arkadaşlar bildiğiniz üzere ben aracı daha yeni aldım.
ABS ile ilgili bir sorum var.
Geçen gün ilk defa abs devreye girdi sert fren yapınca. Merak ettiğim bir konu var. frene sert bastığım ve abs devreye girdiğinde pedalda bir titreme vuruntu oluyor ve aracın fren sisteminin bir yerinden sanki garçççç diye bir ses çıkıyor. sesi nasıl tarif edebileceğimi de bilmiyorum. merak ettiğim şu abs devreye girince bu şekilde bir vuruntu titreme ve bir ses duymak normal midir?
tabteam
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 280
Kayıt: 24 Ocak 2011 14:50
Marka & Model: (Clio3) Honda JAZZ
Motor Tipi & Gücü: (1.5dci) FUN+
Kilometre: 32000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: Şükrü KESKİN DENİZLİ


Re: ABS Yardım

İleti ByOnder » 15 Şubat 2011 14:44

birincisi herkesin yanıldığı şu konuyu tekrar düzeltiyorum abs devreye girdi diye bi tabir çok komik bi tabir abs nin devrede olmadığı an diye bi an yoktur abs her an devrededir ve çok sert frenlemede vuruntu hissetmeniz normaldir aslında bu vuruntu abs nin kalitesini gösterir çok kaliteli araçlarda hiç hissetmessiniz bu abs nin disk i kavrayıp bırakma hızı ile alakalıdır çok açarak taş devri misali anlatabileceğim anca diyelimki abs 1 sn de 1 kere disk i tutup bırakıyo 1 sn yeden düşük bi zamanda lastik tutnma yaşayacak kadar sert bi fren olursa diyelimki 01 02 03 04 05 06 07 de lastik yavaşladı yavaşladı 08 09 da kitledi siz bunu vuruntu olarak hissedersiniz 1 sn de abs lastiği bırakır sonra tekrar sıkmaya başlar tabi ben anlatabilmek için zamanlamayı çok açtım bu saliselerle gerçekleşen bi işlemdir umarım anlatabilmişimdir

fakat ses için bişey diyemicem balatalarınızı bi kontrol ettirin.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ABS Yardım

İleti Devrim » 15 Şubat 2011 15:05

"Gaarrrçç" ifadesi göreceli olabilir ama hemen hemen öyle bir tıkırtı ve hırıltı karışık ses gelmesi normaldir.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ABS Yardım

İleti tabteam » 15 Şubat 2011 15:50

yani evet dediğim gibi sesi tam olarak ifade edemiyorum. ama şöyle diyeyim hani kazık fren yapınca stabilize yolda araç kayarken çıkan sesi andıran bir ses işte.
tabteam
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 280
Kayıt: 24 Ocak 2011 14:50
Marka & Model: (Clio3) Honda JAZZ
Motor Tipi & Gücü: (1.5dci) FUN+
Kilometre: 32000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: Şükrü KESKİN DENİZLİ

Re: ABS Yardım

İleti ByOnder » 15 Şubat 2011 17:09

tabteam demiş ki:yani evet dediğim gibi sesi tam olarak ifade edemiyorum. ama şöyle diyeyim hani kazık fren yapınca stabilize yolda araç kayarken çıkan sesi andıran bir ses işte.


Yani hocam bu bi metal sesi ise ve daha önce olmayan bi sesse artı vuruntuda bundan kaaynaklanıyosa bi baktırın derim sonuçta balatalar zamanından önce aşınabilir yada hasar alabilir
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ABS Yardım

İleti burak120320 » 15 Şubat 2011 18:15

ByOnder demiş ki:birincisi herkesin yanıldığı şu konuyu tekrar düzeltiyorum abs devreye girdi diye bi tabir çok komik bi tabir abs nin devrede olmadığı an diye bi an yoktur abs her an devrededir


hocam yine yanlış tabiri kullanarak sorucam ben.. abs nin devreye girdiği anları nasıl tabir etmeliyiz ??

"abs heran devrede" yerine abs heran "tetikde" ve "gerektiğinde devreye giriyo" diyemezmiyiz????
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: ABS Yardım

İleti ByOnder » 15 Şubat 2011 19:00

Yani her an tetikde demek her an devrede demekdir nasıl desemki camlarınız kullanmadığınız zaman manuelmidir bunun gibi bişi yani frenin bi bölümü yavaş frenlemelerde eski usul çalışır ihtiyaç duyduğunda abs devreye girer böyle bişi yok abs devreye girdi tabiri bana bunu anımsatıyo.

abs sistemi fren pedalına ilk dokundunuz anda işlevini gerçekleştirir yani sonradan devreye girme gibi bi durum söz konusu değildir acaba terimlerdemi anlaşamıyoruz yani tekrarlayayım abs devreye giriyo dediğinizde benim anladığım frenlemenin ilk bölümünde eski sistem frenleme oluyo ihitiyaç duyarsa abs çalışıyo abs devreye girer le anlatılmak istenen buysa eğer abs nin çalışma mantığı bu değildir
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ABS Yardım

İleti burak120320 » 15 Şubat 2011 19:14

hocam ben abs yi yanlış biliorum o zaman :oops: benim bildiğim tamda dediğiniz gibi frenlemenin ilk bölümünde eski sistem frenleme oluyo ihitiyaç duyarsa yani araç kızaklama yaparsa abs çalışıyo ???? gene yanlış bilgi edinmişim sanırım!! doğrusu nedir ??
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: ABS Yardım

İleti Sani » 15 Şubat 2011 20:37

ByOnder, ABS'nin tam olarak ilk pedala dokunuş anından itibaren çalışma prensibini anlatabilir misin?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: ABS Yardım

İleti ByOnder » 15 Şubat 2011 21:32

Yani abs neyse o sürekli sık bırak sık bırak halindedir taki araç durana kadar açıklamam istenen nedir tam olarak anlamadım :)
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ABS Yardım

İleti semih89 » 15 Şubat 2011 21:50

ByOnder demiş ki:Yani abs neyse o sürekli sık bırak sık bırak halindedir taki araç durana kadar açıklamam istenen nedir tam olarak anlamadım :)


DEVAMLI sık bırak halde değildir abs. gerek de yok zaten öyle birşeye. araç kaymaya başladığını hissettiği zaman abs fren basıncını açıp kapatır. araç kazıklamaya başladığında tekerleklerde bulunan abs sensörlerinden alır bu bilgiyi de.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: ABS Yardım

İleti burak120320 » 15 Şubat 2011 21:56

Önder hocam yanlışın var sanırım, aaz önce şöyle bi yazı okudum;
ABS Nasıl Çalışır?
ABS fren sisteminin çalışma prensibi nedir?

ABS genel olarak, kaygan zeminlerde ani ve stabil bir şekilde durmayı sağlayan fren sistemi olarak tanımlanır. Kaygan bir zeminde acemi bir sürücü eğer aracında ABS sistemi varsa, ABS olmayan usta bir sürücüye göre çok daha rahat ve erken durabilir. Sistem bilgisayar kontrollü çalıştığından sürücü sadece frene basılı tutar, gerisini sistem otomatik halleder.

Bu sistemde tekerleklere bağlı sensörler yardımıyla tekerleğin kızaklamaya başladığı hissedilir ve hemen fren gücü kesilir. Yani ABS bir nevi basınç sınırlaması esasına göre çalışır. ABS’siz bir araçla panik freni denilen, tam frenleme yaptığınızda aracın ağırlık merkezi öne doğru kayıp ön tekerlekler üzerine binen yük kat be kat arttığında, eğer aynı kuvvetle frene basmaya devam ederseniz tekerlekler tamamen kitlenir ve kızaklama dediğimiz olay başlar. Kızaklama çok tehlikelidir çünkü araç düz bir çizgi üzerinde direksiyondan bağımsız hareket etmeye başlar. Direksiyon kontrolünün sürücüden çıkması da, muhtemel bir kazanın habercisidir.

ABS sistemi tekerleğin kızaklayacağını farkettiği anda gücü keser ve freni boşaltır, ardından pompa ile hidroliği tekrar basarak frene yüklenir. Bunu 1 saniye içerisinde tam 15 kez yapar ve bu sayede araç direksiyon kontrolünden çıkmadan yavaşlayıp, güvenli biçimde durabilir.

http://www.teknik-bilim.com/abs-nasil-calisir/ yazının tamamı bu linkde..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: ABS Yardım

İleti Devrim » 15 Şubat 2011 23:00

Manevradan bahsedilmemiş.

"Araç direksiyon kontrolünden çıkmadan yavaşlayıp, güvenli biçimde durabilir" doğru ama "durabilmesi" için değil "manevra" yapabilmesi içindir bu sistem. Ya değilse aracın ABS'siz daha kısa sürede durduğunu şahsen test ettim. Şehir içinde ABS devreye girdiği için ve manevra şansım olmadığından iki defa öndeki araca "tıkıladım." Sonuncu (üçüncü) olayda el frenini çekerek arkayı kızakladım ve daha kısa sürede durdum.

:!: Bir de, ABS görev yaparken fren pedalına yüklenmeye devam edin. "ABS çalışıyor nasılsa" deyip normal basmayın. Arada fark var.

:idea: Ben bir de şahsımca şu "devreye" girme noktasında bir şey yazayım dedim. Aslında herkes benzer şeyi kastediyor. Evet ABS her zaman devrede. Yani terimin sonundaki "S"nin System olduğunu bildiğimiz için, bu sistem -yani donanım- her zaman sensörlerle aracın stabilizasyonunu denetlemektedir ve her daim devrededir (online). Ancak, fren diskini saniyede 15 kez dürtmesi durumuna bir isim koyabiliriz fakat yeni gelen arkadaşlarımız yine "devreye girdi/çıktı" diyecektir. İşin bu noktasında anlaştığımızı 'var sayarak' yolumuza devam edebiliriz bence...

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ABS Yardım

İleti ByOnder » 15 Şubat 2011 23:51

DEVAMLI sık bırak halde değildir abs. gerek de yok zaten öyle birşeye. araç kaymaya başladığını hissettiği zaman abs fren basıncını açıp kapatır. araç kazıklamaya başladığında tekerleklerde bulunan abs sensörlerinden alır bu bilgiyi de.[/quote]

Bakın madem öyle daha teknik açıklayayım ıslak kaygan zeminde kitlenen lastik kuru zeminde kitlenmezmi ?

abs zemin ne olursa olsun sn de 18 defa disk e basınç uygular bu basınçları sıkıp bırakma olarak değerlendiriyoruz ve şöyleki umarım anlatabileceğim bunu x sürattaki bi disk in y sürate inmesi için nekadar basınç gerekir bunu sabit standart verilere göre hesaplar zemin şartlarına göre bu hesap değişebilir bunuda diskin dönüş hızına oranla azaltır veya çoğaltır

basit bi fren anı kuralım ben abs olayım ve dile geleyim 100 km hızla gidiyor araç sürücü yavaşlamak istedi saniyede 18 hamle yapıyorum unutmayın ilk hamlemde hesapladım 100 den 90 a indirmem gerekiyo 89 a inmesi demek lastiğin kitlenmesi demek çünkü ve ilk hamlemde 90 inmesi içinde 100 kg lık basınç gerekio bu arada aracın hızından bahsetmiyorum diskin hızından bahsediyorum fakat zemin kaygan bunu nasıl anladım henüz daha 50 kg basınç uyguladım hızın 95 e inmesi gerek ama 92 ye indi hedefim ne 90 a inmek demekki 100 kg fazla gelecek tekrar hesap yapıp gereken basıncı uygulamalıyım (yapalımmı hesap 50 kg la 8 km azaldıysa 2 km daha azalması için 12,5 kg daha basınc vermem lazım ) yani ben 100 kg verecem sanıyodum ama ilk hamlem 62,5 kg olmalıymış ve il basıncı 0,55 sl de uyguladım bıraktım yani unutmayın 1 sn yede bu işlemi 18 defa yapacam ama 50 ama 100 ama 200 kg uygularım o sorun değil dönüş yavaşlama hızını hesaplar ben onu hallederim ama neolursa olsun sn de 18 defa uygularım neki araba çok yavaş toplamda zaten 10 kg basınç gerekio 1 kerde uygulayayım demem gene 10 u 18 e paylaştırır sn de 18 defa işleem yaparım.


:D umarım abs olarak yaptığımı anlatabilmişimdir
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: ABS Yardım

İleti burak120320 » 16 Şubat 2011 01:09

hocam iyice çorba oldu bu iş dön dolaş aynı yerdeyiz :) senin söylediklerine karşılık bu akşam okuduğum birkaç farklı yazının hepsi ağız birliği etmişcesine derler ki; ABS, tekerleklerin ani frenleme esnasında kızaklamasını engelleyip maksimum fren gücünün sağlanması için görev yapan bilgisayar kontrollü bir frenleme sistemidir.

yanlızca ani fren anından ve sensörlerin aracın kızaklamaya başlayacağını hissetmesinden bahsedilio tüm yazılarda, yani saniyede 18 kez pompalama işini yanlızca araç kaymaya başlayacağı anda yapmaya başlıo die anladım ben olayı.. yarın triger için maise gidicem ben bunu bi sorayım ordaki ustalara :D tekrar yazarım yarın
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara


Sonraki

Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 53 misafir