tabteam demiş ki:yani evet dediğim gibi sesi tam olarak ifade edemiyorum. ama şöyle diyeyim hani kazık fren yapınca stabilize yolda araç kayarken çıkan sesi andıran bir ses işte.
ByOnder demiş ki:birincisi herkesin yanıldığı şu konuyu tekrar düzeltiyorum abs devreye girdi diye bi tabir çok komik bi tabir abs nin devrede olmadığı an diye bi an yoktur abs her an devrededir
ByOnder demiş ki:Yani abs neyse o sürekli sık bırak sık bırak halindedir taki araç durana kadar açıklamam istenen nedir tam olarak anlamadım :)
Manevradan bahsedilmemiş.
"Araç direksiyon kontrolünden çıkmadan yavaşlayıp, güvenli biçimde durabilir" doğru ama "durabilmesi" için değil "manevra" yapabilmesi içindir bu sistem. Ya değilse aracın ABS'siz daha kısa sürede durduğunu şahsen test ettim. Şehir içinde ABS devreye girdiği için ve manevra şansım olmadığından iki defa öndeki araca "tıkıladım." Sonuncu (üçüncü) olayda el frenini çekerek arkayı kızakladım ve daha kısa sürede durdum.
:!: Bir de, ABS görev yaparken fren pedalına yüklenmeye devam edin. "ABS çalışıyor nasılsa" deyip normal basmayın. Arada fark var.
:idea: Ben bir de şahsımca şu "devreye" girme noktasında bir şey yazayım dedim. Aslında herkes benzer şeyi kastediyor. Evet ABS her zaman devrede. Yani terimin sonundaki "S"nin System olduğunu bildiğimiz için, bu sistem -yani donanım- her zaman sensörlerle aracın stabilizasyonunu denetlemektedir ve her daim devrededir (online). Ancak, fren diskini saniyede 15 kez dürtmesi durumuna bir isim koyabiliriz fakat yeni gelen arkadaşlarımız yine "devreye girdi/çıktı" diyecektir. İşin bu noktasında anlaştığımızı 'var sayarak' yolumuza devam edebiliriz bence...
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir