Cam otomatiği

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Re: Cam otomatiği

İleti DOGAN » 09 Haziran 2008 19:13

aslında bu konudaki savunmaları gayet mantıklı geliyor nasılmı..?
düşünceleri şuymuş araç suya düştüğünde muhtemel bir elektrik arızası ile camlar kilitlenip içerde kalmayalım diye...!
ama benim düşüncem tolga ile aynı,peki laguna'da niye 4 cam otomatik sorusu aklıma geliyor.laguna dahamı güvensiz oluyor şimdi :(
sonuç olarak yurt dışında hepsi otomatik değilmi..?o zaman bizde yurt dışından düğmeleri getirttikmi iş tamam,gerisi zaten burada var :D
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.


Re: Cam otomatiği

İleti Devrim » 09 Haziran 2008 20:36

DOGAN demiş ki:...araç suya düştüğünde muhtemel bir elektrik arızası ile camlar kilitlenip içerde kalmayalım diye...!...
Tamam canım, manuel kollar dursun ama yukarıya otomatiğini de yapsınlar. :mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Cam otomatiği

İleti DOGAN » 10 Haziran 2008 08:27

Devrim demiş ki:
DOGAN demiş ki:...araç suya düştüğünde muhtemel bir elektrik arızası ile camlar kilitlenip içerde kalmayalım diye...!...
Tamam canım, manuel kollar dursun ama yukarıya otomatiğini de yapsınlar. :mrgreen:


aslında baya komik olurdu düşünsenize kollar kendiliğinden dönüyor :mrgreen:
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Cam otomatiği

İleti ufuk5414 » 10 Haziran 2008 22:54

harika ya manuel dursun bir de otomatik yapsınlar vallaha süper...::):):):)):)
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Cam otomatiği

İleti DOGAN » 10 Haziran 2008 23:21

ufuk5414 demiş ki:harika ya manuel dursun bir de otomatik yapsınlar vallaha süper...::):):):)):)


şaka bir yana geçenlerde bir sitede cam açma kolu gördüm momo'nun
renk renkdi şahsen benim çok hoşuma gitmişti.ama benim derdim görüntüsü
değil kendiliğinden her zaman yarım parmak açılması.bu durum elektrikli
camlarda olmuyor sırf bu yüzden bu işi ciddi ciddi düşünüyor ve araştırıyorum...
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Cam otomatiği

İleti omeralemdar » 10 Haziran 2008 23:25

:arrow: benim sag ön taraf camı kapattıgımda tam bitiminde bir es sesi çıkıyor (metin cam sili önermişti) serviste bir sıvı sıktılar bir süre iyi gitti şimdi yine aynı saglık olsun tüm sorun o olsun içerideki tozlar kadifeye degiyor herhalde birde mekanizma plastik o ses yapıyordur belki
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Cam otomatiği

İleti ufuk5414 » 11 Haziran 2008 07:49

vallaha ya kendi kendine açılıyor bir süre içinde arka camlar...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Cam otomatiği

İleti Devrim » 12 Haziran 2008 02:42

Onlar da otomatik Ufuk'cum; 2 gün içinde yarım santim düşmeye programlılar. :ugeek:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Cam otomatiği

İleti ufuk5414 » 12 Haziran 2008 14:54

ya aslında düşünsenize hiçbir eksiği olmasa ne yaparız biz ne yazarız buralara:)sapol renault sana minnettarız:)değil mi?
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Cam otomatiği

İleti Oguz » 13 Haziran 2008 06:05

Tolga demiş ki:
Ersin demiş ki:Kore ve japon arabalarında bu tür aksesuarlar standart pazara tutunabilmek için fakat renonun bir kaygısı yok at arabası çıkarsalar reno diye satar. :mrgreen:

ama sudavar japonlar uzakdogu aracları artık daha cok satılır ama genede standart bunları koyarlar guzel bırsey



abi uzak doğu araçlarıda yani bu açıdan iyi iş yedek parçaya gelince :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: boyle psikoya bağlıyor insan
Oguz
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 25
Kayıt: 10 Haziran 2008 19:02

Re: Cam otomatiği ve akü

İleti tolgahakan » 12 Ağustos 2008 19:09

sizde de oluyomu bilmem ama ön otomatik camlarda sürücü tarafının motoru sanki daha güçlü ve hızlı ama aynı anda iki camı kapatırken sanki akü yetmiyomuş hissi veriyo. örn: ön camları tamamen açın sonra sadece sürücü kısmını kapatmaya başlayın ardında kapanma olmadan diğer ön camı da kapamaya başlayın güç azalıyo hissedilir biçimde yani benim araçta böyle sizinkiler nasıl
sanki 47lik akü clio 3 için tam sınır değer ve onu takmışlar hissi alıyorum bence biraz daha kuvvetli olabilirdi(eğer sizde de durum bendekinin aynı ise) teşekkürler
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat

Re: Cam otomatiği ve akü

İleti Devrim » 13 Ağustos 2008 12:53

tolgahakan demiş ki:...aynı anda iki camı kapatırken sanki akü yetmiyomuş hissi veriyo... ...sanki 47lik akü clio 3 için tam sınır değer ve onu takmışlar hissi alıyorum...
Evet benimkinde de öyle. Muhtemelen Dynamique modelinde bile öyledir. Ama bence akünün yetersizliğinden olmamalı.

Yani şunu düşünüyorum. Elektronikçi değilim ama, ben bu sistemi tasarlasam, akünün korunması açısından her elektrik tüketen birimi kotalayarak elektrik tüketimini kontrol altına alırdım. Belki cam otomatiğine gidecek max. amper bellidir. O yüzden iki otomatik birden çalışınca performans düşüyordur falan...

Ama tabii ki sizin dediğiniz de doğru olabilir. 8-)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Cam otomatiği ve akü

İleti Oguz » 13 Ağustos 2008 14:55

Devrim demiş ki:
tolgahakan demiş ki:...aynı anda iki camı kapatırken sanki akü yetmiyomuş hissi veriyo... ...sanki 47lik akü clio 3 için tam sınır değer ve onu takmışlar hissi alıyorum...
Evet benimkinde de öyle. Muhtemelen Dynamique modelinde bile öyledir. Ama bence akünün yetersizliğinden olmamalı.

Yani şunu düşünüyorum. Elektronikçi değilim ama, ben bu sistemi tasarlasam, akünün korunması açısından her elektrik tüketen birimi kotalayarak elektrik tüketimini kontrol altına alırdım. Belki cam otomatiğine gidecek max. amper bellidir. O yüzden iki otomatik birden çalışınca performans düşüyordur falan...

Ama tabii ki sizin dediğiniz de doğru olabilir. 8-)



Öncelilkle dediğin sistem butun arabalarda mevcut hatta ilk arabadan gunumuzdeki son modele kadar.

Bunu basitçe ilk olarak şöyle yorumlayabilrim.

1. Cama hareketi verdiğinizde ( 2sine aynı anda ) motorları tarafından çekılen akım arttığından aküye aynı anda yuk bınmesı durumu olduğundan boyle bır yawaslama söz konusu olur.
örneklendırırsek özellikle kuş serisi kullananlar iyi bilirler mars başstıığınızda farlarınız açık ise gösterge paneli ve farların ısığı kısılır ve araç çalıştıktan sonra verım yukkselır.

2. Bu olay pek tabikkii akü ile bağlantılıdır.Ancak akunun kalitesi arttılırır ve yuksek değerde de kullanılsa dahi belkı bunu kullanıcı farkedemez ama yıne boyle bir performans dusukluğu illlaki olur.

3. Teknık açıdan bakıcak olursak bu durum akunun tolerans değeriyle alakalı olduğunu gösterir.( Not: Tolerans değeri de bir yerde akunun kalitesini gösterir. ) Eğer akunuzun tolerans değeri yuzdelık olarak ne kadar dusukse işte sizin istediğiniz o performans o kadar artar.

Ancak önemle belirtiyorum ki; siz bu güç düşümünü hissetmesenızde göremesenız de illa ki ama illa ki bır yawaslama ( verim dusumu ) olacaktır.[b]Verim hiçbir zaman %100 olamaz.
[/b]


açıkçası birkaçımız emınım koskoca reno kıyrırık bır aku yerıne nıye iyisini koymuyor dıyebilir ama ; aynı reno torpidoya ışık bagaja ışık , tutamaklar , arkada manuel camlar sunduğunu dusunursek hatta haatta kaset çalarlı araba sattığını dusunursek varsın o cam kapanırken 1 sn. geç kapansın...:)
Oguz
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 25
Kayıt: 10 Haziran 2008 19:02

Re: Cam otomatiği ve akü

İleti tolgahakan » 13 Ağustos 2008 16:57

Oguz demiş ki:
Devrim demiş ki:
tolgahakan demiş ki:...aynı anda iki camı kapatırken sanki akü yetmiyomuş hissi veriyo... ...sanki 47lik akü clio 3 için tam sınır değer ve onu takmışlar hissi alıyorum...
Evet benimkinde de öyle. Muhtemelen Dynamique modelinde bile öyledir. Ama bence akünün yetersizliğinden olmamalı.

Yani şunu düşünüyorum. Elektronikçi değilim ama, ben bu sistemi tasarlasam, akünün korunması açısından her elektrik tüketen birimi kotalayarak elektrik tüketimini kontrol altına alırdım. Belki cam otomatiğine gidecek max. amper bellidir. O yüzden iki otomatik birden çalışınca performans düşüyordur falan...

Ama tabii ki sizin dediğiniz de doğru olabilir. 8-)



Öncelilkle dediğin sistem butun arabalarda mevcut hatta ilk arabadan gunumuzdeki son modele kadar.

Bunu basitçe ilk olarak şöyle yorumlayabilrim.

1. Cama hareketi verdiğinizde ( 2sine aynı anda ) motorları tarafından çekılen akım arttığından aküye aynı anda yuk bınmesı durumu olduğundan boyle bır yawaslama söz konusu olur.
örneklendırırsek özellikle kuş serisi kullananlar iyi bilirler mars başstıığınızda farlarınız açık ise gösterge paneli ve farların ısığı kısılır ve araç çalıştıktan sonra verım yukkselır.

2. Bu olay pek tabikkii akü ile bağlantılıdır.Ancak akunun kalitesi arttılırır ve yuksek değerde de kullanılsa dahi belkı bunu kullanıcı farkedemez ama yıne boyle bir performans dusukluğu illlaki olur.

3. Teknık açıdan bakıcak olursak bu durum akunun tolerans değeriyle alakalı olduğunu gösterir.( Not: Tolerans değeri de bir yerde akunun kalitesini gösterir. ) Eğer akunuzun tolerans değeri yuzdelık olarak ne kadar dusukse işte sizin istediğiniz o performans o kadar artar.

Ancak önemle belirtiyorum ki; siz bu güç düşümünü hissetmesenızde göremesenız de illa ki ama illa ki bır yawaslama ( verim dusumu ) olacaktır.[b]Verim hiçbir zaman %100 olamaz.
[/b]


açıkçası birkaçımız emınım koskoca reno kıyrırık bır aku yerıne nıye iyisini koymuyor dıyebilir ama ; aynı reno torpidoya ışık bagaja ışık , tutamaklar , arkada manuel camlar sunduğunu dusunursek hatta haatta kaset çalarlı araba sattığını dusunursek varsın o cam kapanırken 1 sn. geç kapansın...:)

Bu son kısım için gerçekten çok haklısın en iyisi ben susuyum :roll: (tabi ben bu söylediklerim sadece ben de olabilir mi acaba diye yazmıştım ama yazılanlara bakınca bu normal bir durummuş-bilgilerin için saol)
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat

Re: Cam otomatiği

İleti DOGAN » 22 Ağustos 2008 15:06

geçenlerde muhabbet olsun diye bir sevise gittim önler arkalar elktrikli ve orjinal olsun derseniz sadece parça fiyatı 1050 YTL.
altı üstü önler ve arkalar için cam kaldırma butonu krikolar ve ufak tefek parçalar,yuh be kardeşim ne bu yaaa...!
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.


Sonraki

Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir