Akü Patlaması

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Akü Patlaması

İleti Devrim » 01 Haziran 2011 22:47

Daha önce duyguğum gördüğüm bir şey değildi. Gece uçuşu sitesinde gördüm (konu açılalı biraz olmuş). Dikkatli olmak gerek.

Önemli diyaloglar:

Hüseyin Hoca demiş ki:Geçen gün bindim arabaya okudum dualarımı bastım marşa. Tam vitese taktım ilerleyeceğim. O da ne! Güüüm diye bir ses. Ortalık toz duman oldu bayağı da korktum. Eyvah dedim lastik gümledi uğraş şimdi lastiği değiştirmeye. İndim aşağıya teker teker baktım lastiklere, ama lastikler sapa sağlam. Ama öyle bir ses çıktı ki arabada illa bir hasar olması lazım. İçim rahat edip bir türlü binemedim arabaya. Sonra aklıma geldi birde şu kaputu açayım dedim. Bir de ne göreyim. Bizim arabalarda sağda solda ayrı ayrı 2 adet akü mevcut. Arabanın solundaki akü dağılmış. Tabiri caizse karpuz gibi ikiye yarılmış. Motorun heryerine akünün parçaları dağılmış, akünün içindeki sıvı heryere bulaşmış. Bu manzayı görünce içimden dediğim tek şey şu oldu. Çok şükür ya rabbim, bu iş kaput açıkken farlarla uğraşırken başıma gelmedi. Rabbim muhafaza etti. Daha önce böyle bir şey ne duymuştum ne de görmüştüm. Bu yüzden böyle bir olayı yaşamak beni epey şaşırttı.

Mustafa Bağseven demiş ki:...benım bildigim akünün patlamasının nedenleri akünün kalitesizligi ve hava kanallarının tıkalı olmasıdır.

Servet Aydın demiş ki:...marş anında akü patlaması sadece aküdeki hatadan (seperatörlerde kısa devre ) yada marş hattındaki çok güçlü kısa devreden oluşur.

Akülerin patlamaları için bir kaç sebep olmalıdır
1 : Hücre başına şarj geriliminin ( 2.65 volt ) aşılması durumunda açığa çıkan asit gazının kıvılcım yada ısı ile teması ( ısıl temas 70-80 derece ),
2 : Hücre içindeki içindeki plakaların birbirleri ile kısa devre olmaları (genelde çok sert darbeler sonucu ) yada kalitesiz separatörlerin yüksek marş akımı anında (ekseri eski tip dizeller ) yerlerinden kopmaları,
3 : Kapasite kaybı görmemiş (yıpranmamış, derin deşarj olmamış ) akülerin kısa devre yada daha doğrusu Tam güç akımlarının çok üzerinde üzerlerinden akım çekilmeleri durumu

Benim bilgilerim bu kadar.

Barış Türkkan demiş ki:akü genelde hava kanalının tıkanmasıyla patlama yapar. etiketinden anladığım kadarıyla akünüz 2003 yılında imal edilmiş ( eski bir yiğit akü çalışanı olduğum için biliyorum ) 2004 yılından itibaren etiketler değişmişti. akünüzün eski olmasından dolayı hava kanalı büyük olasılıkla tıkalıydı ve sonuç bu oldu.


Kaynak: Akü patladı. Ödüm de.. @ Geceucusu.com

45312374.jpg
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Akü Patlaması

İleti RPDiFOR » 02 Haziran 2011 01:07

yemin ediyorum kötü oldum :S Allah kimseye vermesin umarım araç akü patlaması neticesinde elektrik elektronik bir arızaya girmemiştir bildiğim renault mutlu akü kullanıyor fabrika çıkışlı araçlarında bu arada 0 araç alanlar ilk akülerini acaba kaç km yada kaç yılda değiştirdiler yazarlarsa bir fikrimiz olur
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist

Re: Akü Patlaması

İleti ORELİUS » 02 Haziran 2011 08:25

araçta neden 2 adet akü var ki patlamanın sebebi bu olabilir mi yada tetikleyici unsur?
ORELİUS
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 102
Kayıt: 01 Aralık 2010 12:20
Marka & Model: ClioIII Faz I Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: EURODİESEL
İsim ve Şehir: bursa

Re: Akü Patlaması

İleti ByOnder » 02 Haziran 2011 09:56

Orelius aynen dediğin gibi 2 akü olması etken sebep bitmiş aküyü zorlarsanız ısınır ve patlar e malum tek akünüz varsada bölebişi yapamassınız ama çift akünüz varsa bu durum gerçekleeşir. Akşama kadar çalışmış yorulmuş acıkmış güçsüz bi insanla gayet zinde bi insanı birbirine bağlayıp koşturursanız ne olur yorgun olan kendini atar yere bitik akünün patlaması gibi.

Bugüne kadar bi kaç akü patlamasına şahit oldum ama hem komyon komyonet tarzı çift akülü araçlardı patlayan ise hep eski olan akü olurdu bu resimdeki araç bi otommobilse neden çift akü bilemiyeceğim ama büyük araçlarda ihtiyaçtan dolayı yedek akü olduğunu biliyorum akü deyip geçmemek lazım sağlam ve dolu bi akü bi darbe yada bi hata olmadıktan sonra patlamaz fakat bitik akü patlar akülerinizi yılda en az birkez bi bilene kontrol ettirin.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Akü Patlaması

İleti Devrim » 02 Haziran 2011 14:59

Bitik akünün patlama sebebi nedir?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Akü Patlaması

İleti ByOnder » 03 Haziran 2011 10:30

Teknik olarak tam bende bilmiyorum ama anlatmaya çalıştım görev yapamayacak bir aleti görev yapmaya zorlamak olsa gerek sebep biraz bakınayım teknik bi açıklama bulurum
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Akü Patlaması

İleti Devrim » 03 Haziran 2011 15:58

O yüzden sordum. Ben de biraz aradım da, bitik akü bitiktir, görev yapmaz ama patlamasına neden olmamalıdır. Ben en çok bulduğum bilgi; darbe almışsa, iç hasar oluşmuşsa ya da hava kanallarının kapalı ise patlama yaşanabilir yönünde.

Bitik olması şart değil yani...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Akü Patlaması

İleti serkcakmak » 03 Haziran 2011 19:57

Akünün bitik olmasıyla yada iki akünün birbiriyle bağlı olmasıyla ilgili olduğunu düşünmüyorum.

Ben elektrik santralinde çalışan bir elektrik teknikeriyim. Bilenler bilir elektrik santrallerinde acil durumlarda sisteme enerji vermek üzere akü odaları vardır. Bu odalarda çok sayıda akü paralel ve seri gruplar olarak birbirine bağlıdır. Bazen 20, bazen 100 akü olabilir. Bu santralin kapasitesi ile ilgilidir. Yani doğru şekilde bağlanmış iki akü bir risk yaratmaz.

Akülerden hidrojen gazı çıkar. Akülerden çıkan hidrojen gaz miktarı akü cinsine, kapasitesine, elektroliz yoğunluğuna, ısı ve akünün yaşına bağlıdır. Yanıcı ve patlayıcı olan bu gazın birikmesini önlemek gerekmektedir.

Santraller deki akü odalarında hidrojen gazına karşı önlemler alınmıştır. Odanın iyi havalandırılması, içerisinde ki elektrik tesisatının expuruf (kıvılcım çıkarmayan) tesisat olması gibi zorunluluklar vardır.

Bu nedenlerle akü üzerindeki havalandırma deliklerinin tıkalı olması, hidrojen gazının burada birikmesi ve akü içersinde bir ark oluşmasıyla patlamanın gerçekleşmesi olası gözüküyor.
serkcakmak
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 03 Mart 2011 13:20
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 68999
Yakıt: Shell & Total
Lastik Markası: Dunlop Sport
İsim ve Şehir: Serkan İstanbul

Re: Akü Patlaması

İleti burak120320 » 03 Haziran 2011 23:19

Peki bu hava kanallarının kontrolünü kendimiz yapıp gerekli olursa temizleyebilirmiyiz yoksa bir bilenemi bırakmak gerekir bu işi?? yada temizlenebilir bişeymidir bu kanallar ??
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Akü Patlaması

İleti Devrim » 08 Haziran 2011 16:51

Bizim aküler koruyucu bir kutu içinde. Kanımca tıkanma ihtimali zayıf. Yine de bir incelemek iyi olur.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Akü Patlaması

İleti dies » 08 Haziran 2011 21:27

arkadaslar bende clio almadan evvel magane 2 sedan sportway vardı .. bır gun otobanda gıderken araba teklemeye basladı sabah servıse bırakırım dıye eve cektım arabayı sabah calısmadı ve cekıcı ıle arabayı servıse cektırdım .. tepretogullarından aldıgım 0 aku 6 ay sonra akmıstı ve arabanın beynı yandı .. akuyu bıle zorla yenılettım ama beyın parasını bana odettıler onuda 1100 lıraya yetkılı servıs dısında degıstırmıstım yetkılı servıs benden 2500 tl cıvarı para ıstemıstı..
dies
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 11
Kayıt: 05 Kasım 2010 22:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: emre istanbul

Re: Akü Patlaması

İleti Devrim » 10 Haziran 2011 16:50

Konuyla bağlantısı nedir?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Akü Patlaması

İleti dies » 11 Haziran 2011 00:24

Devrim demiş ki:Konuyla bağlantısı nedir?


eger bana dıyorsanız konu baslıgından yola cıkarak benımde basıma gelen bır sorunu anlatmak ıstemıstım eger begenmedıysenız bır daha paylasım yapmam olur bıter ..
dies
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 11
Kayıt: 05 Kasım 2010 22:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: emre istanbul

Re: Akü Patlaması

İleti serkcakmak » 11 Haziran 2011 10:54

dies demiş ki:arkadaslar bende clio almadan evvel magane 2 sedan sportway vardı .. bır gun otobanda gıderken araba teklemeye basladı sabah servıse bırakırım dıye eve cektım arabayı sabah calısmadı ve cekıcı ıle arabayı servıse cektırdım .. tepretogullarından aldıgım 0 aku 6 ay sonra akmıstı ve arabanın beynı yandı .. akuyu bıle zorla yenılettım ama beyın parasını bana odettıler onuda 1100 lıraya yetkılı servıs dısında degıstırmıstım yetkılı servıs benden 2500 tl cıvarı para ıstemıstı..


Sevgili dies yazdığınız yazının içinde "akü" kelimesinin geçmesi dışında akünün patlama olayıyla alakası olmadığına hem fikiriz sanırım. Ayrıca yazdığınız yazıyı anlamak için üç defa okumak zorunda kaldım. Yazım kurallarına, türkçe karakterlere dikkat etseniz daha anlaşılır olurdu sanırım. Belkide benim anlayışım kıttır kusura bakmayın.
serkcakmak
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 03 Mart 2011 13:20
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 68999
Yakıt: Shell & Total
Lastik Markası: Dunlop Sport
İsim ve Şehir: Serkan İstanbul

Re: Akü Patlaması

İleti Devrim » 11 Haziran 2011 14:18

dies demiş ki:eger bana dıyorsanız konu baslıgından yola cıkarak benımde basıma gelen bır sorunu anlatmak ıstemıstım eger begenmedıysenız bır daha paylasım yapmam olur bıter ..

Aksine paylaşım yapınız. Fakat daha uygun konu başlıkları altında olursa seviniriz.

Bu forum (daha doğrusu ben) konularla pek ilgili olmayan iletileri taşımak ve sınıflamak anlamında çok çektik de o yüzden sormuştum.
Sayfadaki konular bu şekilde raydan çıkıyor.

İyi günler dilerim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya



Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 102 misafir