Önemli diyaloglar:
Hüseyin Hoca demiş ki:Geçen gün bindim arabaya okudum dualarımı bastım marşa. Tam vitese taktım ilerleyeceğim. O da ne! Güüüm diye bir ses. Ortalık toz duman oldu bayağı da korktum. Eyvah dedim lastik gümledi uğraş şimdi lastiği değiştirmeye. İndim aşağıya teker teker baktım lastiklere, ama lastikler sapa sağlam. Ama öyle bir ses çıktı ki arabada illa bir hasar olması lazım. İçim rahat edip bir türlü binemedim arabaya. Sonra aklıma geldi birde şu kaputu açayım dedim. Bir de ne göreyim. Bizim arabalarda sağda solda ayrı ayrı 2 adet akü mevcut. Arabanın solundaki akü dağılmış. Tabiri caizse karpuz gibi ikiye yarılmış. Motorun heryerine akünün parçaları dağılmış, akünün içindeki sıvı heryere bulaşmış. Bu manzayı görünce içimden dediğim tek şey şu oldu. Çok şükür ya rabbim, bu iş kaput açıkken farlarla uğraşırken başıma gelmedi. Rabbim muhafaza etti. Daha önce böyle bir şey ne duymuştum ne de görmüştüm. Bu yüzden böyle bir olayı yaşamak beni epey şaşırttı.
Mustafa Bağseven demiş ki:...benım bildigim akünün patlamasının nedenleri akünün kalitesizligi ve hava kanallarının tıkalı olmasıdır.
Servet Aydın demiş ki:...marş anında akü patlaması sadece aküdeki hatadan (seperatörlerde kısa devre ) yada marş hattındaki çok güçlü kısa devreden oluşur.
Akülerin patlamaları için bir kaç sebep olmalıdır
1 : Hücre başına şarj geriliminin ( 2.65 volt ) aşılması durumunda açığa çıkan asit gazının kıvılcım yada ısı ile teması ( ısıl temas 70-80 derece ),
2 : Hücre içindeki içindeki plakaların birbirleri ile kısa devre olmaları (genelde çok sert darbeler sonucu ) yada kalitesiz separatörlerin yüksek marş akımı anında (ekseri eski tip dizeller ) yerlerinden kopmaları,
3 : Kapasite kaybı görmemiş (yıpranmamış, derin deşarj olmamış ) akülerin kısa devre yada daha doğrusu Tam güç akımlarının çok üzerinde üzerlerinden akım çekilmeleri durumu
Benim bilgilerim bu kadar.
Barış Türkkan demiş ki:akü genelde hava kanalının tıkanmasıyla patlama yapar. etiketinden anladığım kadarıyla akünüz 2003 yılında imal edilmiş ( eski bir yiğit akü çalışanı olduğum için biliyorum ) 2004 yılından itibaren etiketler değişmişti. akünüzün eski olmasından dolayı hava kanalı büyük olasılıkla tıkalıydı ve sonuç bu oldu.
Kaynak: Akü patladı. Ödüm de.. @ Geceucusu.com