Arkadaşlar Selam,
90.000 KM'de 2008 model dizel aracım otobanda bir anda durdu ve aracı yetkili servise götürdüğümüzde "Yatak Sarma" olayının gerçekleştiğini söylediler.
Yetkili servis motoru açtıklarını, piston kolunun kırıldığını, kapakların zarar gördüğünü, bloğa zarar geldiğini, krank milinin de zarar gördüğünü söylüyor.
Bana en kısa zamanda bir rapor verecekler ancak onarmaktansa komple motorun değişmesinin daha doğru olacağını söylüyorlar,
Ayrıca araç yağsız kaldığı için Turbonun da değiştirilmesi gerektiğini ve motor değişirse baskı balataların ve debriyajın da değişeceğini söylüyorlar.
Ortalama 10.000 TL masraf çıkar dediler.
Öğrenmek istediğim konu şu;
1- Servis aracın yağsız kalması sebebi ile bu hasarın meydana geleceğini söylüyor. Ancak aracı son kullananlara sorduğumda üç ayrı kişi de (uzun yola çıkıldı) yağına baktıklarını ve yağda sorun olmadığını söylüyor. Sizce başka bir gerekçe olabilir mi?
2- Aracın piyasa ederi dikkate alındığında 10.000 TL masraf abartılı bir miktar değil mi ?
3* Bu işten anlayacak İzmir'de bir usta var mıdır? Aracın bu kadar komplike zarar gördüğünü düşündüğümde Ustalara götürmek konusunda da tereddüt yaşıyorum.
Servisin raporu geldiğinde burada yazacağım.
Moralman çökmüş durumdayım, fikirlerinize ihtiyacım var.
Şimdiden teşekkürler