DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti ByOnder » 14 Ocak 2011 08:58

Ford ların yol tutuşdaki başarısının sırrı (ki bunu bizzat biliyorum ) ralli de kazandığı tecrübelerden ötürüdür pistlerden topladıkları verileri yol otomobillerine aktarıyorlar zaten bi çok firma bunu yapar zaten ralli ye sponsor olma sebepleride budur teknik veri alabilmek ford un bu konuda birzdaha ilgili olduğunuda biliyorum...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun


Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti caner09 » 10 Mart 2011 17:02

arkadaşlar arabamdan her türlü memnunum ufak tefek sorunları olsada..ama debriyajda kamyon debriyajı gibi ya :))
caner09
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 20 Haziran 2010 22:56
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 38000
Yakıt: PO eurodiesel
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: giresun

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Smach » 10 Mart 2011 17:59

renaultlarda sanırım bu olay orjinal olarak böyle. deneme sürüşü yaptığım flurencede böyle yukarda kavrıyordu. sonra clio ya binince aynı kavrama mesafesinin cliodada olduğunu gördüm. aslında bi yönden iyi gibi geliyor. işin teknik kısmını tam bilmiyorum ama pedala sonuna kadar basında baskı balata tamamen ayrılmış oluyor. pedaldan ayak çekince hemen kavrayan araçlarda baskı balata pedalı köklemessen tam ayrılmayacağından aşınması daha hızlı olacak ve vites geçişleri sert olacaktır sanırım.
alıştıkdan sonra başka bi araca binmeyeceksenin kafanıza takmayın.
fiesta ile karşılaştırmaya bile değmez. bi kaç + donanımından başka her türlü clio III derim.
Smach
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 113
Kayıt: 16 Şubat 2011 13:13
Marka & Model: ClioIII Grand Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 8000
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Michelin Energy
İsim ve Şehir: Şamil / Kayseri

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti maverick » 07 Nisan 2011 22:05

arkadaşlar aynı durum benim araçta da var, 2007 ford fiesta dizel kullanıyordum debriyajı hemen kavrıyordu, clio 3 dizel aldım yeni, araç yarı debriyaja getirince kavrıyor, 1,2 günde alıştım, problem yok ama tabi ki acaba baskı balata mı sorunlu falan diye paniğe kapıldım, ama yorumları görünce normal olduğunu düşünüyorum..
maverick
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 13
Kayıt: 06 Nisan 2011 21:20
Konum: İzmir
Marka & Model: Clio III 2007 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 65 bg
Kilometre: 86000
Yakıt: Shell Vpower eurodie
Lastik Markası: Bridgestone
İsim ve Şehir: İzmir

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti faruks » 01 Eylül 2011 21:05

Leon_01 demiş ki:debriyaj ayarını yaptırabilirsiniz yanlış bilmiyosam,bu yüzden araba satılmaz ki


debriyaj yarı yapılmıyor.. serviste bende sordum onu ayağımızı ona göre ayarlayacakmışız usta öyle diyor....
faruks
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 51
Kayıt: 14 Ekim 2009 18:57
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75hp
Kilometre: 16200
Yakıt: Benzinli
İsim ve Şehir: Giresun

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti MertDeniz » 02 Eylül 2011 09:34

Aslında başka araç kullanmıyorsanız bu debriyaj daha kullanışlı.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti semih89 » 02 Eylül 2011 17:31

eski aracımın baskı balatayı değiştirdim yumuşacık olmuştu :) balata aşındıkça pedal sertleşiyor.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Devrim » 03 Eylül 2011 03:38

"Balata aşındıkça pedal sertleşiyor" deyince şu aklıma geldi; Geçen şunu farkettim:

Arabaya bindim. Vitesi boşa almak için debriyaja bastığımda pedalın her zamankinden biraz sert olduğunu farkettim. Vitesi boşa alıp aracı çalıştırdım.
Bir kez daha bastığımda bildiğim yumuşaklığa geri dönmüştü.

O ilk sertlik, bacağımın tepkisi mi yoksa pedal gerçekten sert mi? (İlk basışta).

Bunu hisseden oldu mu başka?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti semih89 » 03 Eylül 2011 12:56

piskolojik olabilir o. ilk tepkiyi verince. aynısı hatta çok daha belirgini daha yumuşak pedalı olan bir araçtan kendi aracıma binince oluyor. böyle sanki taşa başıyosun 1 tonluk gibi :)
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Devrim » 04 Eylül 2011 01:52

Olabilir.

Bundan sonra önce soldaki ayaklığa güçlüce basayım bakalım, bacağı alıştırmak için. Sonra debriyaja basayım. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti diplomali_amele » 26 Eylül 2011 13:11

kralyengec demiş ki:Selamlar yaklaşık 1 senedir clio 3 kullanıyorum aracıma 10 puan üzerinden 7 - 8 puanı çok görmezdim 1 - 2 ay öncesine kadar kırdığım 3 puanın çoğunluğu debriyajın çooooook yukarıda kavraması sert kullanımı filan idi.Çalıştığım sirkete kullanmam için yeni ford fiesta alındı araç mükelmmel arkadaşlar tek kelimeyle, bizim araçlara haksızlık etmek istemem ama fiesta gerek işçilik gerek PERFORMANS gerek yakıt sarfiyatı olarak cliolardan çok üstün araçlar.Biz konumuza dönecek olursak kavrama işi cdden çok canımı sıkıyor sırf bu yüzden aracı satıcam galiba bakın şunu çok samimiyetle söylemek isterim akşam eve geldiğimde eşimin kullandığı clio'yu park etmek için 100 metre kullandım ve çokkkkkk canım sıkıldı çokkk farkı gördüm ... üzgünüm clio canım performans ve işçiliğinden dolayı çok sıkılıyooooooooo


haklısın fordlar renolara göre süper araçlar ama aradaki bazı farkları iiki aracıda kullan biri olarak aktarayım;

- fordlar turbo yüzünden çok servise girerler renolar girmez
- fordlar yokuşta bayılma azdır renolar bayılır
- fordlar façalanmaya ve zibi aracı olarak kullanılmaya musaittir (honda ve hundaii gibi) renolar memur ve aile aracıdır façalanması daha azdır
-fordlar belli bir km sonra ya yakarlar renolar forda göre daha zaman sonra başlar yağ yakmaya
- fordlar motot kitlemeyi daha çok yapar renolarda zaten koruma olarak mekanizma koymuşlardır araç tehlikeli yollarda moturu kitlerler
- fordlar sonradan açılır ve seri olacak konuma gelirler renolar kalkıştan itibaren seri olarak kaçarlar
-fordlar belli zaman sonra amortisörler yüzünden konfor kaybeder renolar daha uzun zaman ister bu iş için

BU YAZILANLAR TAMAMEN KENDİ DÜŞÜNCEMDİR ARKADAŞLAR KİMSEYİ SUÇLAMA VEYA YERMEK İÇİN YAZILMAMIŞTIR...
diplomali_amele
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 220
Kayıt: 04 Ağustos 2011 03:43
Konum: istanbul
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 evr 4ab
Kilometre: 7000
Yakıt: full benzin/lpg
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: Yücel İSTANBUL

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti predatore » 26 Eylül 2011 13:25

6-7 ay önce elektrikçiye gitmiştim. akü değiştirmek için elektrikçi bindi arabaya 2 metre ileri aldı.
indüğünde abi bunu bi ustaya göster dedi neden diye sordum. debriyaj bitmiş çok yukarıda kavrıyor dedi. :)

fiesta ile kıyasa bişey de ben ekliyim. almadan önce bütün markaları gezdim :) (fiesta, punto, c3, clio, 206+, vs.)
fiesta kullanmadım onun için kullanışı hakkında bişey diyemem ama
lastikler fiesta 14" clio 15" inç.
predatore
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 128
Kayıt: 28 Nisan 2011 10:42
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 105000
Yakıt: Opet
İsim ve Şehir: İbrahim İST

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti mrzabun » 26 Eylül 2011 14:44

Evet bende ilk aldığımda debriyajı garibsemiştim,hatta binen arkadaşlar debriyajı ayarlat dediler.Servise gitttiğimde bunun ayarlrının olmayacağını söyledi.Tamircim ise debriyaj balataların gitmiş olduğunu söylüyor,hangisine inanayım.işcilikle beraber 450 tl dediler ,çok değilmi ?
mrzabun
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 25 Eylül 2011 16:16
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dcı
Kilometre: 56000
Yakıt: eurodizel
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: mrzabun-k.maraş

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti diplomali_amele » 26 Eylül 2011 16:28

renolarda debriyaj yukarda kavrıyor arkadaşlar ne balata ne ayar hiçbiri değil ve gaz pedalı gibi onlarda hidrolik ile oluyor sade hidrolik sorunu varsa araç aşağıda kavrama yapmaya başlıyor bunda bi sıkıntı yaşamadım hiç aksine rahat bile ettiğim zmanalar olmuştur yani....
diplomali_amele
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 220
Kayıt: 04 Ağustos 2011 03:43
Konum: istanbul
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 evr 4ab
Kilometre: 7000
Yakıt: full benzin/lpg
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: Yücel İSTANBUL

Re: DEBRİYAJIN KAVRAMA NOKTASI

İleti Sani » 26 Eylül 2011 19:38

Gaz pedalının hidrolik olduğunu nereden çıkardınız?
Gaz pedalımız elektroniktir.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul


ÖncekiSonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 120 misafir