Selektör

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Re: Selektör

İleti alperenfatih » 24 Aralık 2011 00:30

Far sensörü açıkken, yani sellektör kolunun ucundaki düğme (AUTO)
alperenfatih
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 17 Kasım 2011 13:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 14000
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: A. Fatih Elazığ


Re: Selektör

İleti Oktay ACAR » 24 Aralık 2011 23:14

alperenfatih demiş ki:Far sensörü açıkken, yani sellektör kolunun ucundaki düğme (AUTO)



Çok teşekkür ederim,hiç dikkat etmemişim. :)
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: Selektör

İleti Turbofan » 02 Ocak 2012 11:52

Merhabalar
Benim far kolunda da uzun kısa geçişlerde sorun vardı. kontak sprey uygulamasını deneyim dedim. Fakat far kolunu sökmeden sprey sıkmak bir işe yarayacak gibi durmadı. Bende aldım elim düz tornavidayı sökmeye başladım. Direksiyon altında 2 tane benim deyimimle mercimek başlı vidayı sökünce direksiyon etrafındaki plastik kapakları söküp ayırdım.Bu iki vida haricinde kolu söküp takmak el becerisi. Sonrasında hiç bir yerde vida yok hepsi plastik tırnaklar la birbirini tutuyor. Plastik kapakları alt üst ayırdıktan sonra far kolunu monte olduğu yerden tırnaklardan kurtarmak şartıyla söktüm. Bu arada far kolundan çıkan kablo demetinde dikkat hasarlamayalım. Far kolunu yerinden ayırdım. [ img ]
Far koluda alt üst 2 kapaktan meydana gelmiş içine far kolunu ve devre kartını yerleştirmişler.Plastik tırnaklardan kurtardıktan sonra kapakları ayırıyoruz ve devre kartının içinde oluduğu asıl far koluna ulaştım
[ img ]
Sonrasında burdan devre kartına kontak sprey uyguladım.Burada dikkat edilmesi gereken şu. Selektör yaptığımızda ve sinyal verdiğimizde kol hareket ediyor. Bu hareketli yerlere küçük tekerler koymuşlar ve devre kartı üzerinde bu tekerler hareket ederek selektör yapmamızı yada sinyal vermemizi sağlıyor. Devre kartında bu hareketli yüzeylere bir yağlayıcı (gres benzeri) sürülmüş. ne olduğunu bilmediğim için bunları temizlemedim. Sökerken biraz dağıtmıştım bunları ince bir parça ile tekrar hareketli yüzeylere topladım.Söken olursa buralar kirlenmiş diye silmeye kalkışmayın derim.
kontak spreyi hareketli yüzeylere ve devre kartına uyguladıktan sonra söktüğüm şekilde far kolunu ve diğer aksamları topladım toplarken kablo demetine yine dikkat kapakları takarken araya sıkışıp hasarlanmaya meyilli. Sonuç POZİTİF.Far kolu şimdi normal bir şekilde çalışıyor.

Fakat değinmek istediğim bir nokta var. Far kolunu sökerken parçalarda ki ucuz işçilik dikkatimi çekti. oldukça kalitesiz ve özensiz adam iki tane vida koyar yaw. herşeyi plastik tırnak yapmışlar. Far kolunu değiştirmeye 300 tl falan istediler diye okudum forumda. Fakat bu far kolunu bir elektronik öğrencisine verseniz max 20 tl ye imal eder diye düşünüyorum. Çünkü malzeme falan oldukça kalitesiz. Bu diğer markalarda nasıl bilmiyorum bu araç benin ilk aracım ama böyle ucuz şeyleri bize çok pahalıya giydirdiğinden dolayı RENAULT a BAN :evil:
Turbofan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 11
Kayıt: 26 Aralık 2010 12:15
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 60000
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Selektör

İleti enes a » 23 Temmuz 2012 14:45

Arkadaslar benım arac dinamık yanı full model sınyal kolunu hafıf çekceksın ama ınsan uzun yoldayken hızlı cektıhı oluyor gecelerı uzunlar acılıyor yenı clıolarda nazık davranmak lazım yanı araç dandık falan dıe bısey yok
enes a
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 56
Kayıt: 30 Mayıs 2012 16:48
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 85bg
Kilometre: 30000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: dunlop 185/15/60
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Selektör

İleti humerus06 » 23 Temmuz 2012 18:22

Ben uzunların nasıl yakıldığını anlayamadım yarım edebilecek birisi var mı ?
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA

Re: Selektör

İleti Devrim » 23 Temmuz 2012 19:27

Kısa farlar yanık vaziyetteyken far kolunu kendinize doğru çekin. Uzunlara geçecektir.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Selektör

İleti humerus06 » 23 Temmuz 2012 20:52

Devrim demiş ki:Kısa farlar yanık vaziyetteyken far kolunu kendinize doğru çekin. Uzunlara geçecektir.


Hocam çok sağolun bugün denedim zorlamak istemiyordum kırılır elimde kalır korkusuyla ama tık diye geçiyormuş... :)
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA


Önceki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 94 misafir