EGR Valfinin Bakımı Hakkında

Araçlarımızla ilgili her türlü bakım çeşitleri, yöntemleri; Kaporta, boya, lastik veya döşemelerle ilgili bakım konuları ve servis hikayeleri. Ayrıca alt bölümlerde motor tiplerine özel bakım konuları yer almaktadır.

Re: EGR Valfinin Bakımı Hakkında

İleti tek_efsane99 » 02 Mart 2012 07:49

arkadaşlar ben egr valfinin nasıl söküldüğünü hangi parça oldugunu resimler gelince anlayacam fakat ; bu egr denen parça benzinli motorlarda da oluyor değilmi?
yani benim arabamda var mı,1.4 16 v auth. benzinli 2006.
tek_efsane99
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 111
Kayıt: 11 Şubat 2011 08:50
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 85 hp
Kilometre: 137000
Yakıt: lpg
İsim ve Şehir: alanya


Re: EGR Valfinin Bakımı Hakkında

İleti maliilhan » 03 Mart 2012 00:33

EGR HAKKINDAKİ HERŞEY iptal ederseniz doğaya zarar verirsiniz etmesseniz motora zarar verirsiniz seçim size ait iyi okuyun...


http://journals.tubitak.gov.tr/engineer ... 0011-6.pdf
maliilhan
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 14 Mayıs 2010 18:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 70000
Yakıt: total
Lastik Markası: dunlop 195 55 15
İsim ve Şehir: muş

Re: EGR Valfinin Bakımı Hakkında

İleti maliilhan » 03 Mart 2012 00:40

Sonuc ve ¨Oneriler
Yaplan deneyler sonucunda EGR uygulamas
ile NOx emisyonlar dsnda kalan diger parametrelerde
k¨ot¨ulesme oldugu g¨or¨ulm¨ust¨ur. Tam y¨uk
kosullarnda, EGR orannn % 30'dan daha fazla
artrlmas, motorun performansn daha cok
k¨ot¨ulestirecegi icin tavsiye edilmemektedir. Hem
NOx emisyonlar, hem de diger parametreler dikkate
alndgnda ideal EGR oran % 10 olarak bulunmu
stur. Tam y¨uk kosullarnda performans
kayplarnn ¨onlenebilmesi icin EGR devre ds
braklabilir ve baska y¨ontemler uygulanabilir.
EGR ile karsmn yanma hz d¨usmektedir. Bu
durumda silindire p¨usk¨urt¨ulen yaktn bir ksm
gereken s¨ure icerisinde yanamayacagndan yakt
t¨uketimi k¨ot¨ulesmektedir. Kullanlan yaktn setan
says arttrlarak karsmn daha erken tutusmas
saglanabilir. Dolaysyla karsmn yanabilmesi icin
daha fazla s¨ure saglanms olur.
Egzoz gazlarnn icerisindeki k¨uc¨uk partik¨uller
motordaki asnmay arttracaktr. Bunun icin gazlar
silindire geri g¨onderilmeden ¨once bir ltreden
gecirilmelidir. Partik¨ullerin ltrelenmesi ile EGR'nin
asndrma etkisi de azaltlabilir. Ayrca EGR sistemi
bulunan motorlarda daha y¨uksek kaliteli motor
yaglarnn kullanlmas da asnmay azaltacaktr.
Silindirlere geri g¨onderilen egzoz gazlar emme
manifolduna verilmeden ¨once bir sogutucudan
gecirilerek sogutuldugu takdirde, hem scak egzoz
gazlar y¨uz¨unden motorun volumetrik veriminin
olumsuz etkilenmesi bir miktar ¨onlenecek hem de
sogumus egzoz gazlarnn yogunlugunun artmas
dolaysyla silindire geri g¨onderilen egzoz gaz miktar
 artacaktr.
maliilhan
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 14 Mayıs 2010 18:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 70000
Yakıt: total
Lastik Markası: dunlop 195 55 15
İsim ve Şehir: muş

Önceki

Bakım, Onarım & Servis

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 72 misafir