Selamlar...
Hatırlayanlar olabilir; 2010 yazında, Konya'dan Silifke'ye giderken Enjeksiyon Sistemi Hata İkazı almıştım bizim Clio III hanımefendiden. Bu haftasonu ise, yine Konya'dan Mersin'e gittim. Kabaca 4½ saatlik kesintisiz yolculuktan sonra annemin evine vardım. ~5 dakikalık dinlenme rölantisinden sonra aracı kapatıp eve çıktım falan...
Ertesi gün araca binip çalıştırdım. Çantamı ve sağ koltuktaki ıvır zıvırları arka koltuğa geçirirken motor devrinin yükseldiğini fark ettim. Hava zaten sıcak, 25 derecenin üzerinde. Normalde ilk start'ın ardından yaklaşık 750-800 devirde kalması gerekirken, birden tam 1000 devre çıktı motor. Motor sesindeki yükselmeyi duyunca göstergeye baktım. Sol kısımdaki (aşağıda görünüyor) lambayı gördüm. Yaklaşık 4 saniye öyle gitti. Dördüncü saniyenin sonunda lamba söndü ve devir normale indi. Ondan sonra da (Mersin'de bulunduğum 4 gün boyunca) bir daha böyle bir şey görmedim.
Araç kitapçığına durumu şöyle açıklıyor:
Bu meselenin su ile ilgisi var. Ama öyle mazota katılmış su olduğunu sanmıyorum.
Bu tip aldığım ikinci ikaz oldu. Ama her ikisi de oldukça kuru bir bölgeden oldukça nemli bir bölgeye geçerken oldu. Eğer mazotta su olsa bu ikazlardan birini Konya içinde de şu ya da bu şekilde almam gerekirdi bunca senedir. Yalnızca havaların sıcak olduğu dönemde Konya-Mersin yaptığımda alıyorum.
Olay ilginç. İkazı aldım, devir 1000'e çıktı. 3-4 saniye sonra ikaz söndü ve devir indi. Bu kadar. :)