Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 27 Haziran 2012 19:41

Lastik benim için kabus haline dönüşmüştü... Yeni lastik alacak arkadaşlara deneyimlerimi paylaşabilirim, öncelikle şuna deyineceğim şu internetteki lastik ebat hesaplama programlarının doğruluğundan pek emin değilim artık... 165 65 15 de tabanı genişletince 195 55 15 %0 yani çapda hiç bi değişim olmadığı hesabı çıkıyor, ama bu ebatta lastiği orjinal lastiğin yanına koyduğumda dağlar kadar fark oluyor... Saatlerce bunu tartıştık 185 /55 /15 iyi duruyor çap olarak ama bende tutturdum, taban olmuşken 195 olsun die sonunda 195/50 /15 de karar kıldık zorda olsa bulduk...

Lastik seçimim Pirelli P6 Cinturato oldu. İlk izlenimlerim olumlu. Yol tutuşu fren mesafesi sessizliği gayet iyi ıslak zemin performansı zaten ödüllü bende çok beğendim. He sessizlik konusu göreceli tabiki benim 5 yıllık zaten sertliğiyle bilinen birdgestone ler hepten taş olduğu için yeni lastikler bana kuş tüyü gibi geldi. Zamanla paylaşacağım birazda F1 tedarikcisi olması cezbetti beni tek sorun yumuşak hamur olduğu çabuk yığrandığı söyleniyor ama oda şansa zamanla bakacaz açıkcası fiyatta etken oldu Bridgestone Michelin Godyear vs isim markalar 200 L. ve üzeri idi bu yüzden hiç ilgi alanımda değil idiler evden Petlas die çıktık listede ise dunlop falken kumho vardı Pirelli ye 150 L. fiyat bulunca diğer markalara oranla marka güveniyle hemen tamam dedim budur. Halbuki forumlar ekmeğimiz suyumuz gibi hiçde hakkındaki yorumlara bakmadığım bir lastik... Fakat pişman olmadım üstelik ıslak zemin performansındaki liderliğide gayet memnun etti. Dediğim gibi olumsuz tek yorum yumuşak hamur olması çabuk aşınması. Bunuda zamanla göreceğiz. Brigestone B250 leri 5 yıl kullandım halada gider bırakın patlamayı 1 kez havası dahi inmedi tek bir tamir yok fakat muayneden geçmezdi sanıyorum 2mm dişleri ve bildiğiniz taş artık... Tabiki Pirelli nin 5 yıl dayanacağını zannetmiyorum yumuşak hamur lastik iyidir aslında ama türkiye şartlarında olumsuz bir özellik oluyor...

Bu arada Petlas bayisi bile petlası övmedi çok cabuk aşınıyormuş Pirelli olmasaydı Falken yada Dunlop alacaktım sanırım. Lastik almayı düşünenlere tavsiye edebilirim...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun


Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti humerus06 » 27 Haziran 2012 20:19

Bizde de 98 Vectra varken kullanmıştık. Gerçekten yumuşak konforlu bir lastikti o zamanda hoşumuza gitmişti. Bizde sizin gibi fiyatının Michelin'e Bridgestone'ye nazaran uygun olduğu için almıştık memnun kaldık...
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 27 Haziran 2012 20:31

Teşekkürederim Forumlarda yazan eksi tek nokta bu 1 aydır kullanıyorum çok memnunum Lastikçide baya bilge bi abimizdi bu durumu onada ilettim şu şekilde ikna etti Pirelli bayisi ama her marka lastik vardı... evet dedi yumuşaktır doğrudur ama sen buraya petlas alacam die geldin emin ol petlastan daha uzun süre kullanacaksın dedi onada 140 L fiyat almıştık hayırlısı artık...

Heralde 1 yıl içinde kullanılmaz hale gelmezler die düşünüorum :)))
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti onur-d » 01 Temmuz 2012 00:34

hayırlı olsun arabanın çekişini etkiledimi bu ölçü yakıt durumu nedir
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 01 Temmuz 2012 10:42

Ya açıkca söylemek gerekirse aracı babam la beraber 2 kişi kullanıyoruz net ölçüm yapabildiğimi söyleyemem ama çekişi pek etkilemedi çünkü bu ebatta orjinale oranla %3 küçülme oluyor. Şöyle örnek verebilirim evime yakın baya dik ve uzun rampa var aracı aldığımdan beri çekişi bu rampada kıyaslarım 600 700 m lik uzun bi rampa bu rampada sac jantlar varken aile bireylerinin hepsiyle yani 4 yetişkinle rampanın sonuna doğru eğimin azalmaya başladığı noktada 3. vitese atabiliyordum araç boşken rampanın ortalarında 3 leyebiliyordum... Şimdi ise araç dolu iken 3 leyemiyorsunuz bunun ebatlardan değilde sac jant çelik jant arasındaki ağarlık farkından olduğu kanısındayım. Yakıt konusundada şöyle söliyeyim düz yolda sabit hızda 5. vites 80 90 km anlık yakıt tüketimi değerlerinde aynı rakamları yakalayabiliyorum.

Fakat 195 tabanın yol tutuşu verdiği güven ayrıca görüntü itibariyle mükemmel diyebilirim... Benzin zaten her türlü canımızı yakıyo o sebeple %3 lük 5 lik artışları önemsemedim 5 yıldır saç jantlara ve 165 ebat tabanlara fazlasıyla katlandığımı düşünüyorum...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 01 Temmuz 2012 10:44

Teşekkürederim bu arada sağol sizede nasip olsun...
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti onur-d » 01 Temmuz 2012 14:34

195/55/15 nasıl olmadı anlamıyorum, halbukı tam tutuyor degerı 165 le
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 01 Temmuz 2012 22:00

onur-d demiş ki:195/55/15 nasıl olmadı anlamıyorum, halbukı tam tutuyor degerı 165 le


Ya hakaten bilmiyorum belkide jant a takıp bakmadığımız için yanıldık orjinal lastiklerin yıpranmmışlığınıda hesaba katmadık ama çıplak olarak lastiği yanına koyduğumuzda bariz 3 4 cm fark vardı acıkcası tabanda genişlediği için arkada sorun olmazdıda önde sürtebilirdi belki okadar kişi sürter deyince ısrarcı olmadım çünkü 195 50 15 de bile direksiyonu tam kırdığınızda 1 parmak araya anca giriyo küçülmesi benim açımdan sıkıntıda değildi açıkcası sonuçta dar yanak daha hoş bi görüntü... Matematiksel olarak 195 55 15 in birebir oldunuda biliyordum ama denemesemde şu an ön lastiklerin sürteceği kanısındayım
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti onur-d » 02 Temmuz 2012 09:13

bence reno servısınde yenı lastık olcusunu arabanın takometresiyle eşleştirsinler, ayrıca yuzde 3 ten fazla sapma var, ve her 100km de sapma ve lastık genişliğini hesaba katarsak 4km eksik giderse, buda arabanın 100km de 0,3lt fazla yakması anlamına geliyor :D oturdum neleri hesaplıyorum yav bide remini görseydik çok güzel olacaktı
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 02 Temmuz 2012 11:36

Garajda var hocam resim... 100 km de 0,3 sorun değil şehir içi bazen öyle gazlamak zorunda kalıyoruzki ne 0,3 ne 0,5 neler gidio hiç bi zaman şehir içi ortalamada 7 litrenin altını görmedimki = ))) burada yakıtı hesap etmek hakaten zor ozaman size soru madem lastik küçüldüğünde yakıt artıyor, lastik büyüdüğünde ne olur azalırmı ? ters orantı herzaman vardır daha az km gider demiyelimde daha fazla motor hareketi ister örneğin orjinal lastikler 1 km yol için 534 tur attırılır yeni lastikler ise 552 tur attırılır daha fazla tur daha fazla yakıtmı demekdir mantıken evet ama şuda bi gerçekki küçük çapı döndürebilmek için daha az enerji harcanır. daha kısacası şöle sölim yakıt artışı varsa bile bu görünüm ve konfor için hiç önemi yok sonuçta lastik lastikdir gidiyor ya ne farkeder deyip aynı ebat lastikleride alabilirdim jantlara vereceğim 600 lirada cebimde kalırdı.

Çap eğer büyüseydi kafamda hep soru işareti kalacaktı acabamı zorluyormuyum aracı die ama küçüldüğü için en azından bu sıkıntım yok. 195 55 15 aynı çap olsa bile genişlediği ve jantlardan dolayı ağarlaştığı için çekişde dahada düşerdi buda bir etken yani hala doğru ölçüyü bulduğum kanısındayım.

Ama servise yolum düştüğünde ebatları beyine işleticem mesafe sorun değilde hız önemli töleransın sıfır olduğu noktalar var insanlar 1 2 km hız farkı ile ceza yiyor geçen kuzenim ceza yemiş 110 km imiş töerans ı 115 km 117 km ile 180 küsür lira ceza yemiş bu ebatlarlada 100 km ile gittiğimde aslında 103 ile gidiomuşum bunu doğrulatmalıyım. benide çok konuşturdun yahu : )))
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 02 Temmuz 2012 11:40

Aracımın Fotoğrafı... Bu arada fotoğrafda gözüküyodur işallah bende gözüküyor ama : )))

viewtopic.php?f=70&t=3551
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti onur-d » 02 Temmuz 2012 15:50

çok yakışmış bide spor yay taktınmı tamam, şimdi sen 195/50 den memnunsan bende lastik değiştirmek zorunda kaldıgımda bu ölçüye geçerim
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: Sonunda 165/65/15 den kurtuldum

İleti ByOnder » 02 Temmuz 2012 16:41

hem görsel olarak yakıştığını düşünüyorum... zaten modifiye araçlarda dar yanak olmazsa olmazdır iki küçülmenin yakıtı arttırdığı kanısında değilim aracı daha az yoruyor en önemli etken yani ben memnunum...

Daha öncede sölediğim gibi aracı iki kişi kullandığımız için modifiye olayına giremiyorum aile arabası kıvamında bu aracı sıf ben kullanıyor olsam emin ol yerlerde olurdu : )) lastiklerde 215 40 16 olurdu ama şimdilik böyle.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun



Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 33 misafir