Arabam Yağ Kaçırıyor :(

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti humerus06 » 18 Ağustos 2012 22:17

3 gündür azar azar damlatıyordu ama çalıştırırken "oil ok" ve 6 halka (000000) çıktığı için pek üstünde durmamıştım ve tam olarak motor yağıda denemez gibiydi çünkü yağ kıvamında değil gibiydi klimanın tahliye suyu olabileceğini düşünmüştüm ama malesef öyle değilmiş demekki. Bugün çamıştırırken "oil ok" yazısı çıktığında bir tuşa bastım ve 6 halka yerine 5 halka ve bir tire vardı (00000_)... Böyle kaça kadar düşmesi tehlikeli olur ? Umarım daha fazla düşmez artık :oops:

Bu arada Cliopatram 2012 model 1.5 dCi 90 BG E5 motor ve henuz 2.700' KM'de...

Yoğun olduğum için dün ve bugün götüremedim servise umarım bayram boyu sorun çıkartmaz çünkü en az 200 KM yaparım...

İyi bayramla hepinize...
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA


Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti Burock » 18 Ağustos 2012 22:40

Aracınızın yağ kaçırdığına eminmisiniz? Bu km'de yağ kaçırması herhangi montaj hatası vs. yok ise imkansız. Göstergeye bakarak yanılabilirsiniz, araç eğimde ya da bayır yukarı konumda kaldı ise o 0000lar kendi kendine azalıp çoğalabiliyor. Düz alanda olupda çıkan yağı gördünüz mü ? Çubukla seviye kontrolü yapıldı mı ? Kaça kadar düşmesi tehlikeli olur demek yanlış motor yağsız kalırsa çok riskli bir durum ancak gösterge her zaman tam doğru göstermeyebilir. Ara sıra yanılabilir, esas yöntem klasik olan çubuk ile seviye kontrolüdür. İçinizin rahat etmesi için yakın zamanda bir servise uğrayıp baktırın.
Burock
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 356
Kayıt: 25 Mayıs 2010 01:54
Marka & Model: ClioIII Executive
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v
Kilometre: 0
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Brigstone
İsim ve Şehir: Brk

Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti burak120320 » 18 Ağustos 2012 22:52

Bencede bu km de bi aracın yağ kaçırııyor olması pek normal değil,böyle bir sorun varsa bile garanti kapsamına girer büyük ihtimal.. Can sıkıcı bir durum, umarım önemli bir sorun değildir.. Geçmiş olsun..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti humerus06 » 18 Ağustos 2012 23:00

Aynen öyle çok can sıkıcı bir durum :( Arabam kapalı garajımızda duruyor eğim yok yani su terazisi ile bakılmadıkça anlaşılamayacak kadar düz diyebilirim. Kimisi şanzıman yağı olabilir diyor kimi 3000 KM'deki aracın yağı siyahlaşması lazım böyle renksiz gibi akmaması lazım diyor (fotoğrafları koymuştum)... Canım çok sıkıldı umarım bi sorun açmaz. İnsanlar yıllar bolu çalışıp didinip para biriktiriyor ve böyle durumlarla karşılaşmaları gerçekten üzücü bir durum...

Başka sitenin linkini vermek yasak mı bilmiyorum ama canım sıkkın olduğu için koyuyorum umarım yanlış anlaşılma olmaz... (Fotoğraflar orda yüklü olduğu için koyuyorum)

http://www.renaultfanclub.com/renault-c ... riyor.html
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA

Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti humerus06 » 18 Ağustos 2012 23:01

Burock demiş ki:Aracınızın yağ kaçırdığına eminmisiniz? Bu km'de yağ kaçırması herhangi montaj hatası vs. yok ise imkansız. Göstergeye bakarak yanılabilirsiniz, araç eğimde ya da bayır yukarı konumda kaldı ise o 0000lar kendi kendine azalıp çoğalabiliyor. Düz alanda olupda çıkan yağı gördünüz mü ? Çubukla seviye kontrolü yapıldı mı ? Kaça kadar düşmesi tehlikeli olur demek yanlış motor yağsız kalırsa çok riskli bir durum ancak gösterge her zaman tam doğru göstermeyebilir. Ara sıra yanılabilir, esas yöntem klasik olan çubuk ile seviye kontrolüdür. İçinizin rahat etmesi için yakın zamanda bir servise uğrayıp baktırın.


Yağ için kıvamının çok akışkan olduğunu söylesem yeridir yalan olmaz yani. Ama yağ demesemde olmaz çünkü işaret ve baş parmağımı dokundurup baktığımda bi kayganlık hissi oluşuyor malesef...
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA

Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti ByOnder » 19 Ağustos 2012 01:14

7 bin km de ilk yağımı değişirken bende şaşırmıştım zeytinyağ renginde belki birazdaha yoğun kıvamda tertemiz bir yağ çıkmıştı ustaya boşa değişiyoruz baksana yağ tertemiz demiştin usta rengine aldanmamamı ilk yağın fabrikada hazırlanmış özel bi yağ olduğunu sölemişti yani eski klasik bu yağ kararmamış iş yapmıyo söyleemlerine takılmayın evet yağın kararması gerekir ama bu ilk yağ için geçerli değil.

Onun dışında kesinlikle gösteregeye güvenmeyin arkadaşlar sölemiş yağ çubuğu ile kontrol edin çubuğun üzerinde yağın olması gerektiği seviye aralığı vardır. yağ ihmale gelmez büyük sorunlar açabilir çok basit tapa contası sıkılmamış olabilir mutlaka servise uğrayın
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti humerus06 » 22 Ağustos 2012 12:29

Şanzumandan yağ kaçırıyormuş, bugün MAİS'e götürdüm ve bıraktım Cliopatra'mı usta aynen "zaten bunların en büyük sorunu bu" dedi ama bu lafı Cliolar için mi etti yoksa 1.5 dCi motor için mi bilemedim...
humerus06
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 16 Şubat 2012 20:45
Marka & Model: ClioIII GrandTour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 90 BG Euro5
Kilometre: 0
Yakıt: Shell V-Power
Lastik Markası: Dunlop Sport SP 01
İsim ve Şehir: Uğur - ANKARA

Re: Arabam Yağ Kaçırıyor :(

İleti rago87 » 31 Ağustos 2012 20:52

aynı sıkıntı benım aracımda da oldu şanzımanın üzerinde bir adet hava ventili mevcut bu ventilin baglı oldugu hortum dogrudan şanzımann içine kadar uzanıyor ve aracın belirli devirlerde ısınan yagın oluşturdugu yag buharının tahliyesinde kulanıldıgını ögrendım weya fazla konulmuş olan şanzuman yagı warsa oradan dogrudan kaputun içine püskürtüyo :D ama normal şartlarda burdan bir yag sızması falan olmuyo hortumun ucunda bir 's' var plastıkten bunun kırılması veya yerinden oynaması demek yagın dışarı cıkması demek. 10 kez ikitelli deki yetkili servise giden aracım sonunda şanzımann sökülmesi sonucu yag sorunu çözüldü.
rago87
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 19
Kayıt: 13 Kasım 2011 00:26
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dcı 65hp
Kilometre: 84000
Yakıt: opet fullforce
Lastik Markası: lassa snoways2
İsim ve Şehir: ragıp istanbul



Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir