Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

Araçlarımızın tüm mekanik parçaları, gereçleri ve şanzıman sistemleri...

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti sunset544 » 07 Nisan 2013 10:39

mehmetturk demiş ki:Clio 3'ün fabrika çıkışı gelen baskı balata markası Valeo mu? Sen ne aldın?


geçenlerde değiştirdim üzerinden valeo çıktı.
sunset544
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 205
Kayıt: 12 Nisan 2010 13:54
Marka & Model: ClioIII Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 48000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: adana


Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti mehmetturk » 07 Nisan 2013 19:50

sunset544 demiş ki:
mehmetturk demiş ki:Clio 3'ün fabrika çıkışı gelen baskı balata markası Valeo mu? Sen ne aldın?


geçenlerde değiştirdim üzerinden valeo çıktı.


Peki bu Valeo'nun çakması da var mı? Bizi kandırmasınlar sanayide.
mehmetturk
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 22 Eylül 2012 22:36
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 65hp
Kilometre: 50184
Yakıt: Total Doco
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Mehmet YILDIZ İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti sunset544 » 09 Nisan 2013 11:31

servis baskı balata değişimi için 1200 tl fiyat çıkardı ben de sanayiye gittim parça satan bir yer vardı sadece fiyat soracaktım arabanın ruhsatını istedi ve bilgisayardan şase numarasını girerek arabanın orjinal baskı balatasına baktı fabrika çıkışında üzerindeki marka ve kodu gördü ve fiyat söyledi orjinal ile çakma arasındaki farkı sorduğumda orjinallerinin üzerinde markası kod numarası yazıyor demişti zaten işini böyle profesyonel yapan yerler çakma ürün ile adını lekelemez diye düşünüyorum. servisin 1200 tl dediği işi sanayide orjinal parçalarla toplamda işçilikle birlikte 350-400 tl hallettik. eger sanayide iş yaptıracaksan bu işi iyi bilen birisine yaptır arabanın her parçasına bilgisayardan bakıp öyle orjinal parça veren yerler var onlarla iş yap..
sunset544
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 205
Kayıt: 12 Nisan 2010 13:54
Marka & Model: ClioIII Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 48000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: adana

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti hosta72 » 16 Mayıs 2013 08:54

bizim araba da yüklüyken kalkışta biraz titreme yapıyor tekleme gibi. acaba baskı balata mı gitmiş diye kara kara düşünmeye başladım. şuan 120000 km'de. tam olarak hangi işlemler yapılmalı sizce. hangi marka daha iyi ve uygun. bilgilendirmeleriniz için şimdiden teşekkürler.
hosta72
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 135
Kayıt: 28 Nisan 2011 17:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 114000
Yakıt: sheell
Lastik Markası: lassa 185/60/15
İsim ve Şehir: ZAFER BATMAN

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti semih89 » 16 Mayıs 2013 22:14

bitmeye başlamş kmye bakılırsa.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti planetearth » 17 Mayıs 2013 07:17

Ortalama kaç km de baskı balata değişimi gerekir?
85000 km oldu benim araç.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti Bayram » 17 Mayıs 2013 07:24

planetearth demiş ki:Ortalama kaç km de baskı balata değişimi gerekir?
85000 km oldu benim araç.

%100 kullanıma alakalı bir durum
Bir önceki aracım Renault 19'u satarken 120.000km civarındaydı sorun yoktu.
İş arkadaşımın babasında Renault Spring var 1993 model ve sanırım 150.000km'de oda fabrikanın taktığı gibi

3.000km'de değiştireni hatırlıyorum.

Sonuç olarak sakin kullanıyorsanız güzergahınızda dik rampalarda dur kalk yapmıyorsanız pek düşünmenize gerek yok.
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti planetearth » 17 Mayıs 2013 07:26

Bayram demiş ki:
planetearth demiş ki:Ortalama kaç km de baskı balata değişimi gerekir?
85000 km oldu benim araç.

%100 kullanıma alakalı bir durum
Bir önceki aracım Renault 19'u satarken 120.000km civarındaydı sorun yoktu.
İş arkadaşımın babasında Renault Spring var 1993 model ve sanırım 150.000km'de oda fabrikanın taktığı gibi

3.000km'de değiştireni hatırlıyorum.

Sonuç olarak sakin kullanıyorsanız güzergahınızda dik rampalarda dur kalk yapmıyorsanız pek düşünmenize gerek yok.

Teşekkürler Üstat cevabın için. 100.000 km devirince bir baktırayım diyorum şuan için sıkıntı yok.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti Bayram » 18 Mayıs 2013 00:46

Baktırmaya gerek yok zaten sorun olsa hissedersiniz

Daha önce 5 vites 4.000 devirde 120 yapıyor ama şimdi aynı devirde 110 yapıyorsa debriyaj değişim zamanı gelmiş demektir
Öyle bir zaman gelirki araç hiç gitmez
Yakıt sarfiyatı artar burdanda anlayabilirsiniz

Sonuç olarak motor hareketini şanzıman aracılığı ile lastiklere iletir bu iletmede eksiklik oluşmaya başlamışsa devriraj seti değişir
Bayram
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 347
Kayıt: 16 Eylül 2009 09:51
Marka & Model: Artık yok
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75BG
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti planetearth » 16 Şubat 2014 16:36

Bayram demiş ki:Baktırmaya gerek yok zaten sorun olsa hissedersiniz

Daha önce 5 vites 4.000 devirde 120 yapıyor ama şimdi aynı devirde 110 yapıyorsa debriyaj değişim zamanı gelmiş demektir
Öyle bir zaman gelirki araç hiç gitmez
Yakıt sarfiyatı artar burdanda anlayabilirsiniz

Sonuç olarak motor hareketini şanzıman aracılığı ile lastiklere iletir bu iletmede eksiklik oluşmaya başlamışsa devriraj seti değişir


Aracım 95000 km oldu ve debriyaj seti s.o.s veriyor. Ustam rulmanın değişmesine gerek olup olmadığını şanzımanı indirince anlarız dedi rulmanda 125 tl olur dedi orjinali özel parçacı debriyaj seti de 200 tl olur dedi sana. Umarım rulman değişimine gerek kalmaz.
Sorum illa ki değiştirmeli miyim? değiştirsem iyi mi olur? veya gerek yoksa değiştirmemek mi?
Bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.?
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti undert6 » 06 Mart 2014 03:23

3-4 ay once sasmazda degistirdim bende , o zaman orjinal rulmanli seti 240 tl gibi bir rakama aldim. mais kampanya yapmis o fiyattan satiliyordu. ondan 2 ay once evvelde sormustum ozamanda 330 lira gibi bi rakamdi. fiyatlar degiskenlik gosterebiliyor mais'in kolpalari iste.

bende degistirirken sormustum rulmanla degistirilmesi tavsiye ediliyor her zaman...

su anki fiyatlar nedir fikrim yok ama uygun bi zamanda sasmazda bi kac parcaci gezerek fiyatlari ogrenebilirsiniz, e-parcacim uygun oluyor genellikle orayada bir ugrayin derim ;)
undert6
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 62
Kayıt: 20 Şubat 2014 00:52
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci
Kilometre: 70000
Yakıt: Opet euro dizel
Lastik Markası: 185/65/15 conti-pc5
İsim ve Şehir: Erdal, Ankara

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti kemal 5 » 09 Mayıs 2014 23:09

arkadaslar valeo fabrınkanın orjınal baskı balatası toplam 300 tl.dır ve sorun yaratmaz robotık sıstemlerde servıslere carpılmayın 7ooo tl ıstıyorlar tamırı mumkun ankarada bır usta ıle tanıstım tum arızalarınıza yardım eder renonun emeklı coteksı eskı renolara bıle hakım telefon numarası05323758568 nuh usta bılgı saklamıyor..
kemal 5
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 06 Şubat 2014 20:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 110
Yakıt: benzın
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: ankara

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti karambol81 » 09 Mayıs 2014 23:59

planetearth demiş ki:
Bayram demiş ki:Baktırmaya gerek yok zaten sorun olsa hissedersiniz

Daha önce 5 vites 4.000 devirde 120 yapıyor ama şimdi aynı devirde 110 yapıyorsa debriyaj değişim zamanı gelmiş demektir
Öyle bir zaman gelirki araç hiç gitmez
Yakıt sarfiyatı artar burdanda anlayabilirsiniz

Sonuç olarak motor hareketini şanzıman aracılığı ile lastiklere iletir bu iletmede eksiklik oluşmaya başlamışsa devriraj seti değişir


Aracım 95000 km oldu ve debriyaj seti s.o.s veriyor. Ustam rulmanın değişmesine gerek olup olmadığını şanzımanı indirince anlarız dedi rulmanda 125 tl olur dedi orjinali özel parçacı debriyaj seti de 200 tl olur dedi sana. Umarım rulman değişimine gerek kalmaz.
Sorum illa ki değiştirmeli miyim? değiştirsem iyi mi olur? veya gerek yoksa değiştirmemek mi?
Bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.?


Ustanin soylemek istedigi bilya bozuksa degistirirler.bozuk degilse degistirmeye gerek duymazlar.

Durumun varsa degistirmen iyi olur.
Nedeni kisa bir sonra bilya aruza yaptigini var sayarsak tekrar sadecr bilya icin iscilik masrafi cikar.

Digelim ki degistirmedi.hic bozulmadan balata degisimine kadar goturebilir.
Maddi durumun elvetisli ise degistirmek iyidir.

Karar senin....
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti karambol81 » 09 Mayıs 2014 23:59

planetearth demiş ki:
Bayram demiş ki:Baktırmaya gerek yok zaten sorun olsa hissedersiniz

Daha önce 5 vites 4.000 devirde 120 yapıyor ama şimdi aynı devirde 110 yapıyorsa debriyaj değişim zamanı gelmiş demektir
Öyle bir zaman gelirki araç hiç gitmez
Yakıt sarfiyatı artar burdanda anlayabilirsiniz

Sonuç olarak motor hareketini şanzıman aracılığı ile lastiklere iletir bu iletmede eksiklik oluşmaya başlamışsa devriraj seti değişir


Aracım 95000 km oldu ve debriyaj seti s.o.s veriyor. Ustam rulmanın değişmesine gerek olup olmadığını şanzımanı indirince anlarız dedi rulmanda 125 tl olur dedi orjinali özel parçacı debriyaj seti de 200 tl olur dedi sana. Umarım rulman değişimine gerek kalmaz.
Sorum illa ki değiştirmeli miyim? değiştirsem iyi mi olur? veya gerek yoksa değiştirmemek mi?
Bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.?


Ustanin soylemek istedigi bilya bozuksa degistirirler.bozuk degilse degistirmeye gerek duymazlar.

Durumun varsa degistirmen iyi olur.
Nedeni kisa bir sure sonra bilya ariza yaptigini var sayarsak tekrar sadece bilya icin iscilik masrafi cikar.

Digelim ki degistirmedi.hic bozulmadan balata degisimine kadar goturebilir.
Maddi durumun elverisli ise degistirmek iyidir.

Karar senin....
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Baskı balata değiştirenlere birkaç sorum olucak :)

İleti planetearth » 10 Mayıs 2014 20:09

karambol81 demiş ki:
planetearth demiş ki:
Bayram demiş ki:Baktırmaya gerek yok zaten sorun olsa hissedersiniz

Daha önce 5 vites 4.000 devirde 120 yapıyor ama şimdi aynı devirde 110 yapıyorsa debriyaj değişim zamanı gelmiş demektir
Öyle bir zaman gelirki araç hiç gitmez
Yakıt sarfiyatı artar burdanda anlayabilirsiniz

Sonuç olarak motor hareketini şanzıman aracılığı ile lastiklere iletir bu iletmede eksiklik oluşmaya başlamışsa devriraj seti değişir


Aracım 95000 km oldu ve debriyaj seti s.o.s veriyor. Ustam rulmanın değişmesine gerek olup olmadığını şanzımanı indirince anlarız dedi rulmanda 125 tl olur dedi orjinali özel parçacı debriyaj seti de 200 tl olur dedi sana. Umarım rulman değişimine gerek kalmaz.
Sorum illa ki değiştirmeli miyim? değiştirsem iyi mi olur? veya gerek yoksa değiştirmemek mi?
Bilgisi olanlardan cevap bekliyorum.?


Ustanin soylemek istedigi bilya bozuksa degistirirler.bozuk degilse degistirmeye gerek duymazlar.

Durumun varsa degistirmen iyi olur.
Nedeni kisa bir sure sonra bilya ariza yaptigini var sayarsak tekrar sadece bilya icin iscilik masrafi cikar.

Digelim ki degistirmedi.hic bozulmadan balata degisimine kadar goturebilir.
Maddi durumun elverisli ise degistirmek iyidir.

Karar senin....

Teşekkürler cevabınız için. Yaklaşık iki ay kadar önce baskı balata ve rulmanı değiştirdim. Şanzıman indiğinde ustam baktı ve ses yapıyor değişmesi gerekli dedi. Açıkçası bende gerekli dediği için aldım. Gerek yok deseydi kafamda hep soru işareti olacaktı ne zaman bozulacak diye. Birgün sürdü şanzımanın inip setin değişmesi, 200 tl valeo baskı balata 125 tl orjinal rulmanı ve ayrıca 150 tl yede araç termostatını değiştirdim (termostat açık kalmıştı) debriyaj değiştiği anda önceden kamyon sürdüğümü anladım;) pamuk gibi oldu debriyaj. Araç eskiye göre gaz ve vites tepkileri çok değişti yakıt tüketimi az da olsa düştü.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara


ÖncekiSonraki

Mekanik Kısımlar ve Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 98 misafir