planetearth demiş ki:KAZIMYILMAZ demiş ki:Çoook geçmiş olsun.
Bendeki aracın aynısından dayımda da vardı. Bundan 1 sene önce önlü arkalı aydın otobanından kuşadasına gidiyorduk. Aynen 160-170 kmh aralığında, dayı 300mt önümde giderken birden eksozdan bembeyaz bir duman bulutu yükseldi ve aracı hızla sağa çekti . Hikayenin geri kalanı aynen sizin anlattığınız gibi devam etti :) İki piston erimiş değişti, gömlek çakıldı, enjektörler değişti, silidir kapağı taşlandı, turbo değişti vs... ama araba hiç bir zaman eski haline gelmedi. Bir ay sonra aracı zararına sattı. Yakıt tüketimi ciddi derecede artmıştı, performans eskisi gibi değildi. Sorunun kaynağı turboyu yağlayan boru daha önceki gördüğü bir onarım esnasında eğilmiş. Turbo yeterince yağlanamadığı için turbo milini kırmış ve motordaki yağı yanma odasına basınca motoru dağıtmış.
Benimde zaten aracı satmak isteyişimin en büyük sebebi bu. Sadece renaultta yok bu durum tüm dizellerde hatta tüm turbo şarjlı araçlarda olabilecek bir arıza. Bu tip motorların çalışma prensibi nedeniyle yüksek kmlere gelindiğinde fazla zorlanmaması hatta mümkünse elden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılar.
Ben zaten dizel araçladan tat alamıyorum benzinli olacak bu benim düşüncem.
Ancak elden çıkarın demişsiniz de alan insanda bu aracı hurdaya ayırmayacak sanırım.
Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığıda bana pek samimi gelmiyor.
planetearth demiş ki:KAZIMYILMAZ demiş ki:Çoook geçmiş olsun.
Bendeki aracın aynısından dayımda da vardı. Bundan 1 sene önce önlü arkalı aydın otobanından kuşadasına gidiyorduk. Aynen 160-170 kmh aralığında, dayı 300mt önümde giderken birden eksozdan bembeyaz bir duman bulutu yükseldi ve aracı hızla sağa çekti . Hikayenin geri kalanı aynen sizin anlattığınız gibi devam etti :) İki piston erimiş değişti, gömlek çakıldı, enjektörler değişti, silidir kapağı taşlandı, turbo değişti vs... ama araba hiç bir zaman eski haline gelmedi. Bir ay sonra aracı zararına sattı. Yakıt tüketimi ciddi derecede artmıştı, performans eskisi gibi değildi. Sorunun kaynağı turboyu yağlayan boru daha önceki gördüğü bir onarım esnasında eğilmiş. Turbo yeterince yağlanamadığı için turbo milini kırmış ve motordaki yağı yanma odasına basınca motoru dağıtmış.
Benimde zaten aracı satmak isteyişimin en büyük sebebi bu. Sadece renaultta yok bu durum tüm dizellerde hatta tüm turbo şarjlı araçlarda olabilecek bir arıza. Bu tip motorların çalışma prensibi nedeniyle yüksek kmlere gelindiğinde fazla zorlanmaması hatta mümkünse elden çıkarılması gerektiğini düşünüyorum. Saygılar.
Ben zaten dizel araçladan tat alamıyorum benzinli olacak bu benim düşüncem.
Ancak elden çıkarın demişsiniz de alan insanda bu aracı hurdaya ayırmayacak sanırım.
Bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın mantığıda bana pek samimi gelmiyor.
Bende dizel araçtaki lezzeti bende benzinlide yaşayamıyorum.
Birincisi satın demiyorum size. Ben öyle olması gerektiğini düşünüyorum dedim.
130-140 bin km'deki aracı 60 bin km fiyatına satmıyoruz. 50-60 bin km'deki araçla fiyat olarak nereden baksan 4 bin lira civarı fark var. Gidip sıfır motor alırsın o paraya, komple revize edersin motoru sonrada binersin. Ekonomi meselesi. Paran varsa gider sıfırını alırsın. Netice olarak alan adamda ne aldığını biliyor.
Samimiyetsiz bulduğun nokta ne burda izah eder misin? Ne yani aldığımız aracı satmayalım mı?