Ortak kümesi olan iki ayrı konuya değinmek istedim...
KRİKO TAKIMI
Daha doğrusu kriko sorunsalı demek gerek. Uzun süre önce aracın altına dikktli bakabilmek için, bagajdan krikoyu çıkartmıştım. Ama işimiz bittikten sonra yerine (o bagajdaki plastik kalıba) bir türlü yerleştirememiştim. Gerçi "çok basit aslında" diyebilirsiniz ama yine de biri iki fotoğrafla yazmak istedim:
- Kriko takımını bagajdan çıkardığınızda görünüm bu şekilde olması lazım (diye düşünüyorum). Krikoyu yüz üstü, sarı etiket yukarı gelecek şekilde koyuyoruz.
[ img ] - Fakat plastik kaba yerleştirirken, şöyle bir icat yapmışlar: Aşağıdaki parçayı...
[ img ]
...aşağıdaki şekilde geriye doğru getirmek gerekiyor ki plastik kaba oturtabilelim!. Eğer -özellikle ilk kullanımda- çıkartırken dikkat etmezseniz, tekrar yerine koyarken iş bir bilmeceye dönüşüyor!.
[ img ] - Normalde, krikoyu plastik kaba öylesine koyduğunuzda, aşağıdaki gibi oturmuyor gibi görünüyor.
[ img ] - Aşağıda, sol elimi geçirdiğim yerden o oynak kısmı geriye ittim, sağ elimle de krikoyu yerine (aşağı) doğru ittim ve oturdu!
[ img ]
Yahu arkadaş! Bu işe ne gerek var? Megane'lardaki gibi yap bagaja bir oyukluk, koy oraya stepneyi ve aletlerini! Alt tarafa koymuş stepneyi, icat yapmış kafasına göre. Anlamak mümkün değil bu adamları. Stepne de kararmış tozlanmış zaten dışarda beklediği için! Bagajın içinde daha güvende dursa ya!...
:evil:
Neyse...
STEPNE İNDİRME & YELEŞTİRME
Diğer konuda yedek lastiğin değişim için bagajın altından alınması ve takılması... Aracını sıfır alanlara, sanırım servisteki usta anlatmıştır, yedek lastiğin nasıl indirileceğini ve geri yerine yerleştirileceğini... Bana buradaki usta anlattı ama "enteresan" bir işlem olduğu için, boş bir vakitte tekrar uygulamadıkça insan huzursuz oluyor, "neydi, nasıl olacaktı?" falan diyor...
Aşağıda bu bir iki işlemi fotoğrafladım. Aslında, gayet kolay bir işmiş! Öncelikle bagaj halısını ve kriko takımını almak gerekiyor.
- İlk görünüm bu. Beyaz plastik bilezik (kapak) aşağıda ve sıkı. Bu bilezik, lastiği düşürmek için vuracağımız siyah plastiğin yanlışlıkla çalışıp, seyir esnasında lastiği yere atmaması için bir emniyettir.
[ img ] - Önce o beyaz bileziği iyice gevşetiyoruz. Göründüğünden uzun zaman alabilir. Maximum yüksekliğe gelince, yay onu yukarı atacaktır... Bu noktadan sonra (Şimdi ayaklara dikkat beyler bayanlar), el ayamızın bilekten destekli noktasını oradaki siyah plastiğe (PUSH yazılı yere), ok yönünde vuruyoruz. Çok da "vurmak" denemez. Sertçe "kaktırsanız" da lastik düşüyor!. Bu arada aşağıdaki fotoğrafı -niyeyse- yan açıdan çekmişim. Göreceksinizdir ki siyah plastik size bakıyor durumdadır.
[ img ] - Aracın altına bi' gürültüyle düşen lastiği dışarı doğru çekiyoruz. Lastiğin altındaki kızağı farkedersiniz. Kızağın ortasında, yedek lastiğin merkezinden yukarı çıkan sert plastik bir çubuk göreceksiniz. Bagajdaki o vurduğumuz siyah plastiğe bağlı bir çelik telin, plastik çubuğa bağlı olduğunu görürsünüz.
[ img ] - Çelik telin baş kısmını, teli aşağı doğru itip kurtarıyoruz. Tekrar takarken de benzer hareketle teli buraya takacağız.
[ img ] - Lastiği tekrar bagaj altına alırken, -aşağıdaki foto'daki gibi- ben önce bagajdaki plastik tutamacı hafifçe (yavaşça) çekerek, lastiğin sürüklenip bagajın tam altına pozisyonlanmasını sağlıyorum ve çelik telin bagajın altında mümkün olduğunca dik konuma gelmesini sağlıyorum.
[ img ] - Bundan sonra sol elimle bagajın üst kısmından destek alarak, lastiği sert ve ani bir hareketle bagajın altına kilitliyorum (gürültü oluşması normaldir). Talimatlarda çekiş kuvveti için 20 Kg'lık bir toplam ağırlıktan bahsediliyor ama o kadar hissetmedim ben...
[ img ] - Lastiğin, bagajın altına kilitlendiğinden emin olduktan sonra beyaz plastik bileziği sonuna kadar sıkıştırın (çevirme işlemi uzun sürebilir). "Tak" şeklinde (ya da ufak bir cayırtı) ses çıkartıncaya kadar sıkın. En son olarak siyah tutamacı yerine yerleştirebilirsiniz.
[ img ]
HATIRLATMA (EK BİLGİ)
Bu arada arkadaşlar bir noktayı eklemek istiyorum...
:!: Yedek lastiği düşürdük, çektik kendimize doğru ve yedek lastiğe takılı olan çelik teli de lastikten kurtardık (Bkz. 8'inci foto). Bu noktadan sonra, lastiği düşürmek için vurduğumuz siyah tutacağı yerinden kaldırmamak iyi olur! Aslında bu parçanın içinde bir makara var ve çelik teli toplamaya yarar (Makaralı metal mezro'lar gibi). Yani tutamacı kaldırdığınızda, çelik tel yukarı doğru toplanacak, telin ucundaki metal başlık, aşağıdaki foto'da sarı ile dairelediğim merkez noktaya kadar gelecektir.
Siyah tutamacımızın altında beyaz bir plastik tetik bulunur (Bkz. Aşağıdaki foto - kırmızı daire). Bunun sayesinde makara, oturduğu yerde çalışmaz. Tutacağı kaldırdığınız anda makara çelik teli içine toplar.
[ img ]
:idea: Yanlışlıkla bu duruma düşersek o metal başlığı tekrar yedek lastiğe takabilmek için yapılması gereken şudur;
- Öncelikle yukarıdaki gibi, sol elimizle siyah tutacağı sonuna kadar çekin ki içindeki tüm tel dışarıya çıksın. Bu arada metal kafa, merkezde (sarı daire) takılı duracaktır.
- Aşağıdaki fotoğrafta baş parmağımın altındaki o beyaz butona basın. Bu düğme makaranın çalışmamasını sağlar. Sakın bırakmayın yoksa tüm çelik tel tekrar makaraya ($) dolar.
- Şimdi tutamacı merkez noktaya doğru yaklaştırın ki çelik tel bagajın altına doğru sarksın.
- Çömelin. Sol kolunuz bagajın içindeyken, sağ kolunuzla bagajın "altına" uzanarak çelik teli yakalayın ve çekin.
[ img ]
Ayrıntı bir iş işte... :)
***
Hiç anlatılmamış olduğundan yazayım dedim, bulunsun. Tecrübe edenler etmiştir zaten.
Ama her hafta lastiğimiz patlamadığından bu konuda tecrübesi olmayanları aydınlatır diye düşündüm...
Bu alet edavatlara ihtiyacınızın olmaması ve lastiklerimizin hiç patlamaması dileklerimle...
:beer:
NOT: FOTOĞRAF ADRESLERİ DÜZELTİLMİŞTİR. GEÇİCİ PROBLEM İÇİN ÜZGÜNÜM.