DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

Dizel Motorlara dair...

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 18 Temmuz 2008 15:05

Merhaba Arkadaşlar,

Şimdi şöyle başlayayım;

Ben aracımı 12000km satın aldım ve bir arkadaşımız vasıtası ile Otosanayi'de motorcu ustaya gösterdik. Motoru çok iyi buldu ve parada anlaşıldı ise, satın alınabilir demişti. Araç 10binde bakımı yapılmıştı denmişti. Arkadaşımda bana yinede sen fren balatalarını yağını vs baktırmamı ısrarla söylemişti. Çünkü aracı satacakları için, belki değişimden kaçmış olabilirler diye. Bende aynı motorcu ustaya verdim. Gerekli bakımları yapalım vs diyerek. Bir gün sonra bakım bitti ve ödediğim ücret 420 lira. 14250km

Buraya kadar herşey rutin devam etti. Fakat yol bilgisayarı sorunu için, bir servis önerisi istedim. Sitesinden bakarak bana en yakın olan servisi arayarak yol bilgisayarındaki durumu ifade ettim. Telefondaki müşteri temsilcisi; "uygun bir vakitde servisimize gelebilirseniz, kontrol edebiliriz" dediler. Bende gittim, çok ilgililerdi. Her neyse, bagaj kütür kütür ses yapıyor dedim, hemen ilgilendiler, kildi sıktılar sanırım. Sonra yol bilgisayarına bakarken, direksiyonun solundaki bakım bilgilerini gördüler, bana ne sordularsa, yukarıdaki bilgileri aynen aktardım. Sonra bana aracınız o zaman garanti dışıdır dediler. Sonra hava filtresine baktı, yan sanayi koyulmuş ve kesinlikle yakıtı etkiler dedi. Ardından da yağı kontrol etti, onuda yan sanayi kullanmış dedi. Yağı ve hava filtresini değiştirirsek, tekrar garanti kapsamına alabiliriz dedi. Ücreti ise, 120 lira olacakmış. Bende seve seve kabul ettim. Sonra aracın kaldırıp altına baktılar, araç yağ kaçırıyormuş, bütün herşeyi sökeceğiz, kontrol edip garantiden değiştiririz dediler. Fakat böyle devam etseymişim, motorla ilgili ciddi sorunlar yaşarmışım dediler. Her neyse ödeyeceğim fiyat bu durumda yine değişmedi.

Fakat şimdi de Alper arkadaşım neden oraya gittiğimi söylüyor. Valla ne diyeyim, doğru bir biçimde aracı kullanmaya çalışıyoruz. Anlamadım "doğrusu" nedir, bilgisizim bu doğru ama elimizden geldiğince birşeyden sakınmıyoruz ama bir türlü doğru şekilde iş yapamıyoruz.

Aracımı Pazartesi alacağım için, biraz moralim bozulunca, ne var ne yoksa, bende yazayım dedim. Sanırım içimi döktüm. Kusura bakmayın arkadaşlar.

...tuncay şahin
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34


Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 19 Temmuz 2008 07:57

büyük bir ihtimalle aldığını adam terbiyesizin tekiymiş diyeceğim yani. Ayıp ya. Yinede geçmiş olsun kardeşim. Umarım bundan sonra düzelir ve sende bizimle aynı değerleri paylaşırsın. :)
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 19 Temmuz 2008 08:13

tuncay kardeşim aracı aldığınızada garantisi devam ediyor idiyse, sizde daha önce bakım yapılmış yerle bağlantıya geçecektiniz veya yetkili bir servise çekip ilk olarak garanti işini soracaktınız, neyse düzelmiş herşey.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 19 Temmuz 2008 09:30

Bahadir demiş ki:büyük bir ihtimalle aldığını adam terbiyesizin tekiymiş diyeceğim yani. Ayıp ya. Yinede geçmiş olsun kardeşim. Umarım bundan sonra düzelir ve sende bizimle aynı değerleri paylaşırsın. :)


Bir musibet bin nasihattan daha iyidir(!) desem sanırım yeri olacak.

oguz1 demiş ki:tuncay kardeşim aracı aldığınızada garantisi devam ediyor idiyse, sizde daha önce bakım yapılmış yerle bağlantıya geçecektiniz veya yetkili bir servise çekip ilk olarak garanti işini soracaktınız, neyse düzelmiş herşey.


2009 Kasım'a kadar aracın garanti devam etmekte. Artık servislerle muhatap olarak aracı kullanmaya devam edeceğim.

Murat demiş ki:Evet bakım kitapçığına bakmak lazım veya hangi servise gittiğini öğrenip arayıp sormak lazım.. Aman boşver önemli olan anlaşıldı ve düzeltildi yaaa sorun olmas gerisi önemli değil...


Bilgisizliğin ve ardından da araştırmamanın sonucu olsa gerek. Tekrarlanmaması ümidi ile.

______________________________________________________
İlgilenerek zaman ayıran arkadaşlara teşekkür ederim. Selam ile,
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 19 Temmuz 2008 09:37

Tekrar ve tekrar geçmiş olsun kardeşim. Ama aracın garantisinin devam ettirilmesi iyi bir durum. Sana aracınla mutluluklar, iyi günlerde kullan ve problemsiz olarak inşaallah.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 19 Temmuz 2008 10:40

Tekrar tekrar teşekkür ederim. İnşallah hepimizin kazasız belasız problemsiz kullanmamız dileği ile.
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 21 Temmuz 2008 01:29

Selam arkadaşlar...

* 4 Temmuz'da Total'den depoyu doldurup (herşeyi de sıfırlayıp) yola çıktım. Konya > Karaman > Mut > Silifke üzerinden Aydıncık'a yakın Yanışlı Köyü'ne vardık.
* Bir kaç defa Aydıncık'a gidiş geliş ve bir kez de Mersin'e gidiş geliş yaptım.
* İki haftalık tatil bitiminde Aydıncık > Gülnar üzerinden > Mut > Karaman ve Konya güzergâhıyla geri döndüm...
* Mevcut olan tüm düz yollarda klima açıktı. Sadece dik rampalarda kapalıydı. Çok da dik olmayan yokuşlarda yine açıktı. Müthiş bir sıcak vardı oralarda...
* Her ne kadar dağdan inişlerde cut-off şeklinde inerek yakıt tasarrufu yapsam da o Gülnar'ın Mut'un rampaları öylesine dik ki çıkarken yaktığım yakıtı telafi ettiğini hiç sanmıyorum.

Fakat bir kez daha dizel'imden o kadar memnunum ki inanamazsınız. Mut civarı ve Silifke-Aydıncık arası virajlı yokuşlarda hantallığından ötürü kızmadığım araç kalmadı (Kamyon vb. araçları saymıyorum onların yapısı farklı), üst model araçlardan bahsediyorum. Muhtemelen bana denk gelenler benzinli veya en fazla 1.6 motor araçlardı. Buna Megane, Polo gibi araçlar da dahil. Bizim dizeller tırmanmayı o kadar seviyor ki önünde araç kalmıyor inanın. Neyse bu dizelin performansıyla ilgili bir ayrıntı...

Tatil için şehirden çıkmadan merkezdeki Total'den depoyu full'lettim. Ve tekrar evimin önüne gelip parkettiğimde, Yol Bilgisayarındaki değerler şu şekildeydi:

Toplam 1004.9 KM yol yapmışım ve tam 50.0LT. harcamışım. Ortalamam 4.9LT. şeklinde...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 21 Temmuz 2008 16:06

Evet arkadaşlar uzun süren uğraşlar sonunda yakıt konusunda rekorumu kırdım. Tabi ömer abimi bekletmeyeyim diye gaza biraz yüklenince şuan 3,5 lt/100 oldu ama önemli değil. Demek ki devamlı bu şekilde kullansam km'de 110 ykrş. yakacak. İşte size resimler.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 21 Temmuz 2008 16:11

Bende böyle bir ekran yok? Yani Türkçe olarak Ortalama geçmiyor.
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 22 Temmuz 2008 08:39

Anladığım kadarıyla bu ekranlar sadece Extreme modeller için geçerli. Bende aracımı aldım servis'den ilk kullanışda, ortalamam 14 civarlarındaydı, daha sonrada 9 civarlarına düştü. Bugün iş yerime 9 ortlama ile geldim. İnşallah doğru değerlere iner. Çünkü aracımdan bu konudan yeterince sıkıldım. Düşmezsede tekrar servise gitmek istemiyorum, bunaldım adeta.
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti IVANHOE » 22 Temmuz 2008 11:51

Arkadaşlar ben aracı 10 bin bakımına vermeden önce ortalama 4,5- 5 lt arasında gidip geliyordu 10 bin bakımdan sonra 5 litrenin altına hiç düşüremedim nerdeyse klima açık kapalı farketmiyor hep 5 litrenin üstü hatta 6 litre civarında eskiden bu kadar yakmıyordu mazotu hep PO'dan alıyorum bir ara normal dizel almaya başlamıştım sonra buradaki arkadaşların uyarısıyla eurodizel almaya başladım acaba eurodizel olunca fazla yakıyorda olabilirmi. Bide ben aracı servise çok yakıyor diye götürsem ilgilenirlermi bence sendeki değerler normal aynı arabadan bendede var deyip gönderir gibime geliyor pek ilgili değiller çünkü ne yapsam bilmiyorum. Lastiklerden, sıcaklardan vs olabilirmi.
IVANHOE
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Haziran 2008 13:26
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 08 Ağustos 2008 09:21

Topik kirliliği olmasın diye buraya veriyorum.

Ekonomik gaz pedalıNissan yakıttan tasarruf için çok farklı bir teknoloji geliştirdi..





Yakıt tüketimini azaltmanın birçok farklı yolu vardır. Çeşitli yakıt türleri ya da yakıtlara eklenen çeşitli ek kimyasal maddeler ile yakıt tasarrufu yapılabildiği gibi çeşitli fiziksel yollar ile de yakıt tasarrufu yapılabilir. Örneğin doğru lastik havaları, klimaları daha az kullanmak, gaz pedalına daha az basmak gibi çeşitli yöntemler vardır. İşte Nissan’ın yeni buluşu tam bu noktada devreye giriyor.

Nissan tarafından geliştirilen yeni bir gaz pedalı, sürücünün gaz pedalına gereğinden fazla bastığını anlayarak sürücünün daha fazla pedala basmasını engelliyebiliyor. Bu sayede arabalarda %5 - %10 arasında değişen oranlarda yakıt tüketimini azaltabiliyor.

Bu oranlar baştan gözünüze az gelebilir. Fakat bireysel değil toplu olarak düşünürsek çok ciddi oranlarda yakıt tasarrufu yapılabileceği düşünüle bilir. Türkiye’de şu an trafiğe kayıtlı 12.4 milyon araç var ve yılda 31.1 milyon ton benzin tüketiliyor. %5’lik bir tasarrufun bile ne kadar büyük bir geri dönüşü olacağını sizde tahmin edebilirsiniz.

Nissan yaptığı açıklamada bu pedalları önümüzdeki yıldan itibaren yeni modellerine koymaya başlayacağını, fakat sadece belli modellerde olacağını belirtti.

Hürriyet
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 08 Ağustos 2008 11:07

O pedal için ne kadar fiyat isterler kim bilir. Ama biraz uğraşınca aynı işi kendinizde yapabiliyorsunuz. Önemli olan o alışkanlığı kazanmak. İki gün önce memlekete gittim aracımla. Giderken 110 km'nin altına pek düşmedim. 4,7 gibi bir ortalamam vardı. Daha sonra dönüşte 120'nin altına fazla inmeden 115 km geri geldim. Çevre yoluna girince 150'nin altına hiç inmeden 35 km daha yaptım. (150'nin altına inmediğim dediğim yaklaşık 2-3 dakika 180 altına düşmedim.). Eve geldiğimde ortalamam 5.1'di. O kadar yüklenmeme rağmen güzel bir değer yakaladığıma inanıyorum. Sizce?
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti eylo33 » 11 Ağustos 2008 17:23

Ispartadan Konya üzerinden Adanaya geldim, Klima seyehat esnasında sürekli açıktı, iki kişi ve bagaj dolu olarak orttalama 4.0 lt/100 yakıt sarfetmişim..
Yakıtımı OPET'ten alıyorum.
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti ufuk5414 » 11 Ağustos 2008 20:45

ben hiç 5.2 den aşağı inemedim.vallaha sizin ki büyük başarı.ya 80 i 90 ı hüç geçmiyorsunuz ya da aracınız 65 beygir değil ya da siz çok iyi şoförüsünüz.tebrikler
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA


ÖncekiSonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir