DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

Dizel Motorlara dair...

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 12 Ağustos 2008 08:07

ufuk kardeş yapılan yolun durumuna göre yakıt 3.0 lara kadar düşebilir. Konya adana arası bildiğim kadarıyla düz ve otoban,ısparta konya arasını pek bilmiyorum, ama iniştir ısparta yüksekte kalıyor.

Sizde şöyle deneyin şehirler arası yola çıkınca ilk sürekli aldığınız benzinlikten fulleyin ve tüm değerleri sıfırlayın ve 100- 150 km re sonra oluşan ortalamaya bir bakın şaşıracaksınız, eğer sollama, tırmanış, ş.içinden fazla geçmek gibi yakıtı artıran durumlara yakalanmazsanız hızınızıda 80-95 aralığında tutarsanız, ani hızlanmazsanız, frenleride kullanmamaya dikkat ederseniz, çok rahat 3,8 ile 4.5 arasını yakalarsınız. Kazasız günler....
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti ufuk5414 » 12 Ağustos 2008 09:45

ben bu üç ay içerisinde sakarya'dan boluya 7-8 kere gittim geldim.belki bilirsiniz düz tırmanma yok denecek kadar azcık ve otoban.herşey buraya kadar taam dimi.ama ben 80-90 hayatta dayanamam.130 bile bana otobanda az geliyor.yani 80-90 ile 4'lü değerleri yakalayacksam ben yokum...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 12 Ağustos 2008 10:42

ufuk5414 demiş ki:ben bu üç ay içerisinde sakarya'dan boluya 7-8 kere gittim geldim.belki bilirsiniz düz tırmanma yok denecek kadar azcık ve otoban.herşey buraya kadar taam dimi.ama ben 80-90 hayatta dayanamam.130 bile bana otobanda az geliyor.yani 80-90 ile 4'lü değerleri yakalayacksam ben yokum...

Ufuk işin gerçeğini söyledim ben, buradaki birçok arkadaş o değerleri yakalamak için ecel terleri döküyor, sırtı terle koltuğa yapışıyor :lol: Ben nasıl yapıldığını yazdım. Yapıp yapmamak sizlere kalmış.

Otabanda bende 80-90 la gidemiyorum zaten en az 120 en fazla 197 yi gördüm, ama çift şeritli devlet yollarına gelince iş değişiyor radarın haddi hesabı yok adamı avlıyorlar birde 290 ytl yi giydiriyorlar hadi moralli ol o zaman başıma 1 kez geldi, birdaha gelmemesi için çaba sarfettiğimi söylemeliyim.

1 hafta önce bacanak ve baldız polis, manisadan ankaraya gelirken afyonda radara giriyor ve 110 la 290 kağıt öyle böyle kayıt ediyoruz falan filan, geçmiş olsun 290 ytl. Moral sıfır tatile biber sosu döküldü bile.

90 olsun bizim olsun, bölünmüş duble yollarda 120 olacaktı otabandada 140, kanun değişirse herkes uyumaktan vazgeçer. ;)Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 12 Ağustos 2008 16:16

ufuk5414 demiş ki:ben bu üç ay içerisinde sakarya'dan boluya 7-8 kere gittim geldim.belki bilirsiniz düz tırmanma yok denecek kadar azcık ve otoban.herşey buraya kadar taam dimi.ama ben 80-90 hayatta dayanamam.130 bile bana otobanda az geliyor.yani 80-90 ile 4'lü değerleri yakalayacksam ben yokum...


Arkadaşlar valla bizim araçları ben çok beğeniyorum yakıt konusunda çok yavaş gider düzgün kullanırsan gerçekten çok az yakıyor. Km'de 110ykrş gibi yani. Ama hadi bastın diyelim otobanda 120-130-140 felan yani. İşte o zaman asıl olay ortaya çıkıyor. Bassan bile 160-170 ykrş gibi bir değer yakalıyorsunuz ki o değerde şuan tüplü araçların bile zar zor elde ettiği bir değer. O yüzden kasmaya gerek yok. Tadını çıkarın. (Ama tabi radara dikkat)...
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 12 Ağustos 2008 17:50

eylo33 demiş ki:Ispartadan Konya üzerinden Adanaya geldim, Klima seyehat esnasında sürekli açıktı, iki kişi ve bagaj dolu olarak orttalama 4.0 lt/100 yakıt sarfetmişim...
Eylo33; max. süratiniz nedir? Yani en fazla 90 veya 100 gibi rakamlar düşünüyorum. Ya da daha düşük...

oguz1 demiş ki:...90 olsun bizim olsun...
Aynen abicim. Ben de tırsıyorum radar işinden. Gerçi iyi oluyor, 95'i falan aşmıyorum fazla. Ama bence 90 ve 120 az...

Bu arada, hafta sonu Alanya'ya gittim. 4.5 ortalamam. Rampalar yükseltiyor ortalamayı. İnişler de bence pek telafi etmiyor. :)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 14 Ağustos 2008 23:05

Ben otobana çıkıp 5. vites 90km hızda yol bilgisayarını resetlediğimde, ortalamam 3 olarak belirlendi. Aktif olarakta klima açık, fakat şehir içine girdikçede arttı. Ancak ben sürekli rampa çıkıyorum, ikinci vites ikibin devirde. Dolayısıyla sürekli ortalamam artıyor. Şu anda 5.8 de. Debriyajı ne kadar kullanırsam ortalamamda o kadar artıyor. Yani demek istediğim, herkesin kullandığı yer aynı olmadığı için, ortalamalar aynı olamaz.

Selam ile,
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 15 Ağustos 2008 08:38

Alfie tabiki ortalamalar aynı olmayacak ancak bizim araçlarda doğru ve düzgün kullanımda 4,0-5,0 gibi ortalama değerler gayet iyi değerler. Seninde dediğin gibi otoban tarzı yollarda 90 km ile gidildiği zaman gerçekten 3,0 gibi bir değer yakalanabiliyor. Ben senin yakaladığın değeri Ankara'da şehir içinde başardım. Ama oda gerçekten çok sıkıcı oluyor araçtan zevk alamıyorsun. Şöyle bir rampa çıkarken asılacaksın. Diğer araçları geride bırakacaksın işte o zaman tadı çıkıyor araçlarımızın. Artık valla sallamıyorum çok fazla ne kadar yakıyor diye. Çok Sakin kullanınca 3,8-4,2 arası yakıyor. Normal kendi tarzımda kullanıncada 4,2-4,5 gibi bir değer yakalıyorum. Bu rakamlarda gayet güzel rakamlar.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti eylo33 » 15 Ağustos 2008 17:31

ufuk5414 demiş ki:ben hiç 5.2 den aşağı inemedim.vallaha sizin ki büyük başarı.ya 80 i 90 ı hüç geçmiyorsunuz ya da aracınız 65 beygir değil ya da siz çok iyi şoförüsünüz.tebrikler

Aracım 65 beygir ve yol durumuna göre 80-135 km/s arasında hız yaptım.
5.2 değerini ben şehir içinde bile görmedim. Muhtemelen siz yüksek devirli kullanıyorsunuzdur...
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti eylo33 » 15 Ağustos 2008 17:42

Devrim demiş ki:
eylo33 demiş ki:Ispartadan Konya üzerinden Adanaya geldim, Klima seyehat esnasında sürekli açıktı, iki kişi ve bagaj dolu olarak orttalama 4.0 lt/100 yakıt sarfetmişim...
Eylo33; max. süratiniz nedir? Yani en fazla 90 veya 100 gibi rakamlar düşünüyorum. Ya da daha düşük...

oguz1 demiş ki:...90 olsun bizim olsun...
Aynen abicim. Ben de tırsıyorum radar işinden. Gerçi iyi oluyor, 95'i falan aşmıyorum fazla. Ama bence 90 ve 120 az...

Bu arada, hafta sonu Alanya'ya gittim. 4.5 ortalamam. Rampalar yükseltiyor ortalamayı. İnişler de bence pek telafi etmiyor. :)


Yol ve radar durumuna göre düz yolda 135km/s yaptım. Çoğulukla 100km/s de gittim.
Bu arada Adana-mersin(otoyol)-silike-gülnar-abanoz-taşkent-ermenek-konya yolunda ki bölgeyi bilenler yolun nasıl olduğunu bilir ortalama 4,5 lt yakıt sarf ettim.
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 16 Ağustos 2008 08:19

Düşük devirde kullanıldığında da motoru sağır etmek gibi bir sorunla karşılaşabiliriz. Diye söylenmekte. Ben 2500 devirin altında vites değiştirmiyorum. İş yerim ile ev arasında 6km mesafe var. üçüncü vitesi kullanmadan, bir iki, iki bir şeklinde kullanmak zorundayım. Bu kullanma nedeni ile, düşük ortalamayı yakalamam mümkün değil.
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti eylo33 » 16 Ağustos 2008 09:41

Alfie demiş ki:Düşük devirde kullanıldığında da motoru sağır etmek gibi bir sorunla karşılaşabiliriz. Diye söylenmekte. Ben 2500 devirin altında vites değiştirmiyorum. İş yerim ile ev arasında 6km mesafe var. üçüncü vitesi kullanmadan, bir iki, iki bir şeklinde kullanmak zorundayım. Bu kullanma nedeni ile, düşük ortalamayı yakalamam mümkün değil.

Normal kullanımda 2000-2250 devirde vites değiştiriyorum. Zaten 1700 devirde en yüksek tork değerine ulaşılıyor. Bu nedenle 2000 devirde bile normal kullanımda vites değiştirmek için yeterli bence...
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti ufuk5414 » 16 Ağustos 2008 13:57

ben de düşük devirde vites değiştiriyordum.geçenlerde yanımda 15 - 20 yıllık usta bir abimiz vardı.dedi ki bu ne ya.dizel araba yüksek devirde kullanılır.arabayı körleyeceksin dedi.ne kadar doğru bilmem.içimden dedim anlık tüketim abi:)
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 16 Ağustos 2008 14:21

2500 devirin altında değiştirmemek lazım. Servis'inden verdiği bilgi bu şekildedir. Aracı satın aldığım yer ise, 3000 devirden önce vites değiştirme bilgisini vermişti. Son olarak arkadaşımda, Toyota Corolla, sedan kasa var ve otomatik vites. Vites geçişleri 3000 devirde yapıyor. Bilginize,
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Devrim » 16 Ağustos 2008 18:12

3000 çok yüksek bir devir yahu! İnsaf bence...
Araç yüklü olunca ağırlığı hissediyorsunuz ve -evet- 3bin devir ihtiyacı duyuluyor ama 1 veya 2 kişi ile seyir esnasında yazık gibi geliyor bana 3bin devir... :cry:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 17 Ağustos 2008 09:32

Dün akşamdan bu sabaha kadar kız arkadaşımın Opel Astra HB otomatik vitesini kullandım. Böyle bir direksiyon olamaz, tam bir tır gibi. Gidişi çok iyi, bilenler için, Kavacık'dan çıkıp köprüye girdim ve köprüye ulaşmadan sol şeride gelip gaza yüklendim, 4. vitesde 5000 devire kadar yükseldi, hızım bir anda 175km daha da yüklendiğimde beşe geçip yükselmeye devam etti. Çok kısa bir düz yolda, çabuk hız alıyor ama kesinlikle kullanışlı değil. Kendi Clio aracımdan sonra Astra Sedan alacaktım ama bu kullanıştan sonra tamamen vazgeçtim. Opel sert araçlar üretiyor. Direksiyon ayarı yok ise, kesinlikle çok sert bir direksiyonu var.

İkinci olarak, aracı hep otomatikte kullandım ve en düşük devir olarak 2900'da vites geçişlerini yapıyor. Asla 2000 ya da 2500 de vites değiştirmedi. Son olarak rampalarda 4000 devire kadar çıkıyor.

Sevgili arkadaşlar kendi araçlarımızı yanlış kullanıyor olabiliriz. Corolla'da 3000 devirden önce vites geçişlerini yapmıyor. O'da aynı otomatik vites. Az yaksın diye düşük devirde vites geçişleri yapıyoruz. Şahsen bende bir dönem baya bir etkilenerek düşük devirde geçiş yapıyordum ama malesef rampalarda teklemeye başlamıştı. Kimseye akıl vermiyorum ve tabii ki de, herkes için en doğru kullanım şekli, kendi kullanığı şekildir. Aksi inkar edilemez.

Selam ile,
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34


ÖncekiSonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir