Arkadaşlar bu konuyu daha önce diğer forumumuzda, burada ve diğer birkaç forumda tartışıldığını biliyorum.
Sonuç: bende bir dizel kullanıcısıyım, 65 ve 80 lik motorlarımız hemen hemen 1900 devir civarı 160 ve 180 nm torku veriyor, bu devirden sonra motorum torku düşüyor ve Bg artıyor taki 4000 devire kadar ondan sonra ne tork ne bg kalıyor. (Torku hatırlayamayan arkadaşlar için kısaca anlatmak gerekirse aracı kısa mesafe koşucuları gibi çok hızlı hızlandırması, Bg ise aracı yüksek devirlerde yüksek hızlara çıkarması. Yani torku yüksek araç çabuk hızlanır, Bg yüksek araç ise yüksek hızlara çıkabilir.
O yüzden 1900 devir civarı değilde birazda max bg verdiği noktaya yakın 2500 devir civarı değiştirmekte fayda olduğu sonucu cıkmıştı. Rampa çıkarken biraz daha yüksek devire çıkılabilir ama düz yolda , fazla güç istemeyen yerlerde 2500 ve aldı devirlerde değiştirmek, yakıt ve motor ömrü için iyi olacağını düşünüyorum. Rodaj dönemi bittiyse yüksek devirleride motora göstermekte fayda var, ama 4000 devirden sonrası teknik olarak sadece fazladan yakıt yakmaktır. Kazasız günler.