DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

Dizel Motorlara dair...

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 17 Ağustos 2008 13:06

Arkadaşlar bu konuyu daha önce diğer forumumuzda, burada ve diğer birkaç forumda tartışıldığını biliyorum.

Sonuç: bende bir dizel kullanıcısıyım, 65 ve 80 lik motorlarımız hemen hemen 1900 devir civarı 160 ve 180 nm torku veriyor, bu devirden sonra motorum torku düşüyor ve Bg artıyor taki 4000 devire kadar ondan sonra ne tork ne bg kalıyor. (Torku hatırlayamayan arkadaşlar için kısaca anlatmak gerekirse aracı kısa mesafe koşucuları gibi çok hızlı hızlandırması, Bg ise aracı yüksek devirlerde yüksek hızlara çıkarması. Yani torku yüksek araç çabuk hızlanır, Bg yüksek araç ise yüksek hızlara çıkabilir.

O yüzden 1900 devir civarı değilde birazda max bg verdiği noktaya yakın 2500 devir civarı değiştirmekte fayda olduğu sonucu cıkmıştı. Rampa çıkarken biraz daha yüksek devire çıkılabilir ama düz yolda , fazla güç istemeyen yerlerde 2500 ve aldı devirlerde değiştirmek, yakıt ve motor ömrü için iyi olacağını düşünüyorum. Rodaj dönemi bittiyse yüksek devirleride motora göstermekte fayda var, ama 4000 devirden sonrası teknik olarak sadece fazladan yakıt yakmaktır. Kazasız günler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir


Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 18 Ağustos 2008 11:08

Kesinlikle katılıyorum. 4000 devir sonrası yok denecek kadar az denecek kadar hiç. Zaten o devirden sonrada yüklenmenin bir anlamı yok. Benim aracım şuan 11500 km'de ara ara Çankırı'ya gidiş ve gelişlerde Ankarada Çevre Yolunda aracımı zorluyorum sadece. Onun haricinde 3000 devirin üstü çok fazla vites değiştirmiyorum(Sollamalar hariç).
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 18 Ağustos 2008 12:19

4000 devirin üzerine otomatik vites kendiliğinden çıkıyor. Benim çıktığımı mı düşündünüz?
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 18 Ağustos 2008 13:31

Ben öyle bişi düşünmedim. Öyle bir imaj mı verdim.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Alfie » 18 Ağustos 2008 21:06

Yok hocam öyle bir ifade vermedin, ben sadece hissedince sorma gereği duydum.:)
Alfie
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 19 Haziran 2008 17:34

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 19 Ağustos 2008 08:03

Otomatik şanzumanlı araçlarda gaza ani yüklenmelerde sizin çabuk hızlanmak istediğinizi, rampa çıkacak olduğunuz için güç istediğinizi pedal yardımıyla hissedip yüksek devirde vites değiştiriyor. 4000 devire çıkması normal.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 02 Eylül 2008 14:53

Evet aracımla en sonunda tam dolu olarak ilk uzun yolculuğumu yaptım. Bagaj tam dolu(2 çok büyük valiz, 4 küçük valiz, 5 adet mağaza çantaları, 2 paket bebek bezi, 2 adette baston puset(bu arada baston pusetler bagajın altına çapraz olarak anca sığıyordu), 4 yetişkin, 2 ufaklık (ikisini toplayınca 18 kg yapıyorlardı). Eryamandan depoyu doldurdum. Sırayla; çevre yolundan eskişehir yolu, polatlı,sivrihisar,afyon, denizli, muğla,marmaris, aksaz.toplam 680 km. Giderken fazla hız yapmadım ama düz yolda da esirgemedim. Yaklaşık 1-1,5 saat 130-140'ın altına inmedim. Nihayet kampa geldiğimizde araçta yarım depo benzin kalmıştı ve ortalamam 4,8 lt civarındaydı. Dönüşte çeyrek depom vardı marmarisin içinden depoyu doldurdum. 115 ylt'lik yakıt aldım (38 lt) km 760 km'ydi. dönüşte hiç esirgemedim. Hatta yolda kapıştığım araçlar bile oldu. 150-160 hep süratli geldim ve o 115 ytl'yi yaktım. Kesinlikle acayip derecede çok memnun kaldım. aracın çekiş rampalarda hızlanması ses yalıtımı, herşey gerçekten çok iyiydi. Virajlarda yapışması, o yükle bile çekişi gerçekten çok iyiydi. Sonuç kesinlikle doğru karar vermişim.....
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti hüseyinhoca » 09 Eylül 2008 12:15

Bahadir demiş ki:Evet aracımla en sonunda tam dolu olarak ilk uzun yolculuğumu yaptım. Bagaj tam dolu(2 çok büyük valiz, 4 küçük valiz, 5 adet mağaza çantaları, 2 paket bebek bezi, 2 adette baston puset(bu arada baston pusetler bagajın altına çapraz olarak anca sığıyordu), 4 yetişkin, 2 ufaklık (ikisini toplayınca 18 kg yapıyorlardı). Eryamandan depoyu doldurdum. Sırayla; çevre yolundan eskişehir yolu, polatlı,sivrihisar,afyon, denizli, muğla,marmaris, aksaz.toplam 680 km. Giderken fazla hız yapmadım ama düz yolda da esirgemedim. Yaklaşık 1-1,5 saat 130-140'ın altına inmedim. Nihayet kampa geldiğimizde araçta yarım depo benzin kalmıştı ve ortalamam 4,8 lt civarındaydı. Dönüşte çeyrek depom vardı marmarisin içinden depoyu doldurdum. 115 ylt'lik yakıt aldım (38 lt) km 760 km'ydi. dönüşte hiç esirgemedim. Hatta yolda kapıştığım araçlar bile oldu. 150-160 hep süratli geldim ve o 115 ytl'yi yaktım. Kesinlikle acayip derecede çok memnun kaldım. aracın çekiş rampalarda hızlanması ses yalıtımı, herşey gerçekten çok iyiydi. Virajlarda yapışması, o yükle bile çekişi gerçekten çok iyiydi. Sonuç kesinlikle doğru karar vermişim.....



Allah kazasız belasız yolculuk nasip etmiş.. en önemlisi o.. uzun yolda gerçekten araçlarımız ş.içinde olduğu gibi çok ama çok az yakıyor. çekiş problemi de ben yaşamadım. ancak yakıtı aldığımız yer çok önemli. erzurumdan marmarise gelirken bi shellden mazot aldım, aracın performansında gözle görülür bi düşüş oldu özellikle rampalarda..

2 ay boyunca 4547 km yol yaptım; yol pc 200 lt yakıt kullanıldığını gösteriyor. bu km içinde ş.içi de var tabi. ama %85 ş.dışı. sonuç çok iyi...

bahadır dost bizim bagajlar da baya genişmiş hani... :) ayrıca aksaz fotoları nerede?? bekliyoruz...
hüseyinhoca
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 36
Kayıt: 07 Haziran 2008 11:52
Konum: Erzurum (şimdilik)
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: hüseyin & erzurum

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 10 Eylül 2008 15:57

Arkadaşlar 1 depo ile yaklaşık 1139 km yol yaptım, 981 de depoyu doldurdum daha 168 km gider diyordu. ortalamam Ankara ş.içi 100km/4.7lt buda ort 137 krş yakıyor, harika bir sonuç yaz dönemi olmasının payı epey fazla. aracımız EKONOMİK. Bu arada diğer şehirlerdeki arkadaşlara şunuda belirteyim Ankaranın ş.içi yolları epey düzeldi ve trafik lambası yok denecek kadar az.

Bu arada sakin kullanıma dikkat ettiğimi söylemeliyim, arasıra, çok nadir, bazı magandalara ders versemde, yinede ortalamam 2 yılın en düşük değeri. Kışın 5.0 dan aşağıya pek düşmüyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti dci65 » 11 Eylül 2008 13:38

istanbuldan şişlide garajdan çıkarken sıfırladım. araç daha 1 haftalık. izmire gittim. körfezi dolaştım ve bir kere bile durmadım. acaba ne kadar ekonomik olabilir düşüncesiyle gittim ve araba mudanya otobanı dahil 105 km/s hızın üzerine çıkmadı. genelde 70-90 arası gittim ve yoldan çok anlık tüketime baktım:) sonuç 3.6 lt/100 km. sanırım elde edilecek minimum değer de bu. dönerken de gayet hızlı geldim. 3 çeyrek mazotum vardı. çeyreğin yarısından biraz az kaldı. sanırım 6.0 lt/100 km idi. ben maksimum 180 görebildim. üstüne çıkamadm. sanırım son sürat bu aracım için...
dci65
 

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti oguz1 » 11 Eylül 2008 18:08

dci65 demiş ki:istanbuldan şişlide garajdan çıkarken sıfırladım. araç daha 1 haftalık. izmire gittim. körfezi dolaştım ve bir kere bile durmadım. acaba ne kadar ekonomik olabilir düşüncesiyle gittim ve araba mudanya otobanı dahil 105 km/s hızın üzerine çıkmadı. genelde 70-90 arası gittim ve yoldan çok anlık tüketime baktım:) sonuç 3.6 lt/100 km. sanırım elde edilecek minimum değer de bu. dönerken de gayet hızlı geldim. 3 çeyrek mazotum vardı. çeyreğin yarısından biraz az kaldı. sanırım 6.0 lt/100 km idi. ben maksimum 180 görebildim. üstüne çıkamadm. sanırım son sürat bu aracım için...



Rodaja uydunuzmu acaba.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti dci65 » 14 Eylül 2008 22:43

oguz1 demiş ki:
dci65 demiş ki:istanbuldan şişlide garajdan çıkarken sıfırladım. araç daha 1 haftalık. izmire gittim. körfezi dolaştım ve bir kere bile durmadım. acaba ne kadar ekonomik olabilir düşüncesiyle gittim ve araba mudanya otobanı dahil 105 km/s hızın üzerine çıkmadı. genelde 70-90 arası gittim ve yoldan çok anlık tüketime baktım:) sonuç 3.6 lt/100 km. sanırım elde edilecek minimum değer de bu. dönerken de gayet hızlı geldim. 3 çeyrek mazotum vardı. çeyreğin yarısından biraz az kaldı. sanırım 6.0 lt/100 km idi. ben maksimum 180 görebildim. üstüne çıkamadm. sanırım son sürat bu aracım için...



Rodaja uydunuzmu acaba.


servisin dediğine göre 500 km aracı zorlamadan gitmek yeterli. ondan sonra motorun sınırlarını dene dediler. ben de denedim. düz yolda çok rahatça 150 km/s hız yapabiliyor. sonrası zaman alıyor.
dci65
 

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 15 Eylül 2008 10:15

Geçenlerde aracın 4.vitesini deneyim dedim. 145'e kadar zorladım ondan sonra yavaşlamak zorunda kaldım. O sıra ulaşırken çokta zorlanmadı açıkcası 5.vitesten çok daha iyi bir sonuç verdi. (yani beklediğimden daha iyiydi)
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti dci65 » 15 Eylül 2008 16:36

ya 4. viteste 145 imkansız. ya benim göstergem bozuk yada sizinki. yada sizin arabanız modifiyeli. benim aracım tam 135de devir kesiciye giriyor. yani yokuş aşağı bile olsa daha hızlı gidemez. :?:
dci65
 

Re: DİZEL MOTORLARIN YAKIT SARFİYATI

İleti Bahadir » 16 Eylül 2008 08:47

dci65 demiş ki:ya 4. viteste 145 imkansız. ya benim göstergem bozuk yada sizinki. yada sizin arabanız modifiyeli. benim aracım tam 135de devir kesiciye giriyor. yani yokuş aşağı bile olsa daha hızlı gidemez. :?:


Bizim araçlar devir kesiciye yanlış hatırlamıyorsam 5000 d/dk'da giriyor. Araç 135km/s'i 4500 devirde görüyor zaten. (Dün ki tecrübeyle sabit+ben hariç 3 kişi şahit). 145 hız zaten anlık bir durumdu. Sana tam olarak 145 oldu diyemem malum o hızda kadrana yakın markaj yapıp bakamıyorsun. Ancak 140'ı da geçtiğime eminim yani. Aracım şuan 14200 km'de ve şimdiye kadar aracı çoğunluk spor kullandım. Yani ayağımı hiç esirgemem gazdan. Çünkü ne kadar basarsan bas yine de az yakıyor bizim böcükler. Kullanımdan kullanıma araçlarda bu tür farklar olabileceğini biliyorsundur sanırım.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara


ÖncekiSonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir