Geri Viteste Devir Artışı?

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Devrim » 15 Eylül 2008 16:44

Arkadaşlar dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama ben az önce farkettim.

Aracımız normal devrinde, rölantide (motor tipine göre değişebilir) 750-800 d/dk. arası çalışırken, geri vitese attığınızda aynı klimayı açmış gibi devir yükseliyor. Sadece bende olmadığını düşünüyorum. Debreyaja basılı olduğu sürece motorla şanzımanın ilişkisi olmadığından, aşağıda geri vites'le ilgili bir sensörün olduğu aklıma geliyor. Aracın arkasında geri vites lambalarının yanmasıyla beraber bilgisayar bu duruma karşılık devri yükseltiyor ama bunun mantıklı açıklaması sizce ne ola ki? Tek vites olduğundan biraz extra güç sağlamak mıdır acaba?

Fikirleriniz nelerdir?

Aradaki fark aşağıdaki gif dosyasında görülmektedir.

[ img ]
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti oguz1 » 15 Eylül 2008 21:22

Denemek lazım.

Muhtemelen şanzumanla alakalı geri vitese geçince şanzuman oranı değiştiği için araç sanki stop edebilirim diyor ve devri yükseltiyor olabilir. Dediğim gibi araçta görmek lazım.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Devrim » 16 Eylül 2008 19:02

Alper demiş ki:Bunlar normal şeyler devir her zaman belli bir çizgide olaz hava ve kullanılan araçtaki teyb klima veya radyotor pervanesi gibi elektrik cihazların çalışmasından dolayı devir artısı olabilri sizde geri vitese taktığınızda + debriyaja basıyorsunuz ve araç elektronik beyinli olduğundan hareket edecem diğerek hafiften devir artışında bulunmuştur. Boşta giderken devir yine yüksektir durunca araç eski haline iniyor bunlar gayet noröal şeyler takmayın kafanıza.
Kafama takmıyorum canım!. :) Belki bu durum bu araç için doğaldır, ona da bir şey demiyorum. Benim "merakım", bunun "ne sebeple" olduğu. Yani "aa bakın böylebir problem var" demiyorum. İşin kimyasını merak ettiğimden bu konuyu açtım.

Geri viteste devir yükselimi özellikle yapılmış olmalı ama net bir mantık cümlesi olmalı. Elektrikli aletler dediniz, araçtaki tüm elektrikli cihazlarla denedim fan dahil; frene basınca yükselmiyor, dörtlüleri yakınca da yükselmiyor. Sadece klima ve geri viteste oluyor bu. Neden?

Bugün şunu da denedim; Geri vitese attım, beklediğim gibi devir (atıyorum) 40-50 d/d arttı. Klimayı açarsam ne olur diye merak ettim. Klimayı açınca devir değişmedi, yani daha da yükselmedi. Geri vitesten çıktım, devir inmedi çünkü klima çalışıyordu. Ama 1 d/d bile kımıldamadı. Klimayı kapatınca doğal olarak normal'e indi.

Bu yazılımın bir parçası olmalı. Bu iki durumda da devri şu kadar artır ama kümülatif yapma gibi. :)

Bi' servise uğradığımda ustaya sorayım.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Bahadir » 18 Eylül 2008 09:57

Sene 199? kaç hatırlamıyorum. Renault Manager marka aracımızı bakım için bir tamirciye bıraktık. Bizim usta tatilde olduğu için başka bir ustaya vermiştik aracı. Usta bakımı yaptıktan sonra test sürüşüne çıkıyor. Bir köşeyi dönerken birde bakıyor araç kendi kendine devir yükseltiyor. Şaşırıp kalıyor bizim usta. Motoru açıyor inceliyor, gaz teline bakıyor. Sistemleri kontrol ediyor bir türlü anlayamıyor neden olduğunu. Daha sonra sanayi içerisindeki tüm ustalara bunu soruyor, acaba neden böyle oluyor arıza nerde diye. Ama kimse neden olduğunu bulamıyor. Ustam en sonunda renault fabrikasını arıyor ve soruyor böyle bir problem var nasıl çözeriz diye. Fabrikadan cevap "Siz hiç uğraşmayın çözmek için, biz o devir yükselsin diye zaten çok uğraştık." Manager'larda, Concorde'larda böyle bir özellik vardı. Direksiyonu döndürdüğünüzde araç otomatik gaz verirdi. Virajlarda siz ayağınızı gazdan çekseniz bile savrulmayı azaltmak için. En sevdiğim araçlarımızdan biriydi Manager, Yayla gibi içinde voleybol bile oynabilirdiniz. :)
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Devrim » 18 Eylül 2008 16:44

Hmm. Bu çok ilginç ama. Aslında bir ara deneyeyim, bizde de var mı yok mu. :)

Bugün kaliper için serviste, ustayla test sürüşüne çıktığımızda bahsettim bundan. Valla usta da garipsedi. O da farketmemiş daha önce. :) Nasıl farkettiğimi sordu. "Okuldaki park alanından çıkmak üzere geri vitese attığım anda, dikiz aynasında geri çıkış yapan bir arkadaşımı gördüm ve onu bekleyeyim dedim. Bir elim direksiyonda, bir elim viteste... Bu arada devir yükseldi. Müzikle uğraşan biriyim. Notalara, seslere ve ses perdelerine duyarlılığımdan olsa gerek, motordaki perde değişimi garibime gittiği için hemen gözümü devir saatine diktim ne diye yükseldi bu şimdi diye. İnmek bilmiyor. Sonra geri vitesten çıktım, devir düştü. Tekrar geriye geçtim, arttı. Çıktım, düştü, girdim, yükseldi. Bu şekilde oynaştık motorla... Elektrikli ne varsa denedim, yok. Sadece klima ve geri'de yapıyor bunu..." şeklinde anlattım ustaya.

Az bir süre düşündükten sonra, geri vites, klima ve çakmağın sigortalarının aynı olduğunu söyledi. Bu sebepten bilgisayar, klimanın çalıştığını düşünüyor olabilir dedi. Ya da sebep bunlar değil, yazılım devrin yükselmesini istiyordur dedi. Nedenini sorrdum, açıkladı. 1'inci viteste çekmek bir miktar daha kolaydır itmekten. Ama geri vitese atınca bir itiş söz konusu olduğu için ekstra bir devir yüklemesi yapıyor olabilir dedi usta.

Elbette ki o da yeni karşılaştığı için birikimlerine göre cevap veriyor. %100 emin olamadık tabii ki...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Serdar » 25 Eylül 2008 22:26

Bugün denedim klimayı açmak dışında ne yaparsam yapayım devir saati olması gerektiği yerde sabit kalıyor. Acaba benzinli olduğu için mi ?

Belkide dizellerde gerivitese geçince deviri artırması şeklinde programlanmıştır. 1. vitese takınca da aynı şekilde devir artışı oluyormu??
Serdar
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 10 Haziran 2008 08:00
Marka & Model: CLIO III 2007 - Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v - 98bg
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell V-Max / LPG
Lastik Markası: Continental CPC2
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Devrim » 26 Eylül 2008 23:40

Serdar demiş ki:...Acaba benzinli olduğu için mi ? Belkide dizellerde gerivitese geçince deviri artırması şeklinde programlanmıştır. 1. vitese takınca da aynı şekilde devir artışı oluyormu??
Benzinli - Dizel farkını hiç düşünmemiştim Serdar. Dediğin gibi belki bunu sadece dizel'lerin programına eklemişlerdir.
Bu arada 1'inci viteste bu olmuyor. Sadece klima ve geri viteste...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Devrim » 13 Ekim 2008 23:10

Bu arada aklıma gelmişken...

Kış aylarına girdiğimiz şu günlerde, motorun ısınmasını hızlandırmak veya kolaylaştırmak için sadece 1-1.5 dakikalığına sabahları geri vitese atıyorum açıkcası. Sonra 1'e atıp yavaşça yoluma koyuluyorum.
Bu özelliği (özellik mi diyelim artık bilemiyorum) bu şekilde kullanmaya başladım bir haftadır.
8-)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Geri Viteste Devir Artışı?

İleti Devrim » 14 Ekim 2008 12:32

Murat demiş ki:...Ama hemen hemen 1-1,5 dk ayağın debriyajda kalıyor :D
Yok abi, aracın arkasını ağaca dayıyorum dermişim. :D :mrgreen:

Evet orası öyle. Sanırım 1.5 dakika da değil, daha kısa olsa gerek...

Bugün servisteki usta ile aracımızın "devrelerine" baktık bilgisayardan. Sağolsun üşenmedi açtı bilgisayarı, çip çip devre devre inceledik ve geri vites kaptörünün klima beynine bağlantısını gördük. Bunu bilerek yapmış olmalılar. Benzinlilerde yoksa madem, olası "araç çekme" işleri için herhalde, dizellere koymuşlar.

Devre şemalarını veya Cd'leri alamıyoruz tabii ki yasak. :) "Oyarlar" diyor usta haklı olarak... :mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya



Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 159 misafir