Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

Forumla ilgisi olmayan her türlü sohbet muhabbet konuları (Maçlar, haberler gibi günlük ve güncel konular.)

Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti ByOnder » 13 Nisan 2011 23:13

Bikere de halk için birşeyler yapsanız dişimi kıracağım benzinli motor seçeneğiyle hemen hemen aynı fiyat olan elektirikli fluance nin 100 km yi 2 L. gittiğini duyunca çok sevinmiştim

Fakat oda nesi 50 bin lira para verip alacağımız araçlar bataryasız batarya ne kadar bi araba parası . e başka alternatif yokmu var nedir batarya kiralayabiliyorsun ne kadar . aylık 79 euro yani 160 tl dalgamı geçiyolar acaba ben aracımı aldığımdan beri 4 yıldır depoma ayda 160 liralık yakıt koymadımki benim aylık yakıt masrafım 100 lira neden elektirikli araba alıyorumki ben ... hadi ordan dalkavuklar işinize bakın be

He bu arada dip not iftira atmış olmayayım bu batarya kira bedeli avrupada 79 euro Türkiyede daha ucuz olacağını düşünen varsa bilemem.
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun


Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti Leon_01 » 14 Nisan 2011 01:37

sizin için uygun olmayabilir ama çok fazla km yapanlar için pek de mantıksız görünmüyor yine de tam olarak detaylarını bilmiyorum bu elektrikli araba işinin.bildiğim en büyük dezavantajı tam dolu bataryayla 160 km civarı yol yapması.menzil yeterli değil bence
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti ByOnder » 14 Nisan 2011 09:04

İşte sorun tamda bu hadi benim için uygun değil ( zaten bende beenim için uygun olmamasına kızıyorum ya ) çok km yapan a uygun dersek mesela şirketler öleki gündee 400 500 km yol yapan insanlar var batarya istasyonlarda yarım saatte doluuyo bu adam işi gücü bırakıp bataryamı doldurcak dediğiniz 180 km menzil var tabi bu düz yolda sabit hızla dur kalk rampa çık 100 ila 150 km arasına düşer günlük kullanımda.

Kaba hesap hesaplarsak 160 lira 40 litre benzin 600 km yol demek yani ben bu araçla 600 km yol yaptıkdan sonra 100 km dee 2 lira yakmaya başlayacam evet şöyle 40 50 km uzaklıkta işi olan hergün işine aracıyla gidip gelen insanlar için uygun olabilirrr ama benim için değil
ByOnder
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 672
Kayıt: 22 Mayıs 2010 14:43
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75 HP
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell V-Max
Lastik Markası: Pirelli P6
İsim ve Şehir: Samsun

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti Leon_01 » 14 Nisan 2011 10:01

kızmamak lazım yeni çıkan bi ürün herkese uygun olacak diye bişey ayda 1000 km cşvarı yaptığım için bana da uygun değil mesela.
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti serkcakmak » 14 Nisan 2011 10:13

auto show 2010'u gezenler bilirler, otomobil firmalarının çoğunun elektrikli ve hybrid otomobil yatırımları bulunmakta.
DSCN2062 (Small).JPG
DSCN2047 (Small).JPG

DSCN2035 (Small).JPG
DSCN2022 (Small).JPG

DSCN1997 (Small).JPG
DSCN1916 (Small).JPG

DSCN1849 (Small).JPG


Elektrikli otomobilleri önümüzdeki 5-10 yıl içersinde trafikte çokça sayıda göreceğiz. Yeni bir teknoloji olan yakıt pillerini tabiki şimdilik ucuza almak mümkün olmayacaktır. Fakat yaygınlaştıktan sonra fiyatların düşmesi kaçınılmaz.

Şuanki en büyük sıkıntı araçların bir yakıt pili ile yapacakları menzilin kısa olması. 150 - 200 km gibi verilen değerler mükemmel yol koşullarında geçerli. ve tabiki farların, klimanın açık olması, teybinizin çalışmasıda menzilinizi düşürecektir.

Şirketler çeşitli yakıt pili kiralama yöntemleri ve pil istasyonları geliştiriyorlar. Bu istasyonlarda 1-2 dakika içersinde yeni piliniz aracınıza takılmış olacak. Sürekli gelişen ve maliyetleri yüksek ömürleri kısa yakıt pillerini kiralamak akıllıca olabilir.

Tabi ki yeni hızlı şarj yöntemlerini unutmamak lazım. Sarj süresi 30 - 45 dakikaya kadar düşürüldü. Böylece her otopark bir yakıt istasyonuna dönmüş olacak. Siz market alışverişinizi yaparken yada iş yerinizde çalışırken deponuz dolacak.

Motor yağının tarihe karışması, araç bakım maliyetlerinin azalması ve bakım sürelerinin uzaması gibi avantajlardan bahsetmiyorum. Bunlar zaman içersinde daha belirginleşecektir.

Büyük şehirlerde yaşayan insanların ortalama günde 45-50 km yol yaptığını okumuştum bir yerde. Sizde ortalama bir insansanız ve yeni bir teknolojiye yatırım yapacak gücünüz varsa beklemeyin ama ortalama insandan fazla yol yapıyor ve bu teknolojiye yatırım yapacak gücünüz yoksa bekleyin.

Sonuç olarak şans vermemiz gereken bir teknoloji.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
serkcakmak
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 03 Mart 2011 13:20
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 68999
Yakıt: Shell & Total
Lastik Markası: Dunlop Sport
İsim ve Şehir: Serkan İstanbul

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti Leon_01 » 14 Nisan 2011 11:36

elektrikli arabanın herşeyi iyi güzel ama dediğim gibi 150 kmyi bile bulmayan menzili yetersiz.bu araçlar çıkacağını duyduğumda ilk düşüncem şirketlerin çıkar çıkmaz bu araçları kullanabileceği yönündeydi.ama bu kadar az yol yapması yüzünden imkansız görünüyor bu.bu konuda tabii ki geliştiriceklerdir kendilerini ama ne zaman olur bu bilinmez.bilenler vardır tesla roadster 365 km menzile sahip.ikisi karşılaştırıldığında fluence biraz hayal kırıklığı.ha tabii ki teslanın fiyatı fluenceden kat kat fazla.ama bunda tasarımının ve 248 beygirlik motorunun etkisi büyük.fluenceden kimse bu kadar güçlü bi motor beklemiyor zaten.en önemli husus batarya,onda da yetersiz kalmış bence
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti umitsen21 » 14 Nisan 2011 17:15

benimde teretdütlerim var bu teknoloji için.1. batarya sorunu.çok az km yapan ve aylık batarya kirası fazla olan bir araba bana alına bilir gelmedi(fayda -fiyat oranına göre).2. şarj yerleri ve şarj süresi ,heryerde şarj aleti bula bilecekmiyis yoksa şarj yapmak için 20 km gidecekmiyiz yada eve gerimi döneceğiz.3. ise bataryanın kapladığı hacim bu arabalarda bagaj sorunu yaşıyacaksak nasıl kullanışlı olacak.4.ise ödiyeceğimiz yıllık vergi diğer arablar gibi 700tl yıllık vergimi vereceğiz yada daha fazlamı olacak ki olma ihtimali daha fazla.:)tüm bunların bilinmediği için bana korkunç geliyor bu yuzden bu teknolojinin gelişmesini bekleyip daha sonra bu arabalardan almayı düşünüyorum(baya ilerde :)))
umitsen21
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 127
Kayıt: 28 Kasım 2010 10:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti Leon_01 » 14 Nisan 2011 17:43

bagaj hacmi normal fluencede 530 lt iken elektriklide 300e düşmüş.ayrıca fluencenin 1315 kg olan ağırlığı elektrikli versiyonda 1543e çıkmış.normal şarj süresi 6-8 saat arası.ama hızlı şarj diye bi durum var 30 dakikada %80 şarj sağlıyor.çeşitli yerlere şarj ve batarya değişim merkezleri kurulacağı söyleniyor.mtv konusunda da mevcut durumdaki en dşük sıfır araç vergisine tabi tutulacağı söyleniyor,bu rakam da 405 tl sanırım.
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti ratig » 14 Nisan 2011 23:34

navıgasyon standart ve en yakın yerleri devamlı gösterecek yolda kalmayın diye.
ratig
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 265
Kayıt: 04 Mayıs 2010 17:24
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85 hp BVR
Kilometre: 47000
Yakıt: total
Lastik Markası: continantal185/60/15
İsim ve Şehir: ALİ-İZMİR

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti oguz1 » 17 Nisan 2011 08:43

Ben ancak şu şekilde bir araç üretirlerse elektiikli versiyona geçerim.

Bataraya araçta 2 adet olacak bu batarayalar şu anki araçtaki barayanın ağırlığına yakın olacak. Menzili 160 km yerine 100 km olacak ve birisini kullanırken diğeri aracın potansiyel enerjisiyle ve uygun zamanlarda şarj olmaya devam edecek.(Yokuş aşağı, frenen basıldığı durumlar) 100 km sonra batarya bittikten sonra diğer dolan batarya devreye girecek. Kötü senaryoda eğer yaşanılan şehrin ve trafiğin durumuna göre her iki batarayada şarj sorunu olursa ve dolum gerekirse en yakın istasyona gidip bataryaları şarj edebileceğim.

Şimdiki araçta tam bir bağımlılık var eğer bu bahsettiğim gibi olursa (bunu muhakkak düşünmüşlerdir ama kendilerine ekonomik gelmediği halka ekonomik geldiği için vazgeçmişlerdir) En kısa zamanada alırım diye düşünüyorum.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Elektirikli otodan ilk etapda fiyasko

İleti serkcakmak » 17 Nisan 2011 10:45

oguz1 demiş ki:...aracın potansiyel enerjisiyle ve uygun zamanlarda şarj olmaya devam edecek.(Yokuş aşağı, frenen basıldığı durumlar)...


Yazdıklarınız zaten şuan piyasaya çıkacak olan elektrikli araba modellerinde mevcut. Bu iş için ikinci bir batarya ya ihtiyaç yok. Şarj dinamosu yeterli. Ayağınızı gaz pedalından her kaldırdığınızda ve/veya fren yaptığınızda şarj dinamosu devreye girerek kinetik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Bataryayı şarj eder. Ama aracı hareket ettirmek için harcadığınız enerjinin yanında bu enerji devede kulak kalıyor.

Yani harcadığınız enerjinin fazlasını zaten elde edemiyeceğiniz ve kayıplarınız çok yüksek olması sebebiyle çok verimli değil.
serkcakmak
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 93
Kayıt: 03 Mart 2011 13:20
Marka & Model: ClioIII 2007
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 68999
Yakıt: Shell & Total
Lastik Markası: Dunlop Sport
İsim ve Şehir: Serkan İstanbul



Muhabbet Sohbet

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir