Merhaba.
Öncelikle belirteyim bu konu yeni değil. Bunu daha önce yapan arkadaşlar olmuştu (Dafkanat gibi). Ben de konu açtım, çünkü biraz detay vermek istedim işlemle ilgili. Aslında tabii olay çok basit. Ben tesisata, yani kablolara dokunmak istemediğim için direkt stop'lar üzerinde lehim çalışması yaptım o kadar.
En gerekli malzemeler: 2.5 metrelik kablo (2 metre de yeterlidir), lehim takımı ve tornavida (Stop'ları sökebilmek için). Buyurun hikaye:
Aşağıda görüldüğü gibi, stop'ların ikisini de söküp eve getirdim. Stop'ların sökülmesi hakkında > [3.1] Arka (Stop) Ampulleri Değiştirmek
[ img ]
Arkadaşlar; Normalde araçlarımızın sağ stop kitinde sis lambası olmadığı gibi, ampulün kafasını çıkaracağı delik de açılmamış vaziyette. Aşağıdaki karelerde de görüldüğü gibi, gerekli kesim yapılmamış. Ama arka taraftaki devre plaketinde gerekli donanım mevcut. Yukarıda görüldüğü üzere, bana şu askeri aracın çarpmasıyla dağılan stop kiti yerine aldığım yeni kit üzerinde sis lambası zaten mevcut. Ki zaten beni bu işe sevkeden de bu oldu.
[ img ] [ img ]
Aşağıda lambaların ne olduğu, cinsi (modeli), soket kanal numaraları, devre bağlantıları görülmektedir.
- 1 - Sarı: P21W Sis Ampulü (+)
2 - Kırmızı: P21W Geri Vites Ampulü (+)
3 - Metal: ŞASE (-)
4- Mavi: P21/5W Park&Stop Ampulü, Stop devresi (+)
5 - Yeşil: P21/5W Park&Stop Ampulü, Park devresi (+)
6 - Kahvemsi: PY21W Sinyal Ampulü (+)
[ img ]
Öncelikle aşağıdaki gibi, stop kitinin arkasındaki beyaz plastik tapayı çıkartarak kabloyu buradan ön tarafa geçirdim.
[ img ]
Aşağıda görüldüğü gibi, kablolar delikten ön tarafa geçirilmiş ve şase metalinin altından lehim yapılacak yüzey üzerine ulaştırılmış durumda.
Şase metalinin altından geçirerek sıkıştırmamın sebebi, zaman içinde olası lehim kopması yaşanırsa kablonun sağa sola rastgele oynamaması içindir.
[ img ]
Hatta, kabloyu sadece sıkıştırmakla kalmadım, lehimden sonra bölgeye bir de sıcak silikon yığdım. :D Evet biraz kaba oldu ama lehimden biraz şüpelendim. Metal yüzeye zaten zor tuttu. Binbir çaba ile sağlamlaştırdım. Yerinden çıkmasın diye, çıksa da istenmeyen bir yere temas etmesin diye de bol kullandım silikonu.
[ img ]
Son olarak plastik tapayı yerine taktım.
[ img ]
Stop'ları araca tekrar takarken önce kabloyu, aşağıda görülen noktadan aşağı aldım. Elimle ayırdığım yer, arka tamponun bir uzantısı. Stop'u takınca tam oraya stop'un üçüncü vidası girecek!.
[ img ]
[ img ]
Bu aşamada her iki stop'u da vidaladım ve kabloyu tampon ile bagaj fitili arasındaki ince boşluktan aşağı "iteledim". :)
Kablo görünmemektedir.
[ img ]
[ img ]
Sonuç:
[ img ]
[ img ]
***
Sanırım kanunen, arka tarafta tek sis lambası olmalı. Muhtemelen arkadaki sürücünün gözünü gereğinden çok almaması için olabilir bu kural.
Fakat şunu kısaca anlatmak isterim ki, geçen hafta Çanakkale'den dönerken yolda çok yoğun yağışlara maruz kaldım. Bir ara (Afyon Akşehir arası) yol yapım çalışmaları sebebiyle yoğun trafik tek yönlü şeklinde hızla akıyordu. Karşılıklı öylesine yoğun bir trafik ve tipi vardı ki hem karşıdan gelen kamyon konvoyundan gelen hem de önümdeki araçtan gelen su seli ve muazzam yoğun su zerrecikleriyle mücadele edebilmek için silecekleri son kademede çalıştırıyordum. Tüm bunlar gecenin bir vakti cereyan ettiği için yoğun yağışla beraber karşıdan peşi sıra gelen kamyonların ayarsız farlarından yolu seçemiyordum bile.
Fakat tüm bu rezil süreç içerisinde güvendiğim ve yüksek sürate rağmen endişlenmememi sağlayan tek şey, önümdeki aracın arka çift sis lambaları idi. Yeterince güçlü ve iki tarafta olduğu için gözümü onlara dikmiş takip ediyordum. Bir hayli uzun süre beni ihya etti. Ha, tek olsa olmaz mıydı, olurdu tabii ki ama çift lamba görüşü ve stabil takibi çok kolaylaştırmıştı.
Anlatayım dedim. :)