[3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

[3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti Devrim » 13 Nisan 2010 22:23

Merhaba.

Öncelikle belirteyim bu konu yeni değil. Bunu daha önce yapan arkadaşlar olmuştu (Dafkanat gibi). Ben de konu açtım, çünkü biraz detay vermek istedim işlemle ilgili. Aslında tabii olay çok basit. Ben tesisata, yani kablolara dokunmak istemediğim için direkt stop'lar üzerinde lehim çalışması yaptım o kadar.

En gerekli malzemeler: 2.5 metrelik kablo (2 metre de yeterlidir), lehim takımı ve tornavida (Stop'ları sökebilmek için). Buyurun hikaye:

Aşağıda görüldüğü gibi, stop'ların ikisini de söküp eve getirdim. Stop'ların sökülmesi hakkında > [3.1] Arka (Stop) Ampulleri Değiştirmek

[ img ]

Arkadaşlar; Normalde araçlarımızın sağ stop kitinde sis lambası olmadığı gibi, ampulün kafasını çıkaracağı delik de açılmamış vaziyette. Aşağıdaki karelerde de görüldüğü gibi, gerekli kesim yapılmamış. Ama arka taraftaki devre plaketinde gerekli donanım mevcut. Yukarıda görüldüğü üzere, bana şu askeri aracın çarpmasıyla dağılan stop kiti yerine aldığım yeni kit üzerinde sis lambası zaten mevcut. Ki zaten beni bu işe sevkeden de bu oldu.


[ img ] [ img ]

Aşağıda lambaların ne olduğu, cinsi (modeli), soket kanal numaraları, devre bağlantıları görülmektedir.
    1 - Sarı: P21W Sis Ampulü (+)
    2 - Kırmızı: P21W Geri Vites Ampulü (+)
    3 - Metal: ŞASE (-)
    4- Mavi: P21/5W Park&Stop Ampulü, Stop devresi (+)
    5 - Yeşil: P21/5W Park&Stop Ampulü, Park devresi (+)
    6 - Kahvemsi: PY21W Sinyal Ampulü (+)

[ img ]

Öncelikle aşağıdaki gibi, stop kitinin arkasındaki beyaz plastik tapayı çıkartarak kabloyu buradan ön tarafa geçirdim.

[ img ]

Aşağıda görüldüğü gibi, kablolar delikten ön tarafa geçirilmiş ve şase metalinin altından lehim yapılacak yüzey üzerine ulaştırılmış durumda.
Şase metalinin altından geçirerek sıkıştırmamın sebebi, zaman içinde olası lehim kopması yaşanırsa kablonun sağa sola rastgele oynamaması içindir.

[ img ]

Hatta, kabloyu sadece sıkıştırmakla kalmadım, lehimden sonra bölgeye bir de sıcak silikon yığdım. :D Evet biraz kaba oldu ama lehimden biraz şüpelendim. Metal yüzeye zaten zor tuttu. Binbir çaba ile sağlamlaştırdım. Yerinden çıkmasın diye, çıksa da istenmeyen bir yere temas etmesin diye de bol kullandım silikonu.

[ img ]

Son olarak plastik tapayı yerine taktım.

[ img ]

Stop'ları araca tekrar takarken önce kabloyu, aşağıda görülen noktadan aşağı aldım. Elimle ayırdığım yer, arka tamponun bir uzantısı. Stop'u takınca tam oraya stop'un üçüncü vidası girecek!.

[ img ]
[ img ]

Bu aşamada her iki stop'u da vidaladım ve kabloyu tampon ile bagaj fitili arasındaki ince boşluktan aşağı "iteledim". :)
Kablo görünmemektedir.

[ img ]
[ img ]

Sonuç:

[ img ]
[ img ]

***

Sanırım kanunen, arka tarafta tek sis lambası olmalı. Muhtemelen arkadaki sürücünün gözünü gereğinden çok almaması için olabilir bu kural.

Fakat şunu kısaca anlatmak isterim ki, geçen hafta Çanakkale'den dönerken yolda çok yoğun yağışlara maruz kaldım. Bir ara (Afyon Akşehir arası) yol yapım çalışmaları sebebiyle yoğun trafik tek yönlü şeklinde hızla akıyordu. Karşılıklı öylesine yoğun bir trafik ve tipi vardı ki hem karşıdan gelen kamyon konvoyundan gelen hem de önümdeki araçtan gelen su seli ve muazzam yoğun su zerrecikleriyle mücadele edebilmek için silecekleri son kademede çalıştırıyordum. Tüm bunlar gecenin bir vakti cereyan ettiği için yoğun yağışla beraber karşıdan peşi sıra gelen kamyonların ayarsız farlarından yolu seçemiyordum bile.

Fakat tüm bu rezil süreç içerisinde güvendiğim ve yüksek sürate rağmen endişlenmememi sağlayan tek şey, önümdeki aracın arka çift sis lambaları idi. Yeterince güçlü ve iki tarafta olduğu için gözümü onlara dikmiş takip ediyordum. Bir hayli uzun süre beni ihya etti. Ha, tek olsa olmaz mıydı, olurdu tabii ki ama çift lamba görüşü ve stabil takibi çok kolaylaştırmıştı.

Anlatayım dedim. :)

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti evrenz » 13 Nisan 2010 22:41

bende çift yapmak istiyorum ama bizim sisler bildiğim kadarı ile tamponda kablolar nerden gidiyo incelemek gerek. kesinlikle çift olmalı kırmızı olduğu için o kadar çok göz yormuyor bence. eskiden çift değil miydi sisler? :unknown:
evrenz
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 288
Kayıt: 08 Nisan 2010 22:35
Marka & Model: ClioIII exp. 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 70bg
Kilometre: 1300
Yakıt: PO vmax eurodizel 10
Lastik Markası: dnlop sp01 185/60/15
İsim ve Şehir: evren *rize ankara mersin

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti Devrim » 13 Nisan 2010 23:05

Doğru, yeni Clio III'lerin sisler tamponda. Ben o yüzden bu konu başlığına [3.1] yazdım.

Bence sizin iş daha kolay olabilir. Belki tampon bile sökülmeden yapılabilir. Aracın altına yatarak kablo durumu ve sis farı içinde ampul olup olmadığı gözlemlenebilir.

Tabii öncelikle hangisinin çalışıp hangisinin çalışmadığına da bakmak gerek.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti evrenz » 13 Nisan 2010 23:13

araca arkadan bakınca sol taraf çalışıyo.
tabi sağdakinide iyice bi incelemek lazım kedi gözümü diye?
yarına bir iş daha :D :beer:
evrenz
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 288
Kayıt: 08 Nisan 2010 22:35
Marka & Model: ClioIII exp. 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 70bg
Kilometre: 1300
Yakıt: PO vmax eurodizel 10
Lastik Markası: dnlop sp01 185/60/15
İsim ve Şehir: evren *rize ankara mersin

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti hasmer » 14 Nisan 2010 14:45

evrenz demiş ki:araca arkadan bakınca sol taraf çalışıyo.
tabi sağdakinide iyice bi incelemek lazım kedi gözümü diye?
yarına bir iş daha :D :beer:



Hocam ; sen bi incele de kolay bir işlemse bizde yapalım , biraz beleşe yatmak oldu ama kusura bakmayasın... :crazy:
hasmer
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 09 Aralık 2009 16:25
Marka & Model: ClioIII FazIIDyn.bvr
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85hp
Kilometre: 7500
Yakıt: V/max Eurodiesel 10
Lastik Markası: Conti Prem.Contact.
İsim ve Şehir: Hasan Mermer İstanbul

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti ali26 » 14 Nisan 2010 18:03

sağ arkada sis yakmak yasak diye biliyorum o yüzden fabrikasyon içi boş geliyor doğru mu?
ali26
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 96
Kayıt: 05 Kasım 2009 22:32
Marka & Model: ClioIII Kül Beji
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85 hp BVR
Kilometre: 7000
Yakıt: shell gtl
Lastik Markası: continantal185/55/15
İsim ve Şehir: eskişehir

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti Devrim » 14 Nisan 2010 19:14

Faz 1 için konuşuyorsak, evet boş geliyor. İlk iletimde fotoğraflarda (2'nci ve 3'üncü) gösterdim.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti evrenz » 14 Nisan 2010 20:22

hasmer demiş ki:
evrenz demiş ki:araca arkadan bakınca sol taraf çalışıyo.
tabi sağdakinide iyice bi incelemek lazım kedi gözümü diye?
yarına bir iş daha :D :beer:



Hocam ; sen bi incele de kolay bir işlemse bizde yapalım , biraz beleşe yatmak oldu ama kusura bakmayasın... :crazy:


ne demek beleş hocam paylaşım bu ama bugün bakamadım okulda toplantı vardı takımlada arabanın altına girmek istemedim. sonra hanımdan dayak yemek var ;) hafta sonuna kaldı ama kedi gözü değil yani çok kolay bir işlem bi kablo bir ampul ama gelen voltaj iki lambaya dağılınca parlaklık düşer mi oda bi soru olarak foruma yansısın parlaklığı azaltıp da işe yarayanıda elden çıkarmayalım :D
evrenz
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 288
Kayıt: 08 Nisan 2010 22:35
Marka & Model: ClioIII exp. 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 70bg
Kilometre: 1300
Yakıt: PO vmax eurodizel 10
Lastik Markası: dnlop sp01 185/60/15
İsim ve Şehir: evren *rize ankara mersin

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti dafkanat » 14 Nisan 2010 21:10

bende yaptımtım ama servise rica etmiştim yapmışllardı sağ taraftan sol tarafa bir kablo çektiler.
dafkanat
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 496
Kayıt: 08 Haziran 2008 23:56
Konum: Uşak
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Benzin+LPG(LR)
Kilometre: 120000
Yakıt: Lukoil
Lastik Markası: Michelin Energy Save
İsim ve Şehir: Doğan-UŞAK

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti Devrim » 14 Nisan 2010 22:48

evrenz demiş ki:...ama gelen voltaj iki lambaya dağılınca parlaklık düşer mi oda bi soru olarak foruma yansısın parlaklığı azaltıp da işe yarayanıda elden çıkarmayalım :D
Parlaklık azalmıyor Evren. Bu işin, ampulün harcadığı amper ile ilgisi var. Herhangi bir düşme yaşanmıyor. En azından gözle fark edilir bir durum yok.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti evrenz » 18 Nisan 2010 15:57

sizinki kolaymış :( bizde tampon inmesi gerekiyor arkası tam tekere geldiği içinde kapalı keşke sensörleri takarken o iş aklımda olsaymış artık sensörleri boyatıcağım zaman ilgileneceğim ama onun öncesinde gece ne kadar parlaklık veriyo arkadaki sürücüyü rahatsız etmeyelim dimi onu bir inceleyeceğim.
evrenz
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 288
Kayıt: 08 Nisan 2010 22:35
Marka & Model: ClioIII exp. 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 70bg
Kilometre: 1300
Yakıt: PO vmax eurodizel 10
Lastik Markası: dnlop sp01 185/60/15
İsim ve Şehir: evren *rize ankara mersin

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti Devrim » 18 Nisan 2010 20:57

İki sis lambasını birden, yoğun sis veya yağışlı havalarda kullanmak üzere yapıyoruz. Normal bir akşamda arkadaki sürücünün gözünü tabii ki mahveder.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti TheTez54 » 23 Nisan 2010 00:40

benim garajımdan bakabilirsiniz parlaklık azalmıyor hem simetrik güzel gözüküyor hemde kötü hava ve yol koşulları için güzellikler yaratabiliyor,ben yasak değil diye biliyorum 1.si zorunlu sadece..ama yanlışta olabilir benim bildiğim o..hatta bazı arabalada opsiyona bağlı 2 tane bile olabiliyor diye duymuştum..(araştırmadım kulaktan dolma bilgidir)
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti ahmet » 23 Nisan 2010 01:06

Herşey tamamda, o kabloyu nereden çekeceğiz, onu anlayamadım.

Ek yapacağımız kablo nerede, nereden ek alıp uzatacağız?
ahmet
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 09 Haziran 2008 12:53
Konum: dasdasdasdasd
Marka & Model: asddadsa
Motor Tipi & Gücü: dsaddsa
Kilometre: 0
Yakıt: adsdada
İsim ve Şehir: asdddasdasdas

Re: [3.1] Arka Sağ Sis Lambası Bağlama

İleti Devrim » 23 Nisan 2010 01:26

Ahmet; Aslında sorularında haksız sayılmazsın. İlk iletime baktım da, ben "herkes her şeyi biliyor" gibi yazmışım.

Ben şimdilik şöyle izah edeyim (sonra yukarıya eklerim):

Faz-1'lerin sağ stoplarda sis lambası ve tesisatı mevcut değil. Ama sol tarafta hepsi mevcut. Şimdi bu işi yapmak için iki seçenek var:
    1) Soldaki stoplara giren soketteki, sis lambasını besleyen kabloya ulama yapılır. Kablo yukarıda fotoğrafta görüldüğü gibi arka tampon ile bagaj bölümü kaportası arasına "sokuşturularak" sağ stop kit'ine kadar getirilir ve yukarıda anlattığım noktaya lehim yapılır.

    2) Benim gibi soldaki sokete ve tesisat kablolarına dokunmak istemezseniz, elinize 2 metrelik bir kablo alırsınız. Bir ucunu sol stop'taki ilgili yere (yukarıda anlattım), diğer ucunu da sağ stop'taki ilgili yere lehimlersiniz. Nasıl olsa sol sise elektrik geliyor. Bizim 2 metrelik ara kablomuz aracılığıyla bu gerilimden sağ sis de yanacaktır.
Anlaşılmayan bir nokta olursa yine yanıtlarım.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: alpmertoglu ve 39 misafir