PERFORMANS İZLENİMLERİ

Dizel Motorlara dair...

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti dci65 » 04 Ocak 2009 00:03

ya yapmak istedikten sonra hız yapılır, 95 broadway ile 180 yaptım ben..ayrıca 3000 devir sonrası, en yüksek performansın alınacağı devir aralığıdır. 3000-4000 devir arası kullandığınızda gayet güzel performans veriyor. binenler 80 bg sanıyorlar. özellikle tavsiyem, 3750 devir civarında ayağınızı gazdan tamamen çekip çekip, sonuna kadar basın, motorun açıldığını farkedeceksiniz. bu hareket makaslarda da işinizi kolaylaştıracaktır. bizim araçlarla 200 yapmak da mümkün. hatta 230 bile yapar, 50 km boyunca dümdüz, yüzde 30 eğimli yol olsa, yapar yani :D :D :D, son hız performans göstergesi değil. ama dci 65 performansı bence gayet yeterli... bi ara 0-100 video çekip yollamayı düşünüyorum.. gerekli video çeken telefonu bulsam, halledicem :)
dci65
 


Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti eylo33 » 04 Ocak 2009 15:48

zigana_T demiş ki:Arkadaşlar aracım 65 bg. Özellikle 2000 ile 3000 devir Arasında deparı filan çok güzel ancak 3 bin devirden sonra aracın tıkandığını hissediyorum. Sizin araclarda da durum benzer mi? Yani özellikle uzun yolda denemek istedim 150- 155 sürate ancak ulaşıyorum. Bu sizce de az değil mi? Ancak bu güce gör yakıt tüketimi çok ideal.


Düz yolda, iki kişi ve arka koltuklar yatık vaziyette yüklü olarak 168 Km/sa. civarında bir hıza ulaşmıştım. Hafif eğimli yolda 175 Km/sa. ulaştım ama daha fazla gitmedim. 150-155 Km/sa. hıza ulaşmak kolay, ben 4.viteste 4200-4500 devirde 140Km/sa hıza ulaşabiliyorum. Ancak kesinlikle trafik kurallarında belirtilen hız limitlerine uymak lazım. Hem manevi hemde maddi sıkıntıya düşmemek için. Özellikle Otoyolda radara yakalanırsanız çok pis oluyor. Yaklanan arkadaşlar hala ödedikleri cezayı sindiremedileri.( 140 Km/hızla yakalandı 350 tl civarında ödedi sanırım.)
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti aliozturk74 » 09 Ekim 2009 13:16

1.5 dci 65hp ve 80hp nin ikisini de kullanan varmı? ikisi arasında "hızlanma, son sürat, motor sesi, tüketim" açılarından hissetttiği farklar nelerdir?
aliozturk74
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 39
Kayıt: 22 Haziran 2009 09:15
Marka & Model: CLIO III 2008 Ext.
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65hp
Kilometre: 94000
Yakıt: SHELL, OPET
Lastik Markası: petlas 185/65/15
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Devrim » 09 Ekim 2009 14:07

Evet. Ben de bir 65hp kullanıcısı olarak, bu konuda (tahminleri değil) deneyimleri olan arkadaşların ifadelerini hasetle bekliyorum.
:mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti oguz1 » 09 Ekim 2009 14:40

Valla 80 kullandımda 65 hiç kulanmadım.:)
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Devrim » 10 Ekim 2009 02:41

Arkadaşım sen çekilsene kenara. Bi' ayrılır mısın gruptan!... :mrgreen:
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti oguz1 » 10 Ekim 2009 07:25

Devrim demiş ki:Arkadaşım sen çekilsene kenara. Bi' ayrılır mısın gruptan!... :mrgreen:

65 Hadi oda olmadı 70 kullanmadan şurdan şuraya gitmem. Kullanacam merak ediyorum. :mrgreen:
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti msaltik » 10 Ekim 2009 09:13

ben üstüme alınmıyorum Devrim kardeşim, önceden 98bg olanını kullandım çünkü. Şimdi ben adaşa desemki 6000 devirdeki sesi duydun mu, zevki yaşadın mı? bütün havası gidecek :D

Ondan sonra düştük bu 65bg'e, şimdi bişe yapamıyoruz. Ama ben ortalama alırsak (65+98)/2 = 82bg. Yine iyiyim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
msaltik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 305
Kayıt: 29 Eylül 2009 22:02
Marka & Model: 2009 65bg Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 33100
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Dunlop Sport SP01
İsim ve Şehir: TRABZON

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti dikmenibo » 10 Ekim 2009 10:53

85bg 1.5dci var (quickshift)

aracın 3. viteste 2000 devirde gazı köklememle burun kısmının sağa sola kaymaya meğillenmesi çok güzel :D motoru performans olarak çok beğeniyorum..
hele ki 1500 devirden itibaren devirlenme isteği çok güzel, çok dik yokuşlarda 2. vitesten 3. vitese geçmede çok yardımcı oluyor :) milletin aracı zorlanıyor çıkmakta, maaşallah bu vites arttırıyor..
ama diyorum ki bu araca 6 vites şanzıman daha iyi gidermiş, son hız denememde 170km hıza çok rahat çıktım, araca 6 vites koysalar, son hızı 185 gibi bir değere çekebilirler bence.. hem yakıt tüketimini de düşürebilirler böylece..
şu ana kadar hep tek bir bp benzincisinden aldığımız için çalışması konusunda yorum yapamıyorum..
tek canımı sıkan şey, 1500 devirin altına bir düştümü, bir daha çıkamıyor rampada..

benim merakım yurt dışındaki 105beygir 6 vites 1.5dci motora :D
dikmenibo
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 226
Kayıt: 06 Şubat 2009 22:54
Marka & Model: 2009 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 85bg BVR
Kilometre: 65000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İbrahim-İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti maliedis » 11 Ekim 2009 15:06

beğenilen öxeliklerine de yazmıştım 3. vites çok rahat tokatlama imkanı sunuyor bas delirsin dikiz aynasından izle arkadakini sonra :) en yüksek tork üretimi 1700 devirde gerçekleşiyor sanırım buda güzel düşük devir ve en yüksek tork :D
maliedis
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 103
Kayıt: 04 Ekim 2009 18:47
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65 hp
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell Nitro+
Lastik Markası: MichelinEnergySaver
İsim ve Şehir: Muhammet Ali Ediş Eskişehir

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 14:54

1500 dvırın altında nıye rampada cıkamasın ki turbo acılmıyor dıyemı ?
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 15:08

dikmenibo demiş ki:...tek canımı sıkan şey, 1500 devirin altına bir düştümü, bir daha çıkamıyor rampada...
Onun ben de farkındayım.
Peki vites düşürünce toparlamıyor mu? Toparlaması lazım?...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 15:31

aynı durum 1.vıtestede oluyorsa devrım abı ?
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Devrim » 12 Ekim 2009 18:23

Bizim dizellerin 1'inci viteste yokuş çıkamaması mümkün değildir. Çıkamıyorsa, ya çok dik bir yokuştur, ya yol aşırı kaygandır, ya lastikler o derece kötüdür, ya araç aşırı yüklüdür ya da mazot bitmiştir. :D Bilmiyorum bu araçların dizel'ini hiç kullandın mı; Çok pis rampaları çıkabiliyor çok rahat.

Önceleri derdim hep, neden 1'inci vites aralığını böyle yapmışlar diye. Bizim 1'ler aracı kaldırıyor ama pek hızlanmasına izin vermiyor. Devir deli gibi yükselmesine rağmen araç o oranda hızlanmıyor (2 ve sonrasında sorun yok). Meğer asıl hüner rampadaymış. Alanya kalesine çıkarken olsun, Gülnar'ın deli yokuşları olsun anladım ki 1'inci vites çok güçlü. Ben 1250 civarı devirle kaç derecelik rampa çıktım ki araçta 5 kişi idik...

Yani buradaki mevzu 1'inci vites olamaz. 4 veya 5'incidir...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti vipsezgin » 12 Ekim 2009 20:17

hıc kullanmadım ama bızım benzılılerde 1. vıtes okadar güçlü degıldi helede 2. vıtes rampada düsük devırlerde hepten geberıkti
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU


ÖncekiSonraki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 80 misafir