murat87 demiş ki:arkdaşlar merhabalar ben murat izmirden 206 gti sattıktan sonra bugün yeni aracımı bursadan alıp izmire döndüm 140 beygirden sonra 65 beygir kaşıntı yapmadı :) gerçekten ben hantal bi araba bekliyordum ama teknik verilerinden daha iyi bence yağmurluydu bugün 120 nin üstüne çıkamadım aracım 2006 clio 3 1.5 dci 65 hp expression teknoloji paketi ilave, direk soruyla başlamış olucam ama kafama takıldı araç bi yakınımındı şöyle iki problem varaçar araç aslında 21000 km de hor kullanılış bir araç değil ama
birincisi şu cantı geri gelirken sert bi şekilde çarparak kırmış bu kaynak yapılmış bir problem olur mu araç da orjinal clio3 aliminyum jantı var bi problem yaratır mı
ikincisi aracı ilk çalıştırıken çat die bi ses gelerek çalışıo böle bi değişik bazen vites değiştirirken de o ses gelio stop edincede gelio aracın yağı değişeli 4000 km olmuş ama yaklaşık 10 ay önce değişmiş yatan bi araç ben motor kapağının gevşemiş olabileceğini düşündüm sizce nedir??
son sorum aracı 18000 tl ye aldım uygun mudur yaza doğru chiplerim tadından yenmez iyi akşamlar :)
Öncelikle merhaba 206 gti dan sonra sizinki kızgın kumlardan serin sulara dalmak gibi olmuş :D Aracınız hayırlı olsun allah kaza bela vermez inşallah güle güle kullanın.Yanlız şu kaynak konusunda ciddi olarak bilmenizi düşündüğüm şeyler var.İşim gereği kaynaktan anlarım yapmışlığımda vardır.Aliminyum verimli şekilde kaynatılabilen bir metaldir fakat kaynağın doğasında olan bir şey
kaynak yapılan bölge aşırı derecede sıcaklığa maruz kaldığı için kaynak yapılan bölge sertleşir.Yani sertleşmesi demek baskıya karşı esnemesinden çok kırılmaya daha yatkın olması demektir.
Araçta fren anında,veya kasisten tümsekten vb.. engellerden geçtiğimiz zaman jantlar inanılmaz derecede baskıya maruz kalır .
Bu durumda jan esneme eğilimi gösterir ama kaynak yapılan bölge sertleştiği için jantın geri kalan bölümüne ayak uyduramaz :shock: :shock: :shock: ve siz yolda seyir halide iken frene bastığınızda yada kasisten geçtiğinizde
jantın tuz buz olma ihtimali yüksek :shock: :shock: :shock: bilaren yüksek hızda seyir ediyorsanız 3 tekeri kalmış bir arabayı kontrol etmeniz imkansız.Bir an önce değiştirin
ayrıca aliminyum kaynağı çok hassas iştir herkes yapamaz.Adam işi bilenemi yaptırdı emin olamazsınız. Zaten adam böyle bir şey yaptırdıysa ne kendi ne de yapan bu işi anlamıyor demektir.
Öncelikle kendi güvenliğiniz ve trafikte seyir eden diğer araçların güvenliği bakımından bir an önce değiştirin. :!: :!: :!: :!: :!: