aranıza yeni katıldım ama KİMYACI olarak bende size hava yasttığının çalışma prensibini anlatım en azından kulaktan dolma bilgi yerine salt bilgi olsun.
ilk darbenin sensör ünitesi tarafından tespit edilmesiyle sinyaller sistemi harekete geçirir.
sodyumazid(NaN3) içeren kısımdaki bozunma sonucu;
2NaN3 + ısı --> 2Na(k) + 3N2(g) buradaki N2 (azot ) gazı zararsızdır atmosferin yaklaşık %78 ni oluşturan bir gazdır.
reaksiyondan sonra oluşan Na yı hızlı tepkimeye sokmak için molibden disülfür (MoS2) ve kükürt (S)kullanılır. Na metali tepkime sonunda Na2SO4 sodyumsülfatı oluşturur.
bu anlattığım olay;
0 milisaniye : ilk temas başlangıcı
30 milisaniye : hava yastığı şişmeye başlamak için hazır
30-54 milisaniye : hava yastığı aktif hale geçer ve kademeli olarak şişmeye başlar.
54 milisaniye : sürücü ile havayastığının ilk teması gerçekleşir.
54-58 milisaniye : sürücünün vucudu hava yastığı üzerinde basınç yapar, şişme işlemi hızlanır.
84 milisaniye: hava yastığı tamamen şişmiştir.
UMARIM İŞİNİZE YARAR BİR BİLGİ OLUR.