95 oktanmı 97 oktanmı ????

Benzinli Motorlara dair...

95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti kralyengec » 08 Mart 2010 21:20

2008 1.2 16 valf benzinli aracıma devamlı 95 oktan benzin alıyordum ancak pazar günü opetteki pompacı 97 oktan doldurdu ben soruncada bişey olmaz sen bi dene dedi sizlerinde görüşlerinizi rica edcekti. :)
kralyengec
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 07 Ocak 2010 22:16
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 v 75 bg
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
İsim ve Şehir: hakan izmir


Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti umurcak » 08 Mart 2010 22:06

yüksek hacimli motorlara etkisi oluyo tabiki ama 1.2 lere bi faydası olacagını düşnmyrm..ama tabi ki zararıda olmaz ;) yani yanıcı maddesi 97 oktanın daha fazla bu yüzden yüksek hacimli motorlarda etkili olabilir sürat acısından benzin daha iyi yanar..fkat düşük hacimli araclarda bi fayda olurmu derseniz sanmıyrum
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti umurcak » 08 Mart 2010 22:11

ben derimki aracın madem 1.2 sen 95 ile devam et..zaten sen koydurmamısn bundan sonra yine 95 oktan ile tam gaz ;)
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti ozkaN65 » 08 Mart 2010 23:20

arkadaşlar benzin yanmalı yanması ilede performans oluşacak buda demek oluyorki bu yüksek yada düşük kapasiteli araç ile ilgili değil.
mantığım şunu söyluyor sobada kaliteli kömür ile kalitesiz kömürü yakarız ikiside ısıtır birisi çok hızlı yanar çok kalori verir ve daha çok ısıtır, öteside yanar ıstır ama onun gibi değil (biraz abest bir örnek oldu ama..).

BENİM FİKRİM; 97 oktanı 2 maksimum 3 depoda birde olsa kullanmak. depoda yanlış hatırlamıyorsam 15 TL farkediyor, 15 TL yı neye vermiyoruzki?
ozkaN65
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 01 Ocak 2010 20:37
Marka & Model: Clio III tomtom edit
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75bg
Kilometre: 1200
İsim ve Şehir: ozkan istanbulul

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti ugurluhan » 08 Mart 2010 23:31

Ben bu 97 oktan işini 3 ayrı servise sordum. Hepsi bana 95 kullanın dedi. Bizim motorların teknolojisine ve çalışma düzenine en uygun olan 95 oktanmış. Bence de doğru. Bende ilk başlarda 97 alıyordum. Sonra 95 aldığımda aracın çekişi felan daha düzgün gelmişti. 97 nin pek bi esprisi yok. Bana söylenen oktan yükselince yanma noktası gecikiyormuş. Aşağıda başka bir forumdan bir alıntı veriyorum;

Araçların ecu sü(beyin kısmı)fabrika tarafından alt ve üst sınır olarak ayarlanır.Aldığınız yakıtın oktanı bu sınırların üstünde veya altında ise yakıt iyi bir şekilde yakılamaz,çekiş kaybı,vuruntu ve aşırı tüketim görülebilir.Örneğin 88-98 aralığına ayarlı bir araçta 100 oktan benzin kullanımı sıkıntı yaratabilir.Siz illa 100 oktan kullanmak isterseniz aracınızın ecu sü servis tarafından yazılımla ayarlanmak zaorundadır.Hoş bu işi ülkemizde bir çok servis maalesef bilmemektedir.
ugurluhan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 171
Kayıt: 28 Ekim 2008 18:30
Marka & Model: MEGANE 3 HB Dyn
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCi 105HP
Kilometre: 18000
Yakıt: Euro Dizel (SHELL)
Lastik Markası: Turanza ER300
İsim ve Şehir: ANKARA

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti SAFAK SAHIN » 11 Mart 2010 12:30

Arkadaşlar aracımı ilk aldığım zamanlar 95 kullanıyordum sonradan 97 oktana döndüm ve o günden sonra aracımda sabahları çalışmama problemi olmaya başladı.İLk bir iki marşta çalışmıyordu arabam.1-2 marştan sonra çalışıyordum devamlı böyle oldu .sonradan 95 oktana döndüm 3-4 gün sonra toparladı.Ben şuna kanaat getirdim.97 oktan yakıtı bizim araçlar ya tam anlamıyla kullanamıyor ya da bizim araçlarda sabahları özellikle çalışma problemine neden oluyor.3.5 senedir 95 oktan kullanıyorum aracımda çok mutlu bende çok mutluyum .
SAFAK SAHIN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 460
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:24
Konum: Karamürsel
Marka & Model: CLIOIII Aut/2006
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 V.
Kilometre: 87000
Yakıt: shell-95 oktan
Lastik Markası: bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: İZMİT/Karamürsel

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti ozkaN65 » 23 Mart 2010 11:29

dün servis ile görüştüm, diorlarki;
arabada 97 oktan kullanmanızı tavsiye ederiz çümkü 97 oktan benzin daha ince bundan dolayı daha iyi püskürtülme özelliğine sahip buda arabanın daha performanslı vede daha az yakmasını sağlar dediler.
ozkaN65
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 01 Ocak 2010 20:37
Marka & Model: Clio III tomtom edit
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75bg
Kilometre: 1200
İsim ve Şehir: ozkan istanbulul

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti kralyengec » 25 Mart 2010 00:23

slm sanki 97 oktan benzin benim yakıt ortalamamı 7.5 lerden 7.2 lere çekti gibi yokuşlu bir parkur olmasına rağmen servistekiler haklı olabilirmi sizce
kralyengec
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 60
Kayıt: 07 Ocak 2010 22:16
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 v 75 bg
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
İsim ve Şehir: hakan izmir

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti sharkbait » 03 Nisan 2010 10:54

Ben de ilk benzinimi 97 oktan olarak aldım. Aracım 1.4 ancak 1.2 de olsa 97 oktanların performansı arttırıcı bir etkisi var. Bu etki çok yüksek aman aman bir etki değil ancak 95 oktan ile fiyat arasında çok değişiklik olmadığından cebimizi ağrıtacak bir durum oluşturacağını sanmıyorum. 97 oktan ile devam etmeyi düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz? Öneride bulunabilecek var mı? ;)
sharkbait
ER
ER
 
İleti: 9
Kayıt: 01 Nisan 2010 23:03
Marka & Model: 2010 Clio3-DYNAMIQUE
Motor Tipi & Gücü: 1.4 100 BG
Kilometre: 0
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: MERT ANKARA

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti Cizravi » 10 Mart 2011 01:12

SAFAK SAHIN demiş ki:Arkadaşlar aracımı ilk aldığım zamanlar 95 kullanıyordum sonradan 97 oktana döndüm ve o günden sonra aracımda sabahları çalışmama problemi olmaya başladı.İLk bir iki marşta çalışmıyordu arabam.1-2 marştan sonra çalışıyordum devamlı böyle oldu .sonradan 95 oktana döndüm 3-4 gün sonra toparladı.Ben şuna kanaat getirdim.97 oktan yakıtı bizim araçlar ya tam anlamıyla kullanamıyor ya da bizim araçlarda sabahları özellikle çalışma problemine neden oluyor.3.5 senedir 95 oktan kullanıyorum aracımda çok mutlu bende çok mutluyum .

Aynı Sorunu bende yaşadım, servisteki kişi 97 oktanı bitir 95 koy bak nasıl düzelecek dedi, şimdi çalışmakda çok zorluk çekiyor. ÇOK ilginç bir durum, ben arabanın daha performanslı olacağını düşünmüştüm.
Cizravi
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Mart 2011 18:31
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 60000
Yakıt: Full.com.tr
Lastik Markası: 195/40/16
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti BAKIM » 10 Mart 2011 17:48

Arkadaşlar aracı yeni aldığımda istasyon görevlilerinin ısrarı üzerine bende 97 oktan benzin almıştım ama hiçbir fark göremedim sonradan yaptığım araştırma sonucunda aracın kapağında hangi oktan tavsiye ediliyorsa onu kullanın dediler 97 oktan genellikle yüksek performanslı araçlar içinmiş ve onlarında kapaklarında 97 oktan yazıyormuş ; Ancak o tip araçlarda 97 terine 95 oktan benzin konursa performans düşer denildi bana mantıklı geldi.
BAKIM
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 258
Kayıt: 01 Şubat 2009 18:38
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2V 75 hp
Kilometre: 44444
Yakıt: schell Bp
Lastik Markası: MICHELIN Energy Save
İsim ve Şehir: Balıkesir

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti umitsen21 » 10 Mart 2011 19:16

en güzeli dizel.95-97 polemiğini ortadan kaldırıyor
umitsen21
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 127
Kayıt: 28 Kasım 2010 10:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 85bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ankara

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti Sani » 10 Mart 2011 19:42

97 oktanın patlaması daha erken ve daha kuvvetli. Bu sebeple aracınıza zarar verebilir. Avans vurabilir, subapları bozabilir. Kılavuzda ne yazıyorsa onu kullanın.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti bilo46 » 10 Mart 2011 19:43

benim bildiğim bizim araçlara 95 oktan olması gerekiyor.ben şuana kadar hep öyle kullandım.hem ucuz hem geliştirilmiş yakıt zaten.97 ye gerek yok.
bilo46
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 15 Kasım 2010 00:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98
Kilometre: 30000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: maraş

Re: 95 oktanmı 97 oktanmı ????

İleti kadir » 04 Nisan 2011 02:11

selam
aracın kataloğunda da 95 oktan yazıyordu ve ben 3 yıldır hiç değiştirmedim gayette memnunum aracımın performansından
kadir
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 24 Aralık 2010 04:20
Marka & Model: ClioII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 8 VALF
Kilometre: 117000
Yakıt: P O
Lastik Markası: MICHLEN
İsim ve Şehir: BİLECİK


Sonraki

Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir