oguz1 » 20 Ağustos 2010 22:07
Uğur kardeşim sizin yazınızı okuyunca 2006 daki ilk clioIII kullananlarla forum donanımdaki günleri ve diyaloglarımızı hatırladım. Clionun kronik problemi sadece bizim değil clio II hb inde proplemi, tavanla arka cam arkası sacın tavandaki birleşim yerindeki mastik çatlağı, torpido ve bagaj lambasının olmaması, iç sirkilasyonda 50 km ve üstünde gelen uğultu sesi bunlar aklıma gelen sorunlarla birlikte epeyce vardı ve fransızcaya çevirip göndermiştik.(bulabilirsem mektubu ekleyeyim)
.................................................................................................................................................................................................................................................
Bu siteye üye olan ve clio III kullanan arkadaşlar toplu olarak bu problemleri Fransa’daki renaultada bildirmeye karar verdik.
Problemlerden bazıları
1-Motor kapağı benzinli motorda var dizel versiyonlarda yok.
2-Torpido gözü aydınlatma lambası hiçbir versiyonda yok.
4-Aracın üstünde her iki tarafta bagajla tavanın birleştiği yerde(olukta)görülen bağlantı yerinde meydana gelen boya çatlağı.(25 üyenin 4 aracında var)
5-Bagaj kapısı tutacağı hiçbir versiyonda yok.
6-Mp3 çaların kısa kullanımlarda dahi aşırı ısınması ve aynı cd yi araç dururken bir okuması başka bir zaman okumaması.(nero ile yazılmasına rağmen)
7-Kol dayanağı clioIII segmentinde bulunan tüm araçların(grade punto vs.)üst donanım paketinde standart sunulmakta clio III de yok.
Renaultun her seferinde çeşitli vesilelerle belirtildiği gibi kaliteye önem verdiği, güveni ön plana çıkartmak için yıllardır çalıştığı bilinmektedir.
"İnsanların güvenini kaybetmektense para kaybetmeyi tercih ederim" felsefesinin renaultta da olduğunu tahmin ederek, yüzlerce kişinin her gün herhangi bir vesileyle bu siteleri ziyaret ettiği düşünülürse satış rakamlarının da etkileneceği göz önüne alınarak bu siteyi incelemenizi ve de yukarda belirtilen sorunların bir an evvel çözülmesi temennisiyle.
Saygılarımla.
Bu sorunların bir bölümü halen devam etmekte ve sizin ve sizingibi kullanıcıların sorunları ile birlikte büyümekte. Sizin büyük bir cesaret örneği göstererek dava açmışsınız, herkes bu cesareti gösteremiyor. belki gösterse renaultun geleceği kurumsal olarak daha iyiye gidecek, tabi bunu biz değil renaultun yetkilileri düşünecek. Yukarıdaki bizim için en önemli konu motor kapağı ve mastik çatlağı idi ama bu konular hala devam etmekte ve renaultta üzerine yatmakta. Benim kendi çabalarımla hallettiğim konularda oldu 1- iç sirkülasyonda gelen uğultu dağıtıcı değiştirilerek halledildi. 2- Farların içindeki lekeler, uzun yazışmalardan sonra servise çağırarak değiştirdiler, şu anda kronik sadece direksiyondaki park ederken gelen bir boşluk hissi kaldı ilk aldığım gündede vardı hala devam ediyor, servisin verdiği yanıt direksiyon motorunun içindeki yağ yazın inceliyor kışın kalınlaşıyor biraz hakvermiştim ama şimdide garanti bitti. Cliomuda ilk aldığım günlerdeki heyecanda azalınca artık bazı şeylere gereğinden fazla önem vermiyorsunuz.
Renault her ne halde olursa olsun aracı yenisi ile değişitrme yoluna gitmeyecektir.
Sonuç itibariyle sizin bu özveriniz başında bu problem olan arkadaşlara emsal oluşturarak çözümde yardımcı olacaktır.
Kazasız günler.