6806840 » 06 Şubat 2011 02:28
bir siteden aldım acıklamayı..çalışma prensibini çok güzel anlatmış.şema resmide var ama onu bir türlü ekleyemedim.
Günümüz araçlarında yakıt göstergeleri, yakıt deposu içerisindeki şamandıra koluna bağlı olan değişken değerli rezistans elemanının ürettiği elektriksel sinyallerin göstege paneline yansıtılması temel prensibiyle çalışır. Ancak Peugeot, Reunault ve Citroen gibi araçlarda durum daha farklıdır. Bu araçlarda depo şamandırası, yakıt ikmali yapıldıktan sonra sadece 1 defa depodaki yakıt miktarını elektronik kontrol ünitesine bildirir ve görevi bu noktada biter. Bundan sonra elektronik kontrol ünitesi, benzin enjeksiyon süresi ve motor devri sinyallerini kullanarak motorun ne kadar yakıt harcadığını hesaplayıp, şamandıranın gönderdiği ilk değerden sarfedilen yakıt miktarını çıkartarak elde ettiği değeri gösterge paneline yansıtır. Dolayısı ile bu araçlarda yakıt göstergesi ile depo şamandırasının direkt bağlantısı yoktur. Motor LPG ile çalışırken benzin enjektörleri uyutulduğu için benzin harcamaz ancak benzin ECU’su çalışmaya ve belirtilen hesaplamaya devam eder. Dolayısıyla yakıt göstergesi de, bir sonraki yakıt ikmaline kadar, araç benzin harcarmışçasına düşer. Yakıt ikmali yapıldığında elektronik kontrol ünitesi, şamandıradaki seviye değişimini algılar. Yakıt miktarını yine 1 defalığına şamandıradan okur, yakıt göstergesi doğru değeri gösterir ve anlatılan algoritmayı yürütmeye başlar.
NOT: AMAN DİKKAT...! PİYASADAKİ RÖLELERLE UYGULAMAYIN. HEM ŞAMANDIRAYI, HEMDE GÖSTERGE PANELİNİ BOZABİLİRSİNİZ...