yakıt tasarruf ve beygir artışı

Benzinli Motorlara dair...

yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti emirhanterzi » 17 Kasım 2012 00:50

Bende 1.2 75 beygir var uzun yolda ortalama 5.8 den aşağı düşemedim yakıt tasarruf cihazı chip tuning vb kullanan var mi ve kullanan varsa faydası zararı nedir
emirhanterzi
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 15 Kasım 2012 13:28
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v 75bg
Kilometre: 31000
Yakıt: shell
Lastik Markası: dunlop sport
İsim ve Şehir: Adana


Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti fethiaktunc » 17 Kasım 2012 12:05

Bir dönem araştırmıştım. Cihaz açıkcası bana mantıklı gelmedi..Chiptuning ise verim olarak düşük sanki..çünkü beygir olarak 82bg'e çıkabiliyor ancak tork 110 civarında sanırım. Yakıt tüketiminin düşmesi içinse torkun yukarı çıkması gerekiyor. Benim bir fikrim vardı ancak chiptuning maliyetinden dolayı askıda kaldı şimdilik..Düşüncem ise şuydu.. Bizim aracımız maksimum torka 4000 devir civarında ulaşıyor. chiptuning ile tork artışıyla beraber en yüksek torka ulaştığı 4000 deviri aşağı çekmekti. Örneğin 3000 devirde max torka ulaşmasını istedim. Bunun için birkaç fikir alışverişi yaptım. Kimisi değmeyeceğini kimisi ise denemekte fayda olduğunu söyledi. Ama dediğim gibi yüksek maliyeti yüzünden erteledim..
fethiaktunc
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 97
Kayıt: 16 Haziran 2012 10:41
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V Extreme
Kilometre: 32000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti semih89 » 17 Kasım 2012 12:09

benzinli araçta chiple istediğiniz değeri yakalamak çok zor. chipe vereceğiniz paraya değmez. tasarruf cihazları falan zaten yalan dolan. En ideali lpg
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti onur-d » 17 Kasım 2012 17:51

daha ne yakmasını bekliyorsunki 90 la git max 4,5 görürsün ama 110 la gidersen 5,5-6lt arası yakar
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti levolution » 18 Kasım 2012 01:32

onur-d arkadaşıma kısmen katılıyorum, 94 km/h sabitleyince düz yolda (doğu karadeniz sahil yolu, sarp-samsun arası) 5,3, aynı yolda 114'e sabitleyince 5,8 yaktı.
otobanda 126'ya sabitleyince 1.6 motorlar kadar yakıyor benimki de, 6,2-6,3 falan.

chip tuning işini birkaç hafta önce araştırdım, ankara'da bir tuning firması +10bg, +15nm artış alabiliriz dedi. 600tl ücreti varmış. iş-güç vs derken ilgilenemedim.
kafama da şu takılıyor, hadi motorun gücü arttı diyelim, bu küçük motordan haddini aşan güç almak ne kadar sağlıklı olacak? motorun ömrü mesela 200bin km, o motor 150bin km'de iflas eder bence. doping alan sporcular gibi bir düşünce aklıma geliyor chiptuning uygulamasında.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti onur-d » 18 Kasım 2012 06:14

arkadaşlar turbosuz araçta chip tunıng bir işe yaramaz heleki bizim 1.2 lerde hiçbir işe yaramaz, 600 ona vereceğine 400 daha koy lpg attır yakıtından şikayetçi isen en karlı yöntem bu olur
onur-d
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 219
Kayıt: 15 Nisan 2012 11:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 90000
Yakıt: benzin
Lastik Markası: brıdgestone b250
İsim ve Şehir: kocaeli

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti fethiaktunc » 19 Kasım 2012 09:51

1.2 motorların sıkıntısı aracın performansından kaynaklı bir yakıt tüketimi..Düz yollarda az yaksada rampa performansı çok kötü bu aracın..lpg ise aracı daha keyifsiz hale getirebilir..
fethiaktunc
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 97
Kayıt: 16 Haziran 2012 10:41
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V Extreme
Kilometre: 32000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti onurksk » 19 Kasım 2012 12:41

Bu power box tarzı üründen kullanan varmı ? bir tanıdığım chevrolet cruze aracına taktı kutu tarzı bir ürün ve hem yakışın düştüğünü hemde performansın arttığını söylüyor bizde alsak iş yaparmı acaba ?

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/race ... p-58225882

http://urun.gittigidiyor.com/garaj/race ... p-66882785
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti fethiaktunc » 19 Kasım 2012 13:01

Power box tarzı ürünler genelde tavsiye edilmiyor.. Chiptuning çok daha iyi..Araç daha stabil..zaten pwoerboxlarda bazen motor arıza ışığı yanabiliyor...Chiptuning dizel araçlarda oldukça verimli. Sakin kullanımda %15 civarında tasarruf oluyor. Bunun genel mantığı ise şöyle..aracın torku artttığı için araç daha az gazla hareket ediyor. böylece tasarruf sağlanıyor..Dizel aracım olsa bir dakika düşünmem..

Babam ve amcamın araçlarına yaptırdım 68hp'den 95'e tork ise 160dan 205'e çıktı..ikiside inanılmaz memnunlar..:) Dua ediyorlar..Eğer ilgilenirsen yaptırdığım yeri tavsiye ederim..
fethiaktunc
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 97
Kayıt: 16 Haziran 2012 10:41
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V Extreme
Kilometre: 32000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti tabteam » 19 Kasım 2012 13:03

arkadaşlar atmosferik benzinli araçlarda kullanılan chip-box tuninglerde alacağınız güç artışı maximum %5 seviyesinde olur ki, bunu da sizin hissetmenize zaten imkan yok. Eski clio3 1.5 dci 65 bg lik aracımda ben kullanmuştım. Motor dci olunca evet gerçekten hissedilir bir fark oluyor, özellikle düşük devir ve alt viteslerde araç çok serileşiyor.
Ama tekrar ediyorum. TURBO suz atmosferik benzinli motorlarda maalesef çalışmıyor sistem. Bunu Racechip in satıcısı bile kendisi söylüyor.
tabteam
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 280
Kayıt: 24 Ocak 2011 14:50
Marka & Model: (Clio3) Honda JAZZ
Motor Tipi & Gücü: (1.5dci) FUN+
Kilometre: 32000
Yakıt: OPET
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: Şükrü KESKİN DENİZLİ

Re: yakıt tasarruf ve beygir artışı

İleti fethiaktunc » 19 Kasım 2012 13:34

Hidrojen katkılı sistemler var..ve bununla birlikte chiptuning yapılırsa iyi sonuçlar alınabiliyor..Ciddi artışlar söz konusu..ve yakıt tasarrufu...ancak benim pek yanaşmadığım birşey..Herhangi birşekilde hidrojen depolamasada Hidrojen tehlikeli bir madde...
fethiaktunc
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÜST ÇAVUŞ
 
İleti: 97
Kayıt: 16 Haziran 2012 10:41
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V Extreme
Kilometre: 32000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Dunlop
İsim ve Şehir: İstanbul



Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 19 misafir