Klima

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Re: Klima

İleti Devrim » 20 Temmuz 2008 23:22

omeralemdar demiş ki:...1- Klimanızı kesinlikle yüksek devirde seyrederken devreye almayın. Uzun yolda illa ki durmanız gerekmez, debriyaja basarak devri düşürün, klimayı açın ve debriyajdan ayağınızı yavaşça çekin. Aksini yapmanız halinde klimanın kompresörü ayak kırabilir, bu da yaklaşık 300.- $ lık bir arıza demektir.
:o Hmmm... Valla bunca zamandır kaç defa uzun yol yaptım. Aracımdaki "otomatik klima" olmadığı için AC butonuna kendim basıp çekiyordum. Rampa çıkışlarda kapatıp, inişlerde veya düz yolda basıveriyordum. Ama hiçbirinde devri düşürmeden yaptım bunları. Özellikle şu iki hafta Silifke, Mut ve Gülnar "yokuşlarında" direksiyon salladım. Çok defa 2750-3bin devirlerde klimayı devreye sokmuşumdur yani çok rahat... Şansım yaver gitti sanırım...

Ama öte yandan çalışma prensibini bilen biri varsa anlatabilir mi? Neden yüksek devirde "kompresör ayağı" kırılabilir?...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Re: Klima

İleti Bahadir » 21 Temmuz 2008 10:19

Devrim demiş ki:
omeralemdar demiş ki:...1- Klimanızı kesinlikle yüksek devirde seyrederken devreye almayın. Uzun yolda illa ki durmanız gerekmez, debriyaja basarak devri düşürün, klimayı açın ve debriyajdan ayağınızı yavaşça çekin. Aksini yapmanız halinde klimanın kompresörü ayak kırabilir, bu da yaklaşık 300.- $ lık bir arıza demektir.
:o Hmmm... Valla bunca zamandır kaç defa uzun yol yaptım. Aracımdaki "otomatik klima" olmadığı için AC butonuna kendim basıp çekiyordum. Rampa çıkışlarda kapatıp, inişlerde veya düz yolda basıveriyordum. Ama hiçbirinde devri düşürmeden yaptım bunları. Özellikle şu iki hafta Silifke, Mut ve Gülnar "yokuşlarında" direksiyon salladım. Çok defa 2750-3bin devirlerde klimayı devreye sokmuşumdur yani çok rahat... Şansım yaver gitti sanırım...

Ama öte yandan çalışma prensibini bilen biri varsa anlatabilir mi? Neden yüksek devirde "kompresör ayağı" kırılabilir?...


Valla bilgi için çok teşekkürler. Dikkat ettinizmi bilmiyorum ama yüksek devirde klima devreye girerken cidden motor çok zorlanıyor.
Bahadir
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 155
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:04
Konum: Bakanlıklar(İŞ) Eryaman (Ev) / ANKARA
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 70000
Yakıt: Shell GTL +
Lastik Markası: Michelin Enegy Saver
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Klima

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 10:59

vay be ben bile yazdıgımı okumuyormuşum yada gözümden kaçmış 300dolar az degil aman dikkat
dün klimam temizlendi bakımı serviste yapıldı sorun yok yola devammm sıcaklar artacakmış çünki
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti ufuk5414 » 22 Temmuz 2008 12:59

ömer abi kampanya dahiliğnde bakım yaptırdın dimi.fix klima kampanya vardı ranultta.ne kadra aldılar.ben de dşünüyorum da.yüzde 15 indirim varmış herhalde...
ufuk5414
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 124
Kayıt: 09 Haziran 2008 10:19
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 60000
Yakıt: SHELL GTL+
Lastik Markası: BRİDGESTONE TURANZA
İsim ve Şehir: SAKARYA

Re: Klima

İleti omeralemdar » 22 Temmuz 2008 15:10

ufuk5414 kardeşim merhaba bahadır kardeşimin tanıdıgı servisti kart açtılar ücret almadılar ben verdim onlar bizdensin dediler o nedenden ücretini bilmiyorum ufuk kusura bakma iyi günler
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti oguz1 » 28 Temmuz 2008 05:56

Garanti bitmeden gaz azalmışsa tamamlatmakta fayda var gibi, sonra epey başımız ağrır gibi geliyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Klima

İleti omeralemdar » 29 Temmuz 2008 18:14

Garanti bitmeden gaz azalmışsa tamamlatmakta fayda var gibi, sonra epey başımız ağrır gibi geliyor.
KLİMA GAZI SERVİSLERDE DOLABİLİYORMU :?:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti omeralemdar » 30 Temmuz 2008 09:54

tolga sagol kardeşim şu anda bir sorun yok olduğunda dışarıdan her hangi bir yerden doldurulur degilmi :?:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti omeralemdar » 30 Temmuz 2008 15:27

TOLGA
ŞİMDİLİK BİR SORUN YOK MESELA BİTTİĞİNİ NASIL ANLARIM BELLİ BİR ŞEY VARMI :?:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Klima

İleti eylber » 17 Kasım 2008 02:17

editt
eylber
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 269
Kayıt: 17 Ekim 2008 18:27
Marka & Model: MEGANE 3 HB PRİVİLEG
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 105BG
Kilometre: 15000
Yakıt: Total EXCELLIUM,
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Klima

İleti tolgahakan » 24 Haziran 2009 13:55

aynı şeyleri buraya da yazıyorum

Herkese slm. Klimamla ilgili ciddi bir problemim olduğunu düşünüyorum. umarım sizin de başınıza gelmez.
klima devreye girdiğindeki o meşhur sese alıştık sanırım hepsinde var. ama bu sefer klima çalışırken özellikle düşük viteslerde ve boşta gaza basınca öyle bi ses geliyoki nasıl tabir etsem;uzun yol otobüsleri yanınızdan geçerken duymuşsunuzdur hani sanki uçak sesi gibi, buna benzer bir ses var. bir de sanki bir pervane dönüyor ama dönerken bişeylere sürtüyormuş gibi... varın siz tahmin edin. aslında ses ilginç sanki araçta turbo var gibi ama turbonun sesi yanılmıyorsam vites aralarında ara ara geliyor ama benimki sürekli :roll: bir de bu problemle birlikte klima iice motorun gücünü düşürür oldu, hani motor freni yaparken vitese takınca araba yığılıurya bu biraz daha az tesirlisi gibi.
neyse servise gittim cezayı kompresöre kestiler değitirdiler. sonuç aynı değişen bişey yok. tekrar ve tekrar servisi ziyaret ettim,servis ana merkeze maille durumu anlattı ve sırayla ;
1-gazı kontrol ettiler
2-dacia logana takılıp sorunu çözen geniş, ağır, demir bir halka takmayı denediler-ağırlık merkezi oluşturup titremeyi emmek için(sanırım kompresörden gelen boruya taktılar)
3- 1/1000 ihtimal yeni takılan kompresörün de sorunlu olması ihtimaliyle yeni kompresör siparişi verdiler

sonumuz hayrola. benzer problemleri olanlar lütfen yazın,sorunlarınızı ve varsa çözümlerinizi.
Tabiki temennim hiçbirinizin başına gelmemesi...
herkeze kazasıs, belasız, problemsiz sürüşler...
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat

Re: Klima

İleti Arslan » 24 Haziran 2009 14:55

Tıpkısının aynısı sorun bende de. Klima devreye ilk girerken düşük devirde yığılma, ilk anda tıslama sesi, kapatınca küf kokusu, yetersiz soğutma, vs.. Daha önce de servise bu konuda gitmeme rağmen tekrar bir gidip baktıracağım garanti bitmeden. Geçen gün markette Sonax ın klima temizleyici spreyi vardı. Aldım boşalttım tüpü tüm ön havalandırmalardan içeriye. Bakteri falan temizliyormuş. Güzel de koktu.
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Klima

İleti tolgahakan » 25 Haziran 2009 18:56

bugün yeni kompresörü bir daha yenilediler daha iyi bir montaj ve milimetrik kayış sertliği kontrolü hepsini bizzat izledim.
sonuç daha iyi seste ve güç kaybında azalma var.
yalnız dikkatimi çekti şunu denerseniz sevinirim
araç çalışırken klimayı açın obaşlama sesi gelsin
gazı hafif hafif devri yavaşca yükseltecek şlekilde verin ve sesi dinleyin. ben de seste (motor harici-kompresör sesi-içerde kapılar kapalıyken duyuluyo) artma oluyo
fakat bu işlemi yaparken gaza birden asılınca devir 2000den 3-4 bine hızla çıkarınca kompresör sesi kesiliyor tahminimce kapanıyor sonra ayağımı gazdan çekip 10sn kadar bekleyince klima açılınca gelen o ilk ses tekrar başlıyor yani kompresör tekrar devreye giriyor.
sanki aşırı yüklenmede klima kendini kapatıyor hissi verdi eskiden de böle miydi yeni kompreasörden sonra mı oldu anlamadım ama ii oldu
sizde de durum böyle mi??
cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler...
tolgahakan
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 21
Kayıt: 02 Ağustos 2008 01:41
Konum: Erbaa/Tokat/Türkiye
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1,2 16V 75BG
Kilometre: 25000
Yakıt: Shell 95Oktan
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Tokat

Re: Klima

İleti Metin » 25 Haziran 2009 20:19

tolgahakan demiş ki:bugün yeni kompresörü bir daha yenilediler daha iyi bir montaj ve milimetrik kayış sertliği kontrolü hepsini bizzat izledim.
sonuç daha iyi seste ve güç kaybında azalma var.
yalnız dikkatimi çekti şunu denerseniz sevinirim
araç çalışırken klimayı açın obaşlama sesi gelsin
gazı hafif hafif devri yavaşca yükseltecek şlekilde verin ve sesi dinleyin. ben de seste (motor harici-kompresör sesi-içerde kapılar kapalıyken duyuluyo) artma oluyo
fakat bu işlemi yaparken gaza birden asılınca devir 2000den 3-4 bine hızla çıkarınca kompresör sesi kesiliyor tahminimce kapanıyor sonra ayağımı gazdan çekip 10sn kadar bekleyince klima açılınca gelen o ilk ses tekrar başlıyor yani kompresör tekrar devreye giriyor.
sanki aşırı yüklenmede klima kendini kapatıyor hissi verdi eskiden de böle miydi yeni kompreasörden sonra mı oldu anlamadım ama ii oldu
sizde de durum böyle mi??
cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler...

sizde klimanın sogutmasında bi farklılık oldumu peki?
Metin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 57
Kayıt: 09 Haziran 2008 06:36
Konum: koceli/izmit

Re: Klima

İleti Devrim » 25 Haziran 2009 23:23

tolgahakan demiş ki:...gaza birden asılınca devir 2000den 3-4 bine hızla çıkarınca kompresör sesi kesiliyor tahminimce kapanıyor sonra ayağımı gazdan çekip 10sn kadar bekleyince klima açılınca gelen o ilk ses tekrar başlıyor yani kompresör tekrar devreye giriyor...
Hakan; temel problemin için bir şey diyemiyorum şahsen. Ama alıntı yaptığım cümlende olan normal bir şey. Kendi aracımı aldığım dönemde usta, aracın işlemcisinin "yüksek devirlere çıkma" gibi bazı durumlarda "otomatik" olarak klimayı kapatabileceğinden, daha sonra -devir uygun seviyeye düşünce- tekrar devreye alabileceğinden bahsetmişti.

Bunun en önemli gerekçesinin de sollamalarda veya bazı durumlarda gaza yüklenmemiz karşısında motora gerekebilecek beygir gücünü sağlamak olduğunu belirtmişti.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


ÖncekiSonraki

Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 9 misafir