TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

Dizel Motorlara dair...

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti impossible » 20 Mart 2014 23:30

cavit37 demiş ki:Ah şu clio yokmu
öncelikle geçmiş olsun aynı olay benimde başıma geldi 92000km de izmir de turbo dagıttım orda turbo değiştirip geldim istanbul a. 2 ay sonra motor yaptırdım 2 piston hasar görmüş ama 2 ay yürümüşüz o halde
Malesef clio dizeller hep böyle
yeni motordan çok değil ama memnunum en azından yakıtım 4.5-5.5 arasında...


tam olarak nasıl gerçekleşti bu olay, ve de bu iki olayda motor 85 lik mi 65 lik mi ?

2piston hasar görmüş halde aracın nasıl bi kullanımı oldu farketmedi mi hic gidisi?
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya


Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti hosta72 » 02 Nisan 2014 12:21

170 km nasıl basıyorsunuz arkadaşlar ya. arabanın çapı ne ki turbonun dayanamaması normal bence bu şartlarda. en fazla 130 basıyorum o hızda bile motor sesi arabayı titretiyor. bence en ideal hı 90-110 arası. hem motor yıpranmadan daha uzun ömürlü oluyor.
hosta72
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 135
Kayıt: 28 Nisan 2011 17:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI
Kilometre: 114000
Yakıt: sheell
Lastik Markası: lassa 185/60/15
İsim ve Şehir: ZAFER BATMAN

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti impossible » 02 Nisan 2014 22:55

ben izmir otobanının düz olan bir kesiminde rüzgarsız bir havada tek başıma hiç bagaj vb yokken 85lik dizel clio'mla 185 yapmıştım.. aynı sartlarda ve aynı yerde 105lik benzinli golf 5'imle 220 yaptığımda araba daha istikrarlıydı, bu da bir gerçek :good: ..
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti planetearth » 03 Nisan 2014 07:59

hosta72 demiş ki:170 km nasıl basıyorsunuz arkadaşlar ya. arabanın çapı ne ki turbonun dayanamaması normal bence bu şartlarda. en fazla 130 basıyorum o hızda bile motor sesi arabayı titretiyor. bence en ideal hı 90-110 arası. hem motor yıpranmadan daha uzun ömürlü oluyor.


Size katılıyorum. 65 lik b sınıfı bir dizel ekonomi için yapılmış. 170 km de devir kaç binde?
Benim araçla ben 150 km/h biraz geçtim ama o süratlerde çok güven vermiyor.
planetearth
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 396
Kayıt: 14 Kasım 2012 12:53
Marka & Model: Clio III Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98bg + lpg
Kilometre: 97000
Yakıt: opet
Lastik Markası: continental cpc 5
İsim ve Şehir: Ankara

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti akorkut » 03 Nisan 2014 10:56

planetearth demiş ki:
hosta72 demiş ki:170 km nasıl basıyorsunuz arkadaşlar ya. arabanın çapı ne ki turbonun dayanamaması normal bence bu şartlarda. en fazla 130 basıyorum o hızda bile motor sesi arabayı titretiyor. bence en ideal hı 90-110 arası. hem motor yıpranmadan daha uzun ömürlü oluyor.


Size katılıyorum. 65 lik b sınıfı bir dizel ekonomi için yapılmış. 170 km de devir kaç binde?
Benim araçla ben 150 km/h biraz geçtim ama o süratlerde çok güven vermiyor.



katılıyorum..
akorkut
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 46
Kayıt: 28 Nisan 2013 23:01
Marka & Model: ClioIII-Grand Tour
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 70hp
Kilometre: 73750
Yakıt: total eurodizel
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: ahmet korkut-istanbul

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti ipcm » 08 Nisan 2014 16:00

Ben çok uzun süredir kullanıyorum renault dizellerini. yeni Fluance dan tutun eski 1.9dti a kadar. Bu dizel işinde motor sıcaklığı ve yağlama işi çok önemli olduğunu herkes biliyor zaten. Yoldan adam çevirip sorsanız hepsi aynı şeyi söyler.

Yanlış anlaşılma olmasın kimseyi yargılamıyorum;
mesela ben start&stop u devre dışı bırakanlardanım. sabah aracı 1-2 dakika ısıtmadan vitese takmıyorum.
Araç ısınana kadar kesinlikle sıkıştırmıyorum. stop ederken 1-2 dk bekliyorum vsvs.
Fab. daki araçlarda sene başında değiştirilen dizel renault olarak ortalama km 200.000 civarı idi. kiralık araç olduğu için çıkanı ne yapıyorlar bilmiyorum ama hem kendi hem de bu araçlarda uzun yolda yüksek süratlerde ve uzun süre seyahat ettim. Buna kısmet meselesi de diyebilirsiniz ama 5 aracın hepsi de kısmet mi olur?

Gece Ankara'ya giderken Fluence ile mola için durduğumuz yerde motora yakın noktada hafif bir kırmızılık farkettim. baktığım yer turbonun çıkış yeri idi heralde. Normalde turbonun emme tarafı aluminyum egzoz tarafı dökme demirdir. Metalurji müh. arkadaşlar koyu kırmızının 400-500°C üstü olduğunu benden iyi bilirler. Aluminyum 600°C gibi eriyor, yani o yağ hem soğutma hem de yataklama görevi görüyor diyebiliriz.

Bu sıcakta motoru bir süre boşta çalıştırmadan kapatırsanız o mile ve keçelere zarar verirsiniz. Dünya üzerinde de ben pek 200°C (ısıl işlem yağları hariç) üstü çalışan yağ görmedim.

Bu sıcakta sürekli duran mil etrafındaki yağı da yok edip kendine de zarar veriyor haliyle. 65.000 de benzinli turbo astra'yı turbo arızası ile servise bırakan arkadaşım var, kendisi aracı affedersiniz ama eşek yerine kullanıyordu.

Diyeceğim o ki araca hayatımızı emanet ediyoruz, az biraz pimpirikli olmak her zaman iyidir.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti ipcm » 08 Nisan 2014 16:03

akorkut demiş ki:
planetearth demiş ki:
hosta72 demiş ki:170 km nasıl basıyorsunuz arkadaşlar ya. arabanın çapı ne ki turbonun dayanamaması normal bence bu şartlarda. en fazla 130 basıyorum o hızda bile motor sesi arabayı titretiyor. bence en ideal hı 90-110 arası. hem motor yıpranmadan daha uzun ömürlü oluyor.


Size katılıyorum. 65 lik b sınıfı bir dizel ekonomi için yapılmış. 170 km de devir kaç binde?
Benim araçla ben 150 km/h biraz geçtim ama o süratlerde çok güven vermiyor.



katılıyorum..


Ben de katılıyorum. 140-145'i fazla geçmemek gerek, 65-80 farketmez.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli

Re: TURBO SORUNU VE PİSTON ERİMESİ

İleti hasanozf » 11 Nisan 2014 21:58

vites geçişlerini 2500 e çıkmadan yapılırsa ve 120 km geçilmez, yüksek sürat yapılmaz ise, ilk çalıştırma sonrası arabaya abanmadan kibar kullanılırsa problem çıkaracağını sanmıyorum
hasanozf
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 26 Kasım 2010 12:44
Marka & Model: Clio3 Faz1 Extr2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 77000
Yakıt: total excellium dize
Lastik Markası: michelin 185/60/15
İsim ve Şehir: Hasan


Önceki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir