yörükpaşa demiş ki:.. hemşerim , renault'un clio'larda kullandığı klima komrpresörleri , araç için yetersiz .. şehiriçinde devir düşük olduğu için , klima kompresörü , motordan yeterli gücü alamıyor ve kompresör kafasında porblem yaratıyor .. uzun yolda ise ,
yükselen devir dolayısıyla motordan yeterli gücü aldığı için , araçta klima problemi pek olmuyor .. motor - klima kompresörü arasındaki kayışın da yeterli gerginlikte olmasına dikkat edin ..
oguz1 demiş ki:10 yıl clio III kullanmış birisi olarak malesef klima kompresörü bu araç için yetersiz ve düşük güçte. Ben şöyle bir çözüm bulmuştum İzmir için , eğer satmayacaksanız denemeye değer.
1- Klima gazını iyi bir yerde değiştirin 5-10 liradan kaçmayın iyi bir yer sorun.
2- Değiştikten sonra polen filitresi dahil aracın bakımını yaptırın. Ön tekerlere havayı 33 basın izmirde 34 te yapabilirsiniz.
3- Klimayı açmadan 2 dakika önce tüm camları açın ve içeriyi dış sıcaklıkla eşitleyin.
4- Camları kapamadan klimanızı açın 1 dk camlar açık çalıştırın, İÇ sirkülasyona geçirerek camları kapayın.
Araç gölgede kalmışsa güzel oluyor, yıllarca çok işime yaradı. Güneşte kalmışsa yetersizliği yine hissederseniz. 10 dkda bir 1-2 dk dış sirkülasyondan temiz hava alın tekrar iç sirkülasyona getirin.
Kazasız günler.
tefenni15 demiş ki:oguz1 demiş ki:10 yıl clio III kullanmış birisi olarak malesef klima kompresörü bu araç için yetersiz ve düşük güçte. Ben şöyle bir çözüm bulmuştum İzmir için , eğer satmayacaksanız denemeye değer.
1- Klima gazını iyi bir yerde değiştirin 5-10 liradan kaçmayın iyi bir yer sorun.
2- Değiştikten sonra polen filitresi dahil aracın bakımını yaptırın. Ön tekerlere havayı 33 basın izmirde 34 te yapabilirsiniz.
3- Klimayı açmadan 2 dakika önce tüm camları açın ve içeriyi dış sıcaklıkla eşitleyin.
4- Camları kapamadan klimanızı açın 1 dk camlar açık çalıştırın, İÇ sirkülasyona geçirerek camları kapayın.
Araç gölgede kalmışsa güzel oluyor, yıllarca çok işime yaradı. Güneşte kalmışsa yetersizliği yine hissederseniz. 10 dkda bir 1-2 dk dış sirkülasyondan temiz hava alın tekrar iç sirkülasyona getirin.
Kazasız günler.
Arabanın polen filtresi dahil tüm bakımları yeni yapıldı, içim rahat etmedi polen filtresini bir daha değiştirdim (Mann marka filtre, bildiğim kadarı ile orjinal polen filtresinden daha kaliteli), Lastik havalarım önler 35, arkalar 33 (Orjinal lastik basınçları), Aracı akşam iş çıkışı gölgeden alıyorum, yani güneş altında denemedim, klima soğutuyor ama yeterli değil. Şöyle söyliyeyim, üstte ki mesajımda belirtmiştim, işyerinde dandik bir Linea var resmen hurda, klimasını açınca, elinizi hava kanalına yaklaştırdınız mı resmen elinizi donduruyor, diğer araç Ford RANGER'I söylemeye bile gerek yok. Önceki aracım 2006 Hyundai de bile en sıcak İzmir yaz sıcağında 3. kademeye çeviremezdiniz resmen insanı donduruyordu, benim Clio ise 3. kademe de sadece tatlı bir serinlik veriyor. Oysa ki bugünlerde hava sıcaklığı 25-27 derecelerde, yazın bildiğiniz gibi İzmir de sıcaklık güneş'de 45-55 derecelere kadar çıkıyor mümkün değil soğutması. En son klimacı da gaz basıldıktan sonra 3. kademe de hafif gaz vererek sıcaklığı ölçüldü 6 dereceye kadar soğuk verdi. Bence bu değer kesinlikle yetersiz, yarından sonra çok güvendiğim bir oto elektrikçi arkadaşım ilgilenecek bakalım sonuç ne olacak? Eğer çözüm bulamazsa yetkili servise gideceğim, gelişmeleri yazarım.
ahmetturkoglu demiş ki:tefenni15 demiş ki:oguz1 demiş ki:10 yıl clio III kullanmış birisi olarak malesef klima kompresörü bu araç için yetersiz ve düşük güçte. Ben şöyle bir çözüm bulmuştum İzmir için , eğer satmayacaksanız denemeye değer.
1- Klima gazını iyi bir yerde değiştirin 5-10 liradan kaçmayın iyi bir yer sorun.
2- Değiştikten sonra polen filitresi dahil aracın bakımını yaptırın. Ön tekerlere havayı 33 basın izmirde 34 te yapabilirsiniz.
3- Klimayı açmadan 2 dakika önce tüm camları açın ve içeriyi dış sıcaklıkla eşitleyin.
4- Camları kapamadan klimanızı açın 1 dk camlar açık çalıştırın, İÇ sirkülasyona geçirerek camları kapayın.
Araç gölgede kalmışsa güzel oluyor, yıllarca çok işime yaradı. Güneşte kalmışsa yetersizliği yine hissederseniz. 10 dkda bir 1-2 dk dış sirkülasyondan temiz hava alın tekrar iç sirkülasyona getirin.
Kazasız günler.
Arabanın polen filtresi dahil tüm bakımları yeni yapıldı, içim rahat etmedi polen filtresini bir daha değiştirdim (Mann marka filtre, bildiğim kadarı ile orjinal polen filtresinden daha kaliteli), Lastik havalarım önler 35, arkalar 33 (Orjinal lastik basınçları), Aracı akşam iş çıkışı gölgeden alıyorum, yani güneş altında denemedim, klima soğutuyor ama yeterli değil. Şöyle söyliyeyim, üstte ki mesajımda belirtmiştim, işyerinde dandik bir Linea var resmen hurda, klimasını açınca, elinizi hava kanalına yaklaştırdınız mı resmen elinizi donduruyor, diğer araç Ford RANGER'I söylemeye bile gerek yok. Önceki aracım 2006 Hyundai de bile en sıcak İzmir yaz sıcağında 3. kademeye çeviremezdiniz resmen insanı donduruyordu, benim Clio ise 3. kademe de sadece tatlı bir serinlik veriyor. Oysa ki bugünlerde hava sıcaklığı 25-27 derecelerde, yazın bildiğiniz gibi İzmir de sıcaklık güneş'de 45-55 derecelere kadar çıkıyor mümkün değil soğutması. En son klimacı da gaz basıldıktan sonra 3. kademe de hafif gaz vererek sıcaklığı ölçüldü 6 dereceye kadar soğuk verdi. Bence bu değer kesinlikle yetersiz, yarından sonra çok güvendiğim bir oto elektrikçi arkadaşım ilgilenecek bakalım sonuç ne olacak? Eğer çözüm bulamazsa yetkili servise gideceğim, gelişmeleri yazarım.
çözüm bulabildin mi hocam aynı dertten bende muzdaripim gaz basıldı filtre değişti ama 4e getiriyorum 2 gibi üflüyor
oguz1 demiş ki:Demekki dizellerde klima sisteminin içinde bulunan yağın elden geçmesi gerekiyor.
Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 25 misafir