2013 MODEL SYMBOL ÇALIŞMIYOR

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

2013 MODEL SYMBOL ÇALIŞMIYOR

İleti kerpir » 22 Ağustos 2018 16:03

merhaba, sorunu uzun şekilde yazmak istiyorum. kurban bayramının 2.günü ankaradan istanbul istikametine ilerlerken "elektronik arıza ikaz lambası" yandı.

bir kaç ay önce aracımın hararet lambası yanmıştı. su eksiltiyordu. motor tamircisine götürdüğümde arabanın motorunun sökümesi gerektiğini söylemişti. tabir masrafı 4-5bini bulacağından bahsetmişti. buna inanmadım motoru söktümedim, iyide yaptım çünkü sıkıntı radyatör tıkanıklığından kaynaklanıyordu. usta radyatörü çıkması ile değiştiğini söyledi bununla birlikte, termostat müşürü, devir daim motoru da değişti hazır açılmışken triger seti de komple değişti. vs vs.

konu uzadı farkındayım. elektronik arıza ikaz lambası yandıktan arabayı hiç ilerletmedim hemen durdurdum. kaputu açtığımda yine radyatör suyu geçirmemişti, su eksiltmişti fakat hararet lambası da YANMAMIŞTI. yanan ışık sadece elektronik arıza ikaz lambasıydı. marş basmadı bende sıkıntı çıkmasın diye tekrar tekrar zorlamadım. yolda kalan aracımı 350TL karşılığı çamlıdereden, 88 otoya çektirdim. (2 çocuk + hanım + ben çekici tepesinde, bildiğin rezalet)

bayramın 2. günü açık olan usta arabanın kontağını çevirip bu arızanın triger kayışı kopması olduğunu siboplarında eğrilmiş olacağını söyleyip bayram sonrası vermek üzere arabanın kalması gerektiğini söyledi. 2.000TL karşılığı motor kapağının yapılacağını ve triger setinin yenileceğini bildirdi. bildiğim kadarı ile symbollerde motor arızası olası birşey değil ve ilgili arıza yine internetten okuduğum kadarı ile elektriksel veya motorine karışan su veya enjeksiyon ile ilgili olması gerektiği halde usta motorun kapağının açılması gerektiğini söylemesi ve benim aciziyetim...

her neyse arabayı bırakıp eve geldim. 1-2 saat sonra usta arayıp trigerin kopmadığını arabanın arızasının motorun pistonlarında olduğunu motorun komple inip binmesi gerektiğini söyledi. ben ısrarla arabanın motorunda bir sıkıntı olmadığını iddia ediyorum.

sorun ne olabilir. bana bu işin uzmanı bir arkadaş akıl fikir verebilir mi? maalesef ki ustalar "hele bir sökek bakak sorunu anlarız" kafasından kurtulamadı.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
kerpir
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 22 Ağustos 2018 16:00
Marka & Model: symbol
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 75hp
Kilometre: 200000
İsim ve Şehir: Ankara


Re: 2013 MODEL SYMBOL ÇALIŞMIYOR

İleti maliulkat » 27 Ağustos 2018 09:57

kerpir demiş ki:merhaba, sorunu uzun şekilde yazmak istiyorum. kurban bayramının 2.günü ankaradan istanbul istikametine ilerlerken "elektronik arıza ikaz lambası" yandı.

bir kaç ay önce aracımın hararet lambası yanmıştı. su eksiltiyordu. motor tamircisine götürdüğümde arabanın motorunun sökümesi gerektiğini söylemişti. tabir masrafı 4-5bini bulacağından bahsetmişti. buna inanmadım motoru söktümedim, iyide yaptım çünkü sıkıntı radyatör tıkanıklığından kaynaklanıyordu. usta radyatörü çıkması ile değiştiğini söyledi bununla birlikte, termostat müşürü, devir daim motoru da değişti hazır açılmışken triger seti de komple değişti. vs vs.

konu uzadı farkındayım. elektronik arıza ikaz lambası yandıktan arabayı hiç ilerletmedim hemen durdurdum. kaputu açtığımda yine radyatör suyu geçirmemişti, su eksiltmişti fakat hararet lambası da YANMAMIŞTI. yanan ışık sadece elektronik arıza ikaz lambasıydı. marş basmadı bende sıkıntı çıkmasın diye tekrar tekrar zorlamadım. yolda kalan aracımı 350TL karşılığı çamlıdereden, 88 otoya çektirdim. (2 çocuk + hanım + ben çekici tepesinde, bildiğin rezalet)

bayramın 2. günü açık olan usta arabanın kontağını çevirip bu arızanın triger kayışı kopması olduğunu siboplarında eğrilmiş olacağını söyleyip bayram sonrası vermek üzere arabanın kalması gerektiğini söyledi. 2.000TL karşılığı motor kapağının yapılacağını ve triger setinin yenileceğini bildirdi. bildiğim kadarı ile symbollerde motor arızası olası birşey değil ve ilgili arıza yine internetten okuduğum kadarı ile elektriksel veya motorine karışan su veya enjeksiyon ile ilgili olması gerektiği halde usta motorun kapağının açılması gerektiğini söylemesi ve benim aciziyetim...

her neyse arabayı bırakıp eve geldim. 1-2 saat sonra usta arayıp trigerin kopmadığını arabanın arızasının motorun pistonlarında olduğunu motorun komple inip binmesi gerektiğini söyledi. ben ısrarla arabanın motorunda bir sıkıntı olmadığını iddia ediyorum.

sorun ne olabilir. bana bu işin uzmanı bir arkadaş akıl fikir verebilir mi? maalesef ki ustalar "hele bir sökek bakak sorunu anlarız" kafasından kurtulamadı.


eğer marş basıyo ve çalışmıyosa bu arıza lambasınında elektroniksel arıza lambası olduğunu göz önüne alırsak.

krank mili veya volan dişlisi sensörü arızası

veya immoblizer arızası olma ihtimali aklıma geldi.

Tabi cevap geç kaldı usta çoktan o motoru parçalamıştır inşallah az masraflı bir şek,lde çözmüşsünüzdür arızayı.

sonucuda yazarsanız böyle bir sorun yaşayanlara ışık olursunuz.
maliulkat
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 07 Mart 2017 09:52
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 DCI
Kilometre: 125000
Yakıt: opet eurodizel
Lastik Markası: lassa
İsim ve Şehir: kayseri

Re: 2013 MODEL SYMBOL ÇALIŞMIYOR

İleti yörükpaşa » 28 Ağustos 2018 09:49

1-) radyatörü , müşürü , devir daimi değiştiren usta ; arızadan sonra götürdüğünüz aynı ustaysa USTAYI DEĞİŞTİRİN .
2-) arıza verdiğinde suyun eksildiğini gördünüz , ya ÇIKMA RADYATÖR YOLDA DELİNDİ ya da DEVİR DAİM DEĞİŞMEMİŞ . hararet lambasının yanmaması , bölgenin yüksek rakımlı olması ve arıza lambasını görür görmez kontağı kapatmanız ile alakalı . deniz seviyesinde olsanız hararet lambası da anında yanardı .
3-) arızadan sonra kontağı hemen kapatmanız isabet . yoksa motoru komple yakardınız . aracınızın ÜST KAPAK CONTASI YANMIŞ .
4-) aracınızı mutlaka başka bir serviste tamir ettirin , o usta ya işi bilmiyor veya sizi kendine abone yapmış .
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL


Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 115 misafir