Clio 3 HP silecek motoru, silecek kolu ve far kolu arızası

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Clio 3 HP silecek motoru, silecek kolu ve far kolu arızası

İleti eucar83 » 02 Şubat 2019 12:24

Merhaba
2006 model Clio 3 HP aracım var, aracın silecekleri aralıklarla duraklamaya başladı yaklaşık bir hafta sonra hiç çalışmadı. Bende Bingöl ilinde ikamet ettiğim için burada Renault servisi olmadığı için sanayide ustaya götürdüm, aracın sileceklerinin bulunduğu ızgaranın olduğu kısım açıldığında silecek motoru tamamıyla su içerisindeydi. Silecek motoru söküldü tamiratı yapıldı ve takıldı silecek çalışmaya başladı. Tamirattan yaklaşık bir hafta sonra uzun far takılı kaldı far kolu çalışıyor ancak uzunları kapatmıyordu, tekrar oto elektrikçiye götürdüm. Usta “su tahliye kısımlarının imalat hatası sebebiyle aracın silecek motorunun su içerisinde kalmasından dolayı şase yaptırdığını ve diğer elektronik parçalar olan silecek kolu, far kolu vb. gibi parçalarda hatalar verdirmesinin muhtemel olacağını, Clio 3 lerin böyle bir kronik hatası olduğunu, Renault servisine götürmemin uygun olacağını” belirterek tamirat işine girmedi sadece uzunların sigortasını çıkardı.
Aracı farklı bir ilde servise götürme kararı aldım, memur olmam sebebiyle izin işlerini ayarlamam gerektiği için ve Bingöl ilinde yoğun kar yağışları olduğu için yolların normale dönmesini beklemem gerektiği için uzun far devre dışı bıraktık ve aracı kullanmadım. Bu gün (02.02.2019) aracı çalıştırdığımda aracın içinden yanık kablo kokusu aldım ardından silecek kolunun olduğu kısımdan beyaz duman geldi ve silecek kontak açıkken sürekli çalışmaya başladı, silecek kolunu aşağı yukarı oynattığımda (aç/kapat) uzun farları açıp kapatma sinyal verme gibi işlemler yapıyor. Tekrar elektrikçiye gittiğimde usta “silecek motorunun suda kalması sebebiyle şase yaptırdığı ve diğer elektronik aksanları bozduğunu, daha büyük arızalara da sebep verebileceğini uzun yola çıkmamam gerektiğini” belirtti. Aracın kronik hatasından dolayı yaklaşık bir aydır sanayiye gidip geliyorum, tanışmadığım usta kalmadı, yapmadığım masraf kalmadı, aracın her gün farklı bir sorunlar vermemesi için dua etmekten başka elimden bir şey gelmiyor. Bingöl ilinde de Renault’un servisi yok aracın sorunundan dolayı farklı bir ildeki servise de götüremiyorum, tamiratını Bingöl de de yaptıramıyorum, şimdi size soruyorum ben ne yapmalıyım. Sonuçta bu aracı ailem ile kullanmak için aldım, aracın bu kronik hatasından dolayı sürekli arızalar vermesi, daha büyük bir sorun yaşamam, aracıma ve araçtaki fertlerin birine bir şey olması durumunda sorumluğu Renault alabilecek mi?
bu tarz sorun yaşayan varmı?
eucar83
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2019 08:37
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 47.7 kw
Kilometre: 118600
Yakıt: dizel
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: bingöl


Re: Clio 3 HP silecek motoru, silecek kolu ve far kolu arıza

İleti faruxahin » 10 Şubat 2019 18:34

Bu konu hakkind acok detayli inceleme yorum ve derayli bilgilerin oldugu bir konu var. Forumda silecek kolu diye aratirsaniz bulursunuz
faruxahin
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 109
Kayıt: 24 Mart 2014 10:07
Marka & Model: ClioIII Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75bg
Kilometre: 110
Yakıt: LPG - Total
Lastik Markası: Bridgestone185/15/65
İsim ve Şehir: Adana

Re: Clio 3 HP silecek motoru, silecek kolu ve far kolu arıza

İleti tefenni15 » 11 Şubat 2019 12:52

Sayın Hocam, ön tarafta bulunan ızgaraların altında bulunan su tahliyelerinin tıkanarak burada su birikmesi ve bunun sonucu olarak silecek motorunun su içinde kalarak şasi yapması arızası kronik bir arıza, yapılacak şey bu ızgaraların sökülerek temizlenmesi, ve hatta oradaki su tahliyesi için kullanılan, hunu biçimindeki zımbırtının ucunun kesilmesi veya tamamen çıkartılması sorunu çözüyor, çok kişinin başına gelmiş bir olay yapacak bir şey yok. Sizin durumunuzda maalesef silecek motoru, silecek hatta far kolu bile değişecek ve baya masraflı olacak maalesef.
tefenni15
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 06 Aralık 2016 09:42
Konum: İzmir
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Goodyear efficentgri
İsim ve Şehir: Osman-İzmir

Re: Clio 3 HP silecek motoru, silecek kolu ve far kolu arıza

İleti eucar83 » 11 Şubat 2019 14:17

Acı bir tecrübe yaşadım silecek motorunu tamir ettirdim silecek kolunu degistirdim ama maalesef renault kronik sorunu kabullenmedi o üzdü
eucar83
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2019 08:37
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 47.7 kw
Kilometre: 118600
Yakıt: dizel
Lastik Markası: petlas
İsim ve Şehir: bingöl

Re: Clio 3 HP silecek motoru, silecek kolu ve far kolu arıza

İleti oguz1 » 20 Şubat 2019 20:25

tefenni15 demiş ki:Sayın Hocam, ön tarafta bulunan ızgaraların altında bulunan su tahliyelerinin tıkanarak burada su birikmesi ve bunun sonucu olarak silecek motorunun su içinde kalarak şasi yapması arızası kronik bir arıza, yapılacak şey bu ızgaraların sökülerek temizlenmesi, ve hatta oradaki su tahliyesi için kullanılan, hunu biçimindeki zımbırtının ucunun kesilmesi veya tamamen çıkartılması sorunu çözüyor, çok kişinin başına gelmiş bir olay yapacak bir şey yok. Sizin durumunuzda maalesef silecek motoru, silecek hatta far kolu bile değişecek ve baya masraflı olacak maalesef.

eucar83 demiş ki:Merhaba
2006 model Clio 3 HP aracım var, aracın silecekleri aralıklarla duraklamaya başladı yaklaşık bir hafta sonra hiç çalışmadı. Bende Bingöl ilinde ikamet ettiğim için burada Renault servisi olmadığı için sanayide ustaya götürdüm, aracın sileceklerinin bulunduğu ızgaranın olduğu kısım açıldığında silecek motoru tamamıyla su içerisindeydi. Silecek motoru söküldü tamiratı yapıldı ve takıldı silecek çalışmaya başladı. Tamirattan yaklaşık bir hafta sonra uzun far takılı kaldı far kolu çalışıyor ancak uzunları kapatmıyordu, tekrar oto elektrikçiye götürdüm. Usta “su tahliye kısımlarının imalat hatası sebebiyle aracın silecek motorunun su içerisinde kalmasından dolayı şase yaptırdığını ve diğer elektronik parçalar olan silecek kolu, far kolu vb. gibi parçalarda hatalar verdirmesinin muhtemel olacağını, Clio 3 lerin böyle bir kronik hatası olduğunu, Renault servisine götürmemin uygun olacağını” belirterek tamirat işine girmedi sadece uzunların sigortasını çıkardı.
Aracı farklı bir ilde servise götürme kararı aldım, memur olmam sebebiyle izin işlerini ayarlamam gerektiği için ve Bingöl ilinde yoğun kar yağışları olduğu için yolların normale dönmesini beklemem gerektiği için uzun far devre dışı bıraktık ve aracı kullanmadım. Bu gün (02.02.2019) aracı çalıştırdığımda aracın içinden yanık kablo kokusu aldım ardından silecek kolunun olduğu kısımdan beyaz duman geldi ve silecek kontak açıkken sürekli çalışmaya başladı, silecek kolunu aşağı yukarı oynattığımda (aç/kapat) uzun farları açıp kapatma sinyal verme gibi işlemler yapıyor. Tekrar elektrikçiye gittiğimde usta “silecek motorunun suda kalması sebebiyle şase yaptırdığı ve diğer elektronik aksanları bozduğunu, daha büyük arızalara da sebep verebileceğini uzun yola çıkmamam gerektiğini” belirtti. Aracın kronik hatasından dolayı yaklaşık bir aydır sanayiye gidip geliyorum, tanışmadığım usta kalmadı, yapmadığım masraf kalmadı, aracın her gün farklı bir sorunlar vermemesi için dua etmekten başka elimden bir şey gelmiyor. Bingöl ilinde de Renault’un servisi yok aracın sorunundan dolayı farklı bir ildeki servise de götüremiyorum, tamiratını Bingöl de de yaptıramıyorum, şimdi size soruyorum ben ne yapmalıyım. Sonuçta bu aracı ailem ile kullanmak için aldım, aracın bu kronik hatasından dolayı sürekli arızalar vermesi, daha büyük bir sorun yaşamam, aracıma ve araçtaki fertlerin birine bir şey olması durumunda sorumluğu Renault alabilecek mi?
bu tarz sorun yaşayan varmı?


Okuduğumda üzüldüm. Şimdi benim başıma gelseydi ne yapardım onu düşündüm. ClioIII malesef bazı kronik üretim hataları olan bir araç. Biz 2006 yılında bu guruptaki arkadaşlarla tanıştığımızdaki amacımızda tamda buydu "birbirimize yardımcı olmak" bu sıkıntıdan haberimiz olduğunda yıl 2007 yada 2008 di ve hemen hemen herkes ön ızgarayı bir şekilde söküp ön yolcu tarafındaki su tahliye borusunu iptal ettirmek oldu. ördek gagası gibi bir çıkışı var ve çok çabuk tıkanıyordu. yerinden çıkarmak yada ortadan kesip tekrar yerine takmak kesin çözümdü. Bu ve buna benzer sorunları clio 4 üretilmeden bize sordular ve bildiğimiz yüm kronik sorunları renaulta ilettik. Bu sorunların 4 te çözüldüğünü umuyoruz.

Sizin şu an yapacağınız. İzin işini hallettikten sonra Elazığ da veya Erzurum da sinyal kolunu değiştirmek. Sonra tüm elektirik tesisatını oto elektirikçisinde elden geçirmek. Yetkili servisten içinizden geçen " araç değişimi veya masrafların karşılanmasını" üstlenmesini beklemeyin renault bu konuda tam sabıkalıdır.

Elazığ veya Erzurum dan elektirikçi ayarlayıp hafta sonu parçayıda tedarik edip götürmek. tüm tesisat sigorta panosu elden geçmesi gerekiyor. su olan bölümdeki tesisatta su olma ihtimaline karşı buradaki motoru tekrar çıkma vaya orjinaliyle değişim yoluna gidebilirsiniz. ECU ya bir zarara gelirse aracınızdaki masraf artacaktır.


En son Ankarayı bildiğim için yıldız sanayide aracın tüm parçalarının çıkmasını bulabilirsiniz. Kargodanda gönderirler ama dikkat edin dolandırılmayın.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir



Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir