Yatak Sarma

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Yatak Sarma

İleti ErenEvren » 19 Ağustos 2011 14:10

Arkadaşlar Selam,

90.000 KM'de 2008 model dizel aracım otobanda bir anda durdu ve aracı yetkili servise götürdüğümüzde "Yatak Sarma" olayının gerçekleştiğini söylediler.
Yetkili servis motoru açtıklarını, piston kolunun kırıldığını, kapakların zarar gördüğünü, bloğa zarar geldiğini, krank milinin de zarar gördüğünü söylüyor.
Bana en kısa zamanda bir rapor verecekler ancak onarmaktansa komple motorun değişmesinin daha doğru olacağını söylüyorlar,
Ayrıca araç yağsız kaldığı için Turbonun da değiştirilmesi gerektiğini ve motor değişirse baskı balataların ve debriyajın da değişeceğini söylüyorlar.

Ortalama 10.000 TL masraf çıkar dediler.

Öğrenmek istediğim konu şu;

1- Servis aracın yağsız kalması sebebi ile bu hasarın meydana geleceğini söylüyor. Ancak aracı son kullananlara sorduğumda üç ayrı kişi de (uzun yola çıkıldı) yağına baktıklarını ve yağda sorun olmadığını söylüyor. Sizce başka bir gerekçe olabilir mi?

2- Aracın piyasa ederi dikkate alındığında 10.000 TL masraf abartılı bir miktar değil mi ?

3* Bu işten anlayacak İzmir'de bir usta var mıdır? Aracın bu kadar komplike zarar gördüğünü düşündüğümde Ustalara götürmek konusunda da tereddüt yaşıyorum.

Servisin raporu geldiğinde burada yazacağım.

Moralman çökmüş durumdayım, fikirlerinize ihtiyacım var.

Şimdiden teşekkürler
ErenEvren
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 08 Şubat 2011 00:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 65 Bg
Kilometre: 71000
Yakıt: Shell
İsim ve Şehir: İzmir


Re: Yatak Sarma

İleti ufuk » 19 Ağustos 2011 15:02

öncelikle geçmiş olsun hangi servisle görüştün
ufuk
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 130
Kayıt: 28 Kasım 2010 00:15
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dcı 65bg
Kilometre: 25000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: izmir

Re: Yatak Sarma

İleti hasanozf » 19 Ağustos 2011 15:57

Yatak sarma olayı aracın yağsız kalması ile alakalı bir durum. Hem yağlama hem de soğutma görevi yapan yağın azalması ile oluşan yüksek ısı neticesinde krank ile biyel arasındaki yatak krank veya biyele kaynıyor. Segmanlar pistona kaynıyor.

Büyük geçmiş olsun. Yeni motor gerekecektir.

1-Aracın eski sahiplerinin de doğru söylemediğini düşünüyorum. Araba periyodik kontrollerden geçmiş mi? En son ne zaman yağ değişmiş? Bu tür bilgiler alabildiniz mi? Siz aracı satın aldıktan sonra bakım yaptırdınız mı?

2-Hurdaya çıkan araçlardan çıkma motor temin edilebilir mi araştırdınız mı?

3- İşi bilen bir usta bulunursa yapılabilir.
hasanozf
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 144
Kayıt: 26 Kasım 2010 12:44
Marka & Model: Clio3 Faz1 Extr2009
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65bg
Kilometre: 77000
Yakıt: total excellium dize
Lastik Markası: michelin 185/60/15
İsim ve Şehir: Hasan

Re: Yatak Sarma

İleti Devrim » 19 Ağustos 2011 16:54

Konu hakkında bilgim olmadığından ileti kirliliği yapmamak için yazmayayım dedim. Ama "geçmiş olsun" demek istiyorum. Gerçekten sinir bozucu bir olay.
Gerçekten geçmiş olsun. Umarım en uygun çözümle bu olayı atlatırsınız.
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Yatak Sarma

İleti levolution » 19 Ağustos 2011 16:55

geçmiş olsun. çıkmacılarda ya da parçacılarda sıfır ya da kullanılmış motor bulmak mümkün. internetten araştırabilirsiniz.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... 472/detay/
gibi
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: Yatak Sarma

İleti ErenEvren » 19 Ağustos 2011 17:48

Merhaba hepiniz sağolun

İzmir'deki Renault Mais servisi bana teklifini verdi.

Motorun içinde hasar gören parçaların tek tek değişmesi yerine komple motorun değişmesi gerektiğini söylediler. Motor 6.500 TL
Ayrıca araba yağsız kaldığı için turbo'nun da bozulması muhtemelmiş, Turbo 1050 TL
Motor değiştiği için vites, debriyaj gibi aksamlar da değişecekmiş toplam 1.000 TL civarında

+ 1050 TL işçilik +1700 TL KDV Yaklaşık 11.000 TL'lik bir masrafı buluyor. Bu rakamdan indirim yapacaklarmış

Ne yapacağıma karar veremiyorum.

2008 MOdel bir araca çıkma parça taktırılmaz diye de düşünüyorum.
ErenEvren
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 08 Şubat 2011 00:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 65 Bg
Kilometre: 71000
Yakıt: Shell
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Yatak Sarma

İleti ErenEvren » 19 Ağustos 2011 17:55

hasanozf demiş ki:Yatak sarma olayı aracın yağsız kalması ile alakalı bir durum. Hem yağlama hem de soğutma görevi yapan yağın azalması ile oluşan yüksek ısı neticesinde krank ile biyel arasındaki yatak krank veya biyele kaynıyor. Segmanlar pistona kaynıyor.

Büyük geçmiş olsun. Yeni motor gerekecektir.

1-Aracın eski sahiplerinin de doğru söylemediğini düşünüyorum. Araba periyodik kontrollerden geçmiş mi? En son ne zaman yağ değişmiş? Bu tür bilgiler alabildiniz mi? Siz aracı satın aldıktan sonra bakım yaptırdınız mı?

2-Hurdaya çıkan araçlardan çıkma motor temin edilebilir mi araştırdınız mı?

3- İşi bilen bir usta bulunursa yapılabilir.


Hasan Bey arabanın ilk sahibi benim ilk 80.000 bakımlarını periyodik olarak İzmir Maise yaptırdım. titiz olduğum için garantisi bittikten sonra bile bakıma devam ettim. En son 80000 bakımı yapıldı aradan 10000 km geçti. Arabayı son üç gün akrabalarım kullandı ve uzun yola gittiler. 10.000 bakımı geldiği için onları da uyarmıştım yağını kontrol edin diye Onlar da yola çıkmadan yağına baktık dediler.

çıkma motora çok sıcak bakamıyorum. Acaba motor değişmeden içindeki parçaların tamiri ile kurtaramaz mıyım onu düşünüyorum.

İzmir'de işi bilen usta biliyorsanız bilgisini alabilirim
ErenEvren
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 08 Şubat 2011 00:10
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 65 Bg
Kilometre: 71000
Yakıt: Shell
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Yatak Sarma

İleti Sani » 19 Ağustos 2011 19:13

Kırılın piston kolu ile zarar gören bloğun onarımı yoktur. Ancak debriyaj ve baskı isteğinize kalmış. Debriyajın durumu kötüyse değiştirin.
Turbo içinde ötene kadar bekleyin bence ya da söktüklerinde gözle ve elle pervane kontrolü yapabilirler.

Ayrıca 1000tl işçilik çok büyük bir rakam. Motor değiştirecekler, baştan yapmayacaklar!
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Yatak Sarma

İleti ufuk » 20 Ağustos 2011 16:16

durakda birarkadaşımın başına buna benzer bir olay gelmişti.limandan turistleri alıp efese giderken araba otoban ortasında kalmıştı oninki yağ ile ilişkili değildi. Servisin söylediğine göre enjektörler püskürtme yerine işeme yapmış ve bom.Yakıt kaynaklı olduğu söyleniyor. karabağlarda oto has veya erşenlerde olabilir sıfır motor aldılar turbosu üzerinde değildi ayrıca aldılar sonuçta yeni motor alınacak karabağlarda araştırmanızı öneririm.
ufuk
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 130
Kayıt: 28 Kasım 2010 00:15
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dcı 65bg
Kilometre: 25000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: izmir

Re: Yatak Sarma

İleti Devrim » 20 Ağustos 2011 21:52

İşeme denilen şeyin sebebi nedir acaba?
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Yatak Sarma

İleti oguz1 » 21 Ağustos 2011 00:03

Devrim demiş ki:İşeme denilen şeyin sebebi nedir acaba?

Devrim herhalde şöyle; enjektörler bilyorsun sıkıştırılmış sıcak havanın içerisine motor beyninin yaptığı püskürtme ile yanma oluyor ve anlık yakıtı kesip sırası gelince yine püskürtüyor. Enjektörün özelliği bozulduğunda direk hem püskürtüyor ve damlıyor yada sadece damlıyor iki durumdada sistemin yapısını bozarak , yanma anında oluşan sülfirik asit segmanla gömlek arasındaki yapıyı bozuyor ve kaynama denilen olay oluyor.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Yatak Sarma

İleti ufuk » 22 Ağustos 2011 15:22

oguz1 demiş ki:
Devrim demiş ki:İşeme denilen şeyin sebebi nedir acaba?

Devrim herhalde şöyle; enjektörler bilyorsun sıkıştırılmış sıcak havanın içerisine motor beyninin yaptığı püskürtme ile yanma oluyor ve anlık yakıtı kesip sırası gelince yine püskürtüyor. Enjektörün özelliği bozulduğunda direk hem püskürtüyor ve damlıyor yada sadece damlıyor iki durumdada sistemin yapısını bozarak , yanma anında oluşan sülfirik asit segmanla gömlek arasındaki yapıyı bozuyor ve kaynama denilen olay oluyor.


evet olay aynen böyle ama enjektörler neden böyle yapıyor. farklı servislerden 3 cotech ile görüştüm yorumlar birbirini tutmuyor yakıt kaynaklı olduğu,servis zamamanını geçirmek enjektör kontrolü yaptırmamak,depoya yani yakıtımıza çeşitli katkı maddeleri koymak gibi çeşitli fikirler var.
ufuk
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 130
Kayıt: 28 Kasım 2010 00:15
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dcı 65bg
Kilometre: 25000
Yakıt: opet
Lastik Markası: Bidgestone Turanza
İsim ve Şehir: izmir

Re: Yatak Sarma

İleti Sani » 22 Ağustos 2011 18:13

Enjektörün işemesi genelde yakıt kaynaklıdır. TAbi yakıtınıza katkı koyuyorsanız bu da sebep olabilir. Eurodiesel yakıt ile genelde enjektörlere zarar gelmesi çok zordur. Ayrıca her 20bin km'de bir carbon clean yaptırırsanız bi miktar, 80-100bin km'de bir enjektör temizliği (ultrasonik) yaptırırsanız sorun olmaz.
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Yatak Sarma

İleti suskuncocuk » 23 Ağustos 2011 16:51

Öncelikle çok çok geçmiş olsun. benimde 80.000 bakım yaptırmama 800 km felan kaldı. Bayram tatilinde izmire gidip geldikten sonra bakıma sokarım diye düşünüyordum. Forumdada bakımını geç yaptıranlarıda duymuştuk böyle bir olayla karşılaşmamışlardı. Birazda şans işimi bu yağın eksilmesi durumu. Ve yol bilgisayarı Yağ eksildiği zamanda ikaz etmiyormu sürücüyü?
suskuncocuk
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 57
Kayıt: 30 Mayıs 2011 14:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 78000
Yakıt: shell
Lastik Markası: Bidgestone
İsim ve Şehir: orhan bursa

Re: Yatak Sarma

İleti burak120320 » 23 Ağustos 2011 17:00

kontağı ilk çevirdiğinde "yağ seviyesi uygun" yazısını görünce yol bilgisayarının tuşlarından herihangi biribe bastığında yağ seviyesini görebilirsin.. olması gerektiğinden daha az isen yağ seviyesi uygun yerine farklı bi mesaj görüntüleyecektir zaten..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara


Sonraki

Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Google Adsense [Bot] ve 101 misafir