Araç Muayene (TÜVTURK)

Her türlü devir, nakil, noter, Kasko ve sigorta mevzuatları.

Araç Muayene (TÜVTURK)

İleti omeralemdar » 24 Haziran 2008 14:25

ARAÇ MUAYENE
Otomobiliniz üç yaşını geçti. Tüm bakımları serviste yaptırdınız. Fakat bu resmi kurumlar tarafından yeterli görülmüyor. Çünkü kısa zaman içinde aracınızla bir muayene istasyonunu ziyaret etmek zorundasınız. Burada sizi sıkı bir imtihan bekliyor; geçer not almak için ihtiyaç duyacağınız ayrıntıları ve yararlı ipuçlarını sizler için hazırladık.
Öncelikle otomobilinizin trafik muayene istasyonunu ziyaret ihtiyacı olup olmadığını belirlemeliyiz. Sıfır kilometre olarak satın aldığınız otomobil ilk iki yıl boyunca muayeneden muaf tutuluyor. İkinci yılın sonundaysa her iki yılda bir düzenli olarak muayeneye gitmelisiniz. Ticari araçlar binek otomobillerden farklı olarak her yıl trafik muayenesi yaptırmak zorunda…

Muayene öncesi halk arasında temiz kağıdı olarak anılan ve otomobilin vergi borcu olmadığını kanıtlayan belgeyi almalısınız. Bu belgeyi muayene istasyonları içerisindeki vergi dairelerinden de almak mümkün. Ancak burada uzun sıralar olabileceğini unutmamalısınız. Önerimizi; fazla kalabalık olmayan bir vergi dairesi bulmanızı yönünde olacak. Burada dikkat edilecek husus vergi dairesine giderken geçmiş tüm vergi ve ceza ödemelerinizi kanıtlayan banka dekontlarını yanınıza almanız. Çünkü bazı durumlarda daha önce ödediğiniz cezalar ve vergiler bilgisayar sistemine geçmiyor. Bu problem sonucunda borçlu duruma düşebilirsiniz. Bu belgeyi almaya gittiğinizde muayene harç tutarını da yatırmalısınız.

Muayene için gerekli belgelerden birisi de egzoz emisyon pulu. Bu pulu temin etmek tahmin ettiğinizden daha kolay. Pek çok özel otomobil servisi tarafından, kontrol karşılığında pulu alabilirisiniz. Otomobilinizde LPG takılı değilse bu adımdan sonra muayene istasyonunun yolunu tutabilirsiniz. Eğer otomobiliniz LPG’liyse Makine Mühendisleri Odası’nın belirlediği noktalardan ayrıca ‘Gaz Sızdırmazlık Raporu’ almalısınız. Muayene istasyonlarının yıl sonu yoğunluğunu unutmamalısınız. Belgeleriniz tamam ise erken saatlerde muayene istasyonuna gitmeniz ve sıraya girmelisiniz.

ADIM ADIM MUAYENE
Trafik Muayene İstasyonları’nda önce aracın mecburi teçhizat kontrolü yapılıyor. Bu kontrol çerçevesinde aracın ilk yardım çantası, kriko, iki adet reflektör, çekme halatı, yedek lastik, takoz, yangın söndürücü, emniyet kemerinin olup olmadığı kontrol ediliyor. Daha sonra aracın farları, sinyalleri, diğer ışık tertibatı ve fren tertibatına bakılıyor. Son olarak kapılar, camlar, aracın kasası, korna, aynalar, güneş siperliği, direksiyon, lastikler, egzoz susturucu, oturma koltukları, şasi ve motor numaraları kontrol ediliyor.

TEKNİK MUAYENE HARÇ TUTARLARI
Otobüs, kamyon, çekici ve tanker 118 YTL
Otomobil, minibüs, kamyonet, özel amaçlı taşıt, arazi taşıtı, römork ve yarı römork 88,5 YTL
Traktör (römorklu ve römorksuz), motosiklet, motorlu bisiklet 47,2 YTL.

GEREKLİ BELGELER
1.Muayene Harcı ve Vergi Borçlu Olmadığına Dair Belge (Temiz kağıdı)
2.Zorunlu Mali Sorumluluk Poliçesi, (primlerin artması halinde Zeyil name)
3.Alternatif yakıt olarak LPG/CNG dönüşümü yapılan araçlardan, Gaz Sızdırmazlık Raporu
4.Sefer Görev Emri. (Arazi Vitesi Olmayan otomobillerle zirai traktörler hariç)

SIZDIRMAZLIK RAPORU VEREN MERKEZLER
İSTANBUL:
1- Kartal Açık Oto Pazarı E5 Karayolu Üzeri Soğanlık Kartal / İSTANBUL
Tel.: 0212 457 57 06
2 - Büyükşehir Mahallesi Büyükşehir Caddesi Plaza İş Merkezi yanı,
Karayolları Beylikdüzü Araç Muayene İstasyonu karşısı, E – 5 Karayolu yanı
Tel: 0 212 871 19 96
3 - Mimar Sinan Mah. Zümrüt Sok. 299 Ada
Kemerburgaz Fenni Muayene İstasyonu Arkası
Kemerburgaz / İSTANBUL

ANKARA:
1- MMO Ostim Mesleki Denetim Bürosu: Ahievran Caddesi 36. Sokak No: 1/E Ostim/Ankara 0 312 385 88 80 – 81
2- Ankara Şoförler Odası Taksimetre ve Çekici Servisi Aktim/Ankara 0 312 384 14 89 - 384 29 43

İZMİR:
Dikili Mesleki Denetim Bürosu - Adnan Menderes Cad. Özay Pasajı No:30/E Dikili – İZMİR 0 232 671 23 11

YENİ YIL NE GETİRİYOR?
Faaliyete geçecek yeni istasyonlar ne gibi özellikler taşıyor?
- Muayene olmayan araçlara her ay için yüzde 5 faizli ceza uygulanacak.
- Muayene istasyonları artık TüvTürk ismini alacak.
- İstasyonların sayısı İstanbul’da 12’ye, Türkiye çapında 69’a çıkacak.
- İlçe ve köylere hizmet verebilmek için mobil istasyonlar oluşturulacak.
- Eski araç muayene istasyonları kapatılacak.
- Araçlarda muayene uygunluk işareti konulacak. Bu işaret ya ön cama yapıştırılacak ya da arka plakanın arkasında büyük bir işaretle gözle görülebilir şekilde taşınacak.
- Muayene onayı için gelen araçlar dörde ayrılacak. Kusursuz, hafif kusurlu, ağır kusurlu ve ölümcül kusurlu araçlar. Bunlardan kusursuz ve hafif kusurlu araçlara onay belgesi verilecek. Hafif kusurlu araçlarda kusurun giderilmesi yönünde eğitim ve destek verilecek.
- Muayeneden kusursuz olarak geçen araçların ikinci el değeri artacak.
- Muayenede araçlar kontrol süresince 100 noktadan test edilecek. Bunların belli başlıları fren sistemleri, direksiyon sitemi, ışıklandırma sistemi, görüş güvenliği, şase kontrolü, elektrik donanımı, tekerlekler ve lastikler olacak.

YURT DIŞINDA DURUM NE?
Almanya´da otomobillerin fenni muayenesi bağımsız denetim kuruluşları TÜV ve Dekra tarafından kurulan istasyonlarda yapılıyor. Sadece Kuzey Almanya´da 150 TÜV istasyonu ve 7 bin 500 anlaşmalı muayene servisi bulunuyor. Bu istasyon ve anlaşmalı muayene servislerinde kanunen belirlenmiş araç muayeneleri gerçekleştiriliyor. Binek araç fenni muayenesi genel, egzoz ve özel muayenelerden oluşuyor.
Araçlar lifte kaldırılarak paslanma olup olmadığına bakılıyor, yine test cihazı üzerinde amortisörlerin darbe emme işlevini sağlıklı yapıp yapmadığı kontrol ediliyor. Yürüyen aksam, karoser bağlantıları, direksiyon sistemi, lastikler, jantlar, egzoz sistemi ve fren sistemi ayrı ayrı kontrol ediliyor. Teknik kontrollerde saptanan arızalar giderildikten sonra araç sahibi tekrar denetleme istasyonuna geliyor ve ancak o zaman muayeneden geçebiliyor.
Almanya´da TÜV´ün dışında ayrıca Dekra adlı bir başka şirkette araç fenni muayenelerini gerçekleştiriyor.

Tulu DARICAN

***

Araç Muayeneleri
Avrupa standartlarına uygun araç muayeneleri önümüzdeki ay başlıyor. Trafikteki 13 milyon araç artık A'dan Z'ye detaylı muayeneden geçirilecek. Yalova ve Elazığ'daki iki pilot istasyonda son hazırlıklar yapılırken, yeni muayene sisteminin kusur tablosu da netleşti.
En ince ayrıntının bile yer aldığı tabloda muayene olacak araçlar için hafif, ağır, ve emniyetsiz olmak üzere toplam 936 kusur belirlendi. Türkiye'de sürücülerin hiç de alışık olmadığı kusurları taşıyan araçlar muayeneden geçer not alamayacak. Örneğin korna sesi gereğinden yüksek olan araçlar ağır kusurlu sayılacak ve muayeneden geçemeyecek. Minibüs ve otobüslerde ayakta giden yolcuların tutunduğu kollar eğer çocukların uzanamayacağı kadar kısaysa araç ağır kusurlu sayılacak.
Yeni uygulamada toplu taşıma araçlarında yolcuların ayaklarına takılma riski taşıyan ve kaymaya karşı uygun olmayan halılar bile hafif kusur sayılıyor. Yetkililer kusur tablosunun 1 Ocak 2010'a kadar geçerli olacağını, bu tarihten itibaren Avrupa standartlarındaki yeni kusurların da tabloya ekleneceğini söyledi.
Bilgisayar ortamında hazırlanan muayene raporlarının mevcut sistemdeki istismarları da önleyeceğini belirten yetkililer, "İstasyonlardaki her muayene otomatik olarak Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü'nün bilgisayarlarına işlenecek. Kusur tespit edilen araçlar için anında işlem yapılacak. Amacımız ülkede hem güvenli hem konforlu seyahatlerin yapılmasını sağlamak." diyor.

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, yeni istasyonlarda muayene edilecek araçlarda tespit edilen eksikliklerin hangi kusur kapsamına girdiğini içeren listeyi hazırlamak için uzun süredir çalışma yapıyordu. Avrupa'daki uygulamalardan elde edilen 1500 kusurluk liste ilgili kuruluşların görüşleri alındıktan sonra 936'ya indirildi.
Listede 552 hafif, 369 ağır kusur ile 15 adet 'emniyetsiz' başlığıyla kusur yer alıyor. Hafif kusur kapsamına giren araçlar için herhangi bir yaptırım yok. Sadece sürücünün aracındaki kusurla ilgili bilgilendirilmesi amaçlanıyor. Sürücü mahallindeki güneşliklerin yeterli olmaması, egzozda fazla duman oluşumu, hasarlı çamurluklar, sis farında ışık şiddetinin az olması hafif kusur kapsamına giren eksiklikden birkaçı.

Muayenede ağır kusur kapsamına giren eksiklikler tespit edilen araçların muayenesi yapılmayacak, eksikliklerini gidermesi için bir ay süre verilecek. Bu süre içinde araçların kusurlarını giderip muayeneye gelen sürücülerden ek ücret talep edilmeyecek. Ancak bir ayı geçirdiği takdirde ikinci muayene ücretini ödemek zorunda kalacak.
Ön ve arka koltuklarda emniyet kemerinin bulunmaması, park lambalarının yanmaması, jantların hasarlı olması, kaloriferin tam olarak çalışmaması, kornanın ses gücünün ya da ahenginin yüksek olması gibi eksiklikler ağır kusur kapsamına giriyor.

Toplu taşıma araçlarında yolcuların güvenli ve konforlu yolculuk yapmasını engelleyen bazı unsurlar da ağır kusur kapsamına alındı. Buna göre biniş ve iniş basamaklarının yüksek ya da alçak olması, oturak düzenleriyle tutamak kollarının yetersiz olması, iç aydınlatma sisteminin bulunmaması gibi eksiklikler muayeneden geçer not alınamamasına neden olacak.

Emniyetsiz kapsamına giren araçlar ise trafikten men edilecek. Araçta asgari frenlemeye ulaşılamaması, direksiyonun tutukluk yapması, tekerlek bağlantısında bijon civatalarının kopması, lastiğin dış yüzeyinin iskelete kadar aşınması emniyetsiz kapsamına giren eksikliklerden bazıları.
Üç yıl önce AB'ye uyum kapsamında araçların teknik muayenelerinin daha sağlıklı yapılması için muayene istasyonlarını modernleştirme projesi geliştirildi. İstasyonlar 2003 yılında özelleştirme kapsamına alındı.

İhalede Akfen-Doğuş-TüvSüd Ortak Girişim Grubu, 613,5 milyon dolara istasyonların 20 yıllık işletme hakkını kazandı. Açılan davalar sebebiyle özelleştirme süreci iki yıl gecikti. Yargı süreci sona erdikten sonra ihaleyi alan şirket Özelleştirme İdaresi'yle imtiyaz sözleşmesini imzaladı. 2008 ve 2009 yıllarında Türkiye genelindeki 189 istasyonun tamamı bitirilerek araç muayenesine başlanmış olacak.

İstanbul'da 12, Ankara'da 7, İzmir ve Konya'da 8, Bursa ve Antalya'da 6'şar araç muayene istasyonu açılacak. Bazı büyük ilçelerde seyyar istasyonlar oluşturulacak. İstasyonlarda, fren, far, egzoz, direksiyon boşluk ölçme, ölçü aletleri, bilgisayar sistemleri ve gürültü kontrol cihazları kullanılacak.

http://www.iceberk.com

***

ARAÇLARIN MUAYENE MECBURİYETLERİ VE SÜRELERİ:

1)Hususi otomobiller ile bunların her türlü römorkları:
* Trafiğe çıkarılışından sonra ilk 3 yaş sonunda ve devamında her 2 yılda bir.
* Resmi ve ticari plakalı e bunların her türlü römorkları: İlk trafiğe çıkışından itibaren ilk 2 yaş sonunda devamında yılda 1.
* Lastik tekerlekli traktörler ve bunların her türlü römorkları: İlk trafiğe çıkışından itibaren ilk 3 yaş sonunda ve devamında her 3 yılda bir.
* Diğer bütün motorlu araçlar ile bunların her türlü römorkları: ilk bir yaş sonunda ve devamında her yıl.
periyodik muayeneye tabi tutulur.

2)Motorlu taşıtın muayene süresi dolmamış olsa bile;
* Kazaya karışması sonucu yetkili zabıtaca muayenesi görülen araçlar,
* Üzerinde değişiklik yapılan araçlar,
ayrıca özel muayeneye tabi tutulurlar.

3)Araç üzerinde yönetmelikte belirtilen şekilde yapılacak her türlü değişikliğin araç sahibi tarafından 30 gün içinde yetkili tescil kuruluşuna bildirilmesi mecburidir.

4)Uyuşturucu ve keyif verici maddeleri almış olanlar:

* Derhal araç kullanmaktan men olurlar.
* Mahkeme kararıyla para ve hapis cezası ile cezalandırılır, sürücü belgesi süresiz olarak geri alınır.

Alıntıdır.

omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: ARAÇ MUAYENE

İleti oguz1 » 10 Eylül 2008 16:56

12.01.2010 tarihinde benim muayenem.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARAÇ MUAYENE

İleti Devrim » 07 Ocak 2010 19:56

Bence "hafif kusurlu" olarak geçersin abi. Görmedikleri motor no için bile "hafif kusur" diyorlarsa senin spoiler için "çok çok hafif kusur" demeliler bence...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ARAÇ MUAYENE

İleti oguz1 » 08 Ocak 2010 09:55

Erim , Devrim ben muayene randevumu aldım. Tüm planlar yapıldı. Trafik seti temin edildi zira bizim renaultun verdiği çantayı hafif kusur gösteriyorlarmış bende 2 sefer muayeneden geçmiş cantayı aldım tüple birlikte, p.tesi de zorunlu sigorta belgesini alacağım kaskoyla birlikte( kasko 505tl sigorta ise 190 olmuş) , ocak bandrolünü internetten kartla yatırdım.

Güneşlikteki cd kutusunu çıkaracağım, araçtan alacağım bir iki örtü ve kova var ondan sonra yıkatıp p.tesi 14 te muayeneye bakalım ne olacak. Motor nosu bize hafif kusur olacak heralde, benim bir arkadaşım meganı var 2 ncide hafif kusuru görmeyip geçirmişler motor nosunu görmeden.

Erim sende spoileri sökme bence belkide hiç görmeyecekler, görseler bile geçersin.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ARAÇ MUAYENE

İleti Serdar » 30 Ocak 2010 11:03

Geçen çarşamba günü cliomun ilk muayenesini yaptırdım. Bugüne kadar en ufacık bir kazam olmamasına ve serviste cihaz ile far kontrolünün yapılmış olamasına rağmen far ayarları hatalıymış ve hafif kusurlu buldular.

Neyse o günü en baştan anlatıyım aracım Lpg li olduğu için öncelikle sabah erkenden muayene istasyonundan farklı bi yerde sızdırmazlık kontrolünü yaptırdım (25 TL) , sonra egzos emisyonu için servise gittim meğer bizim serviste yapılmıyormuş ama servise gitmişken muayeneye gideceğimden bahsettim sağolsunlar genel olarak baktılar ve farları kontrol ettiler (ayarları normalmiş zaten) bide motor numarasının okunamaması ihtimaline karşı muayenede sorun yaşamıyım diye aracın motor ve şasi numarasının kontrolü yapıldığını gösteren bi belge verdiler. Sonra sanayide egzos emisyonunu yaptırdım (26 TL) ve aracım muayeneye hazır hale geldi. Bide Renaultun vermiş olduğu trafik setine ek olarak 15TL vererek boyunluk aldım.
Randevulu muayene sistemi harika bişeymiş arkadaşlar işlerimin yoğunluğundan dolayı saat 17 ye randevu aldım tam saatinde ordaydım aracın kontrolü,evrakların düzenlenmesi.. vs. saat 18 olmadan işim bitmişti ve hiç bir sorun yaşamadım ama hafif kusurlu olarak muayesini tamamladılar. (126 TL)

Gelelim sonuç raporuna. Kusurlar başlığı altında
kısa hüzmeli far : yönü hatalı
Sıvı gaz sistemi: camlar üzerinde ikaz etiketleri yok. (Lpg çıkartmalarını cama yapıştırmamıştım)

Raporda farların sapma ve kırılma açıları verilmiş, şimdi bu raporu servise göstermeyi düşünüyorum bakalım yorumları ne olacak.
Serdar
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 10 Haziran 2008 08:00
Marka & Model: CLIO III 2007 - Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v - 98bg
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell V-Max / LPG
Lastik Markası: Continental CPC2
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Araç Muayene (TuvTürk)

İleti Devrim » 30 Kasım 2010 17:14

mur_84, 'Arka Sağ Sis Lambası Bağlama' konusunda demiş ki:muayeneden sonra hem fren hemde park olarak yakacağım arka sis lambalarını 4 park lambası 4 de fren lambası olarak yanacak umarım güzel olur.. =)

Oy! Yarın muayeneye gireceğim. Arka iki sis lambasına bir şey derler mi yahu?
Mur'un iletisini okuyunca dank etti. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Araç Muayene (TuvTürk)

İleti MaYuCeL » 30 Kasım 2010 20:07

Hafif kusur yazarlar muhtemelen.
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Araç Muayene (TuvTürk)

İleti Devrim » 01 Aralık 2010 00:48

Peki, bagajda yazan "Maple Custom" yazısı sticker'ını? :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Araç Muayene (TÜVTURK)

İleti Leon_01 » 01 Aralık 2010 01:31

bende arka camda K.Atatürk imzası var hiçbişey yazılmamış verdikleri kağıtta sadece filmlere hafif kusur yazmışlar
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Muayene oldum.

İleti Devrim » 02 Aralık 2010 01:24

Selam...

Arkdaşlar; Bu iletimde bugünkü muayene günümü anlattım. Şimdi "yahu bunda bir şey yok ki, gidip işlemleri yaptırıp geliyorsun" diyebiliriz. :) Fakat benim gibi "ilk defa" gidecek arkadaşlara ışık tutacağımı düşünüyorum. Çünkü -dediğim gibi- bilmediğim bir olaydı ve ilk defa gidiyordum; nasıl bir yerdir, nasıl bir ortamdır, ne yaparlar, araca ne ederler, nasıl bir binadır vs.vs.vs... Etraftaki arkadaşlara sorduğumda sanki yakıt istasyonuna gidip gelmek gibi geçiştirdiler. Ha, öyle mi, eh evet öyle. Ama yine de detay bekledim insanlardan, alamadım. :)

Ben en azından daha önce hiç araç muayenesine gitmemiş arkadaşlara hitap etmek istiyorum. :)



1. RANDEVU ALMA

Bunun iki yolu var. Ya, 0.212.444 80 08'i arayıp, bir operatör yardımıyla gün ve saat alabilirsiniz. Bunun için ruhsatınızı yanınızda bulundurunuz. Ya da, http://www.tuvturk.com.tr/ adresinden kendiniz randevu gün ve saatini belirleyebilirsiniz. Öncelikle bu sitede pek çok bilgi var. Muayeneye işlemleri hakkındaki son kanuni gelişmelerden tutun da gitmeden önce aracınızda olması gereken ve size lazım olan tüm malzeme ve evrakları, bulunduğunuz ildeki TUVTürk istasyonunu (vb.) öğrenebilirsiniz.

Hemen belirteyim, Son günüm 30 Kasım idi fakat boş saat bulamadım. Müşteri hizmetlerini aradım. Yetkili bayan, "Randevu hizmeti 15 günlük periyodlarla verilmektedir, daha önce aramalıydınız. İstasyonunuz randevusuz da hizmet verebilmektedir, sıraya geçerek muayene olabilirsiniz" açıklamasında bulundu. Akşam 17:30'a kadar olan randevulu araçların sırası bittikten sonra randevusuzlara sıra geliyormuş. Gittim ama gerçekten kalabalıktı (ay sonu ya), geri döndüm artık. 1 Aralık'ta (bugün) gittim. Ha 1 gün gecikmişsiniz, ha 30 gün. Farketmiyor ve 6,31 TL.'lik gecikmeyi yiyorsunuz, haberiniz ola...

Ben sitedeki randevu sayfasından aldım gün ve saati.

* Site otomasyonu randevuyu almadan önce size her hangi bir ödenmemiş trafik cezanızın olmadığına, ilgili vergilerinizin ödenmiş olduğuna dair sayfalar okutturup onaylattırıyor.

İlk adımda plakayı, örnekte gösterilen yerdeki seri no'yu (çünkü iki ayrı yerde farklı seri no'lar var) ve güvenlik kodunu giriyorsunuz.
[ img ]
İkinci adımda da istenilen bilgileri giriyorsunuz.
[ img ]
Son olarak arzu ettiğiniz gün ve saati seçip onaylıyorsunuz, o kadar.
[ img ]
E-posta adresinize son durum bilgisi geliyor zaten. Oradan tekrar tarih ve saat konusunda bilgilendiriliyorsunuz.



2. MOTORLU TAŞITLAR EGZOZ EMİSYON RUHSATI

Bu ruhsat aslında muayene olayından farklı bir şey. Sadece, aynı vergi veya ceza borcu olmaması gerekliliği gibi bu ruhsatı da şart koşuyorlar. Bu sebeple bir emisyon ölçüm istasyonuna girip 10 dakikada bu işlemi tamamlayabilirsiniz. Değişken fiyatları var; ben 26 Liraya hallettim. Muayene gibi 2 sene geçerlilik süresi var.

Ben bu işi sabah hallettim. Bizim servislerin olduğu bölgede bir tane vardı, direkt oraya gittim. Görevli bir hortum benzeri bir şeyi egzoza monte etti. Aracı çalıştırıp gaz vermemi istedi. Biraz basmıştım ki hiddetle "bas bas bas bas!" dedi. :) Çıktım ta 3000 devire. 3-4 saniye sonra "tamam" dedi, bitti iş. Bu kadar. Test sonucunda makbuzlarla beraber size ruhsat kartı veriyorlar. Araç ruhsatına yerleştiriyoruz ve orada kalıyor.

[ img ]



3. MUAYENE İSTASYONU VE İŞLEMLER

Randevum saat 13:30'daydı. Ne güzel gideceğim saatimde ve beni içeri alacaklar düşüncesinde, önlüğünü yeni giymiş bir ilkokul çocuğu heyecanı ile vardım istasyona. Oradaki görevliler de günlerce bi' laf anlamayan adamlardan -haklı olarak- bıkmış olacaklar ki ben pozitif bir yüz ifadesiyle "Merhaba, kolay gelsin! Ben yeniyim ne yapm..." derken "Geç abicim! Geç geç geç, şu sıraya, Corolla'nın arkasına geç!" deyiverdi. :) "E hadi madem" deyip sıraya geçtik. Meğer aynı saatte randevusu olan bir sürü araç varmış. :D Bir görevli plakaları telsizle merkeze bildirdi. Burada 5-10 dakika bekledik. Bu boşlukta, bagaj kapağındaki yapıştırma sticker'ı söktüm. N'olmaz n'olmaz diye. Ama sökmesem de olurmuş. Çok salladıkları bir şey değilmiş.

Bizi yine aynı sırayla binanın önüne aldılar. Bu arada hemen bazı işlemlerin yapılması için "idari büroya" girdik. Başka bir görevli bize (şu bankalardaki gibi) sıra numarası kağıdı verdi (ya da siz gidip cihazdan alabilirsiniz). Numaratörlerde sıram gelince bankoya yaklaştım. Elimde hazır ettiğim ruhsat, trafik sigortası, emisyon ruhsatı vb. evrakları bayana verdim. Kontrolleri yaptıktan sonra 126 TL. + gecikme bedeli = 132 Lirayı ödedim. Bayan makbuzumu verdi fakat ruhsatla ilgili evrakları tuttu. Aracımın başına gidip görevliyi beklememi rica etti. Öyle de yaptım. :) Araçlar bir bir içeri alındı. Sıra bana gelince aracı peronun ağzına çektim.

Turbonun yüksek devirlere hazırlıklı olması için aracı susturmadım. Zira, görevliler gaz pedalını biraz sert kullanıyorlar. :)

Görevlinin isteği üzerine motor kapağı ile bagajı açtım. Bu arada görevli hemen (Renault servislerinde olduğu gibi) koltuğu muşamba vb. bir ürünle kapladı. Motor kısmına geçtik. Daha önce forum'umuzda lafı geçen "motor numarasını okuyup okuyamama" mevzusunu hatırladım. Numaranın bulunduğu derin karanlık yeri işaret ettim. Bu arada ben bagajı açarken o baktı etti, sıkıntı çıkmadı. Bagaja da şöyle bir baktı sadece. O kadar hazır ettiğim malzemeleri kontrol etmedi bile.

EKLEME: Sıra "şasi no"yu görmeye geldi. Gerçekten daha önce bu numara nerededir diye hiç ilgilenmemişim. Bagajdaki halıyı kaldırdı ve "Hocam bak haberin olsun, şasi no buradadır. Bir kaza anında bile en az zarar görecek, en az tahrip olacak yere yazarlar." dedi (Bkz. Aşağıdaki fotoğraf).

[ img ]

Bu işlemi hâllettikten sonra bagajı kapattık. Bana çıkışta beklememi söyledi. Eleman aracı alıp perona girdi. Fotoğraflardan da anlaşılacağı gibi peronlar, ince uzun bir tünel şeklinde. Her adımda farklı görevliler farklı noktaları kontrol ediyor. Benim işlem 10-15 dakikada bitti. Sileceklere ve su durumuna baktı, camları temizledi. Daha sonra fren testi uyguladı. İleride, aracın altını kontrol ettiler. Genel aydınlatma durumuna baktılar; fren, geri, stop vb. lambalara baktılar. Arka sis lambaları çift vaziyetteydi - sıkıntı çıkmadı. Bu arada emniyet kemerleri vb. kontroller yapılmış. Son kısımda ise far kontrolleri yapıldı (ilginç ki sis farlarına hiç bakmadılar!).

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Çıkışta bir görevli bana izahatte bulundu. Yeni araç olduğundan durumunun gayet iyi olduğunu, sadece farların yanal açılarında çok az bir sapma olduğunu, serviste bunu giderebileceğimi, dolayısıyla "hafif kusurlu" olarak işlemlerin neticelendiğini anlattı (tabii bu arada, benim okul binasını kullanarak yaptığım yükseklik ayar hikayesinin başarılı olduğunu anlıyorum. :D). Sonuç belgesini ve bir de eğitimsel uyarı kartı verdi. Ruhsat vb. evraklarımı aldım ve bir yere onayladığıma dair imza attım. Teşekkürleştik ve istasyondan ayrıldım.

Bu arada, LPG kullanmadığımdan o kısmı atladım. Ama, LPG'li araçların sızdırmazlık raporu mu ne - öyle bir belgelerinin olması gere. Hoş; peronda bir görevli elinde bir cihazla kontrol yapıyor. Yan peronda bir araçta sıkıntı çıktı. Alet ötüp durdu. Sabun-köpük ile kontrol yaptılar falan. Ama muhtemelen geçirmemiş olabilirler muayeneden. Derken benim önümde bir dizel Citroen C4 vardı. Genç eleman aracına güveniyordu, sıkıntısı yoktu. Fakat kötü sürpriz! Ruhsata "benzinli" diye işaretlemişler. Eleman şaşırdı "Ee peki 2008'de nasıl geçti muayeneden?" diye sorunca görevli "ben bilmem" dedi geçti. :) 1 ay içinde ücretsiz olarak tekrar gelmesi gerekti elemanın. İyi hoş da, insan ruhsata bakıp görmez mi, niye benzinli işaretlemişler demez mi...

Bir de belgede lastik diş derinliği 7mm. yazılmış. Doğru bir değer değil. 50bin bakımında servistekiler ve daha sonra Nitrojen basınç kontrolü için gittiğim lastikçi ustam, aynı değerleri vermişlerdi. Arkalar 8½, önlerse 8 mm. O konuda itirazım var. :D

Belgem:
[ img ]

Bu da kart (ön):
[ img ]
Kart (arka):
[ img ]

Umarım bu yazı, muayeneye hiç gitmemiş arkadaşlar için faydalı olur.
Teşekkürler.

Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Araç Muayene (TÜVTURK)

İleti Oktay ACAR » 02 Aralık 2010 15:43

Merak ettiğim bir konuydu,2011 Eylül ayına kadar vizem olmasına rağmen endişe ediyordum,
fotoğraflı ve açıklayıcı bilgileriniz için şahsen çok teşekkür ederim.Saygı ve selamlarımla...
Oktay ACAR
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 292
Kayıt: 27 Nisan 2010 20:46
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 57.5 HP
Kilometre: 41000
Yakıt: BP ve TOTAL 95 Oktan
Lastik Markası: Continental Premium
İsim ve Şehir: İZMİR

Re: Araç Muayene (TÜVTURK)

İleti mur_84 » 03 Aralık 2010 14:50

ben aracımı yeni aldım ve aldığımda muayenesi yoktu. hala da yaptıramadım araç 2006 model hiç muayene olmamış bugüne kadar.. şimdi muayene istasyonuna gitsem ne gibi bir sorunla karşılaşabilirim acaba?? bilgisi olan arkadaşlardan yardım talep ediyorum..

şimdiden teşekkürler herkese..
mur_84
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 20
Kayıt: 22 Kasım 2010 22:50
Marka & Model: 06'ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 80 hp.
Kilometre: 120000
Yakıt: bp
Lastik Markası: michelin
İsim ve Şehir: ümraniye

Re: Araç Muayene (TÜVTURK)

İleti burak120320 » 03 Aralık 2010 15:35

mur_84 demiş ki:ben aracımı yeni aldım ve aldığımda muayenesi yoktu. hala da yaptıramadım araç 2006 model hiç muayene olmamış bugüne kadar.. şimdi muayene istasyonuna gitsem ne gibi bir sorunla karşılaşabilirim acaba?? bilgisi olan arkadaşlardan yardım talep ediyorum..

şimdiden teşekkürler herkese..


Hocam arabanın eksiği gediği yoksa herhangi bir sorunla karşılaşmazsın, yanlızca bir miktar ceza ödersin diye biliyorum.. çok fazla bişi olcağını sanmıyorum. Bu muayene işini çok fazla aksatma bence rutin bi trafik kontrolüne girdiğinde arabanı bağlarlar bir sürü ceza ödersin üstüne bide arabayı parktan almak için para öderesin falan filan.. çok başını ağrıtırlar..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Araç Muayene (TÜVTURK)

İleti Devrim » 03 Aralık 2010 16:41

Ben o kadar iyimser değilim açıkçası. Ama yine de sorup soruşturmakta fayda var Mur_84. Yanlışım olabilir (umarım yanlış düşünüyorumdur); Aracınız en iyi ihtimalle 2006 Ocak çıkışlı olsa, 3 sene sonra 2009 Ocak'ta muayeneye girmesi gerekiyordu. Ocak 2009'dan bu zamana olan 23 ayı düşünürsek, 23 x 6,31 = 145,13 TL. cezası olabilir (maksimum).

Siz ya bulunduğunuz bölgedeki istasyona uğrayıp bir sorun, ya da yukarıdaki iletimde bulunan adresten bir yetkiliye sorun.

Demek ki 2009'dan beridir hiç bir polis kontrolüne denk gelinmemiş veya polis işin muayene kısmını kontrol etmemiş...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya


Sonraki

Devir Nakil Kasko & Sigorta

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 46 misafir