Bu ne şimdi?

İlk Yardım Merkezi. Aracımızla (veya başka bir konu ile) ilgili karşılaştığımız, deyenimlediğimiz problemler, sorunlar. Çözümünü paylaşalım ya da arayalım!

Bu ne şimdi?

İleti wahshi » 25 Ağustos 2010 22:20

Birkaç gün önce şehiriçi normal seyir halindeyken göstergelerdeki zikzak şekilli ışık ve arıza ışığı yandı. Resim çekeceğim zaman yanmadığı için gösteremiyorum ama hani şu yatay zikzak şekilli gösterge ışığı... Araç 2007 1.5 dci 80 hp. Stop ışığı yanmadığı için durma gereği duymadım ama göstergede o ışık yandıkça uyuz oldum. Arabada belirgin herhangi bir sorun yoktu, herneyse aracı durdurduğumda hemen kitapçığa bakıp bu ışığın ne olduğunu öğrenmeye karar verdim ve yazdığına göre, mazotta su olabileceği, elektronik aksamda bir arıza olabileceği, enjeksiyon sisteminde bir arıza olabileceği yazıyordu. İyide hangisi? Bir ikaz lambasından bu kadar çok sonuç çıkarmı? sonrasında 1-2 gün ışık falan yanmadı ama geçen gün birşey oldu ki canımı fena sıktı... Araba 2500-3000 devirlerdeyken gaza basıp vites yükseltmeye yeltendiğimde sanki birşey arabayı arkadan tutmuşçasına kasıldı kaldı. 60 bin bakımını 1000 km önce yeni yaptım... Değişmeyen filtre kalmadı, baskı balata, fren balataları, triger ve alternatör kayışları hepsi yenilendi. İşin ilginci bunu canı istediğinde yapıyor olması. Yani sürekli bir sorun değil. Işık bazen yanıyor, bazen yanmıyor... Araba bazen şeytan gibi kaçıyor, bazen böbrek sancısı çeker gibi kasılıp kalıyor. Rölantide yada çalıştırmada hiçbir sorun yok... Tek marş 0.5 saniyede anında çalışıyor. Titretme yada kalkışta herhangi bir sorunda yok.

Sizce bu kasılma nedendir? Benim aklıma gelenler, ülkemizin malum dizel yakıtları yüzünden enjeksiyon yada ateşleme sistemi kirlendi ama neden ara ara yapıyor bunu çözemedim... Carbon cleanmı yaptırsam?

Şimdiden hepinize teşekkürler, kazasız belasız sürüşler...
wahshi
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 28
Kayıt: 07 Şubat 2009 18:20
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: dCi 80 hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kemal / İstanbul


Re: Bu ne şimdi?

İleti MaYuCeL » 26 Ağustos 2010 04:04

Aracınızda tarif ettiğiniz sıkıntıyı bende bir zamanlar kangoo larda yaşamıştım. ( şirket ve babamın aracında).

-Babamın aracında bu dediğiniz ikaz lambası ara sıra yanıyordu. İlk başımıza geldiğinde aracı babam şehir dısında olduğu i.in ben kullanıyordum ve deposunu sıradan bir petrol de full doldurdum. Yakıt pismiş ve depodaki yakıt bitene kadar o ışık ara ara yandı söndü yandı söndü. ama aracın çekişinde yada performansında bir farklılık göremedim. Sonrasında babamda aynı şekilde farklı bir istasyondan benzin aldığında birkaç kez başına geldi. Hatta son olarak temmuz ayının ilk haftası Eskişehir dönüşünde bilecikten aldıgı yakıtta oldu. ( Eurodizel yerine 2-3 litre normal dizel atmışlar depoya, babam sonradan farketmiş ve pompasını çıkartmış.)
- Şirket aracında ise başımıza geldiğinde durum biraz daha farklıydı. şöför koltugunun altına su şişesi koyardım. Aracında bazı kabloları ordan geçiyor. Ben gaza bastıkça su şişesi arkaya yuvarlanıyor ve kabloların üzerine geliyordu, bu nedenlede kabloda temassızlık olduğundan ekrandaki ikaz yanıyor ve ayagımı gadan çektiğimde ışık sönüyordu. ustaya gösterdiğimde şişeyi ordan al ve o kabloları elleme dedi. Birdaha yaparsa yine gel tekrar bakarız felan...
-Diğer bir şirket aracında ise durum oldukça farklıydı. Gaza yüklenip aracı hareket ettirmeye başladığımda ikaz ışığı yanarsa araç çekiçten düşüyor, ayağımı gazdan kesip tekrar gaza abandığımda ışık sönüyor ve araç eski performansında hareketine devam ediyordu. Bunuda farkettiğimizde ustasına gidip gösterdik, bu seferki arızanın Turbodan olduğunu ve yakın zamanda bu turbonun iflas edebileceğini söyledi. Nitekim o aracın turbosu 4-5 ay sonra bozuldu.

Sizin aracınızda başınıza gelen sanırım son yazdığım kangodaki problem gibi, aracın çekişide düşüyorsa siz aracınızı iyi bir ustaya gösterirseniz daha doğru olur, Umarım Turbodan değildir zira 1500-2000 den aşağı kurtarabileceğinizi sanmıyorum.

Umarım yardımcı olabilmişimdir, Saygılar...
MaYuCeL
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1141
Kayıt: 01 Mayıs 2010 09:08
Konum: İzmit/KOCAELİ
Marka & Model: ClioIII Faz2 Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 87 hp
Kilometre: 82000
Yakıt: P.O.
Lastik Markası: Kumho 205/50 R16
İsim ve Şehir: Muhammet - KOCAELİ

Re: Bu ne şimdi?

İleti necati3437 » 26 Ağustos 2010 16:21

slm arkadaşlar arkadaşın bahsettiği olay dizel araçta değilde benzinli araçta aynısı başımıza geldi

olay şöyle başladı arkadaşda 2000 model opel astar cd vardı bu araçı 2 el olarak aldıydı ve araçı özel opel servisine götürdük araçın bütün bakımları ( yağ,yağfilitresi,hava filitresi,polen filitresi,bensiz filitresiitriger kayışı,gergi bilyası,v kayışı ) burada yapıldı araçın bakımları yapıldıktan sonra yola çıktık istanbul içinde hız yapmadığımızdan hiç problem yoktu otobana girip eve gelirken araç 2800 devre geldiği zaman arıza ışıgı yandı ve araç kendini kastı sanki arkadan biri çekiyormuş gibi araba 3000 devre gelmiyordu bu vaziyette eve geldik günlerden cumartesi öğleden sonra olduğu için servis kapatmıştı yolda aradık ulaşamadık

pazartesi günü arkaş servisi aradı ve olayı anlattı servis araçın gelmesi gerektiğini söylemiş arkadaş servise gidemeden uzun yola çıkması gerekti boluya gitti ve geldi araba sorun yaratmadan gidip geldi düzeldi dedik ama 1-2 gün sonra tekrar başladı arasıra yapıyor ara sıra yapmıyordu neyse arakadaş bakım yaptırdığı servise gitti ve teste çıkmışlar olayın katalüzörden kaynaklı olabileceğini söylemişler pahalı oldu için daha sonra yaptırım deyip eve geldik

araç arızayı sürekli yapmıyordu ama hezan yapacağı belli olmuyordu aynı şekilde arıza ışığı 2800 devre kadar yanmıyor 2800 devre gelince yanıyor ve araç kasıyor gitmiyordu sanayide ustaya götürdük olayı anlattık
değişen malzemeler elimizdeydi ustaya verdik arıza bakımdan sora olmuştu çünkü daha önçe herhangi bir problem yoktu usta çıkan malzemeleri tektek yeniden yerine takıp deneyeceğiz dedi araçın çalışmasında bir problem yoktu rolantide gayet güzel çalışıyordu usta ilk olarak yeni benzin filitresini çıkardı ve eskisini yerine taktı yola çoktık araç hiç problemsiz çalışmaya başladı 2800-3000-5000 devirleri çok rahat görmeye başladı ne arıza lambası yanıyor nede araç kendini kasıyordu 1-2 hafata denedik ve araç düzelmişti daha sonra bensin deposunuda söktürdük ve temizlettik

arıza yeni olmasına rağmen benzin filitresindenmiş arkadaşım elinde eski mazot filitresi duruyorsa bir takve onunla dene filitreden kaynaklı ola bilir çünkü aynı anlattığın arıza filitrenin yeni olmasına bakma arızalı çıkabiliyor
necati3437
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 21 Ağustos 2010 16:30
Konum: Çatalca / İST
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 58145
Yakıt: Total Eurodizel
Lastik Markası: Michelin EnergySaver
İsim ve Şehir: İstanbul

symbol 1.5dci elektronik arıza ikaz lambası yandı marş basma

İleti kerpir » 22 Ağustos 2018 16:43

Merhaba, benim aracın sorununu uzun şekilde yazmak istiyorum. kurban bayramının 2.günü ankaradan istanbul istikametine ilerlerken "elektronik arıza ikaz lambası" yandı. (adı geçen zigzak şekilli olan şekil.)

bu hadiseye geçmeden önce şunu anlatma gereksinimi duydum; bir kaç ay önce aracımın hararet lambası yanmıştı, radyatör su deposu kapağından su eksiltiyordu. motor tamircisine götürdüğümde arabanın motorunun sökümesi gerektiğini söylemişti. tamir masrafı 4-5bini belki de 7-8bini bulacağından bahsetmişti.(2018 yılı için konuşuyorum) buna inanmadım motoru söktürmedim, iyide yaptım çünkü sıkıntı radyatör tıkanıklığından kaynaklanıyordu. usta radyatörü çıkması ile değiştiğini söyledi. Bununla birlikte, termostat müşürü, devir daim motoru da değişti hazır açılmışken triger seti de komple değişti. vs vs.

konu uzadı farkındayım. hadisemiz bu tamir tadilat işlemleri gerçekleştikten 2-3 ay sonra yaklaşık 4-5bin km sonra oluyor.

Elektronik arıza ikaz lambası yandıktan sonra arabayı hiç ilerletmedim hemen durdurdum. (takribi 150km hız ile gidiyordum) kaputu açtığımda yine radyatör suyu geçirmemişti, su eksiltmişti fakat hararet lambası da YANMAMIŞTI. Yanan ışık sadece elektronik arıza ikaz lambasıydı. radyatöre su ekledim (5LT kadar) ancak elektronik arıza ışığı yanmaya devam ediyordu ve marş da basmadı bende sıkıntı çıkmasın diye tekrar tekrar zorlamadım. yolda kalan aracımı 350TL karşılığı çamlıdereden, ivedik 88 otoya çektirdim. (2 çocuk + hanım + ben çekici tepesinde, bildiğin rezalet)

bayramın 2. günü açık olan usta arabanın kontağını çevirip bu arızanın triger kayışı kopması olduğunu başka bir arıza olmasının imkansız olduğunu söyledi. trigerin gittiğinden o kadar emindi ki hatta siboplarında eğrildiğini söyleyip bayram sonrası vermek üzere arabanın kalması gerektiğini söyledi. 2.000TL karşılığı motor kapağının yapılacağını, sibopların ve triger setinin yenileceğini bildirdi.

Ancak bildiğim kadarı ile symbollerde motor arızası olası birşey değil ve ilgili arıza yine internetten okuduğum kadarı ile elektriksel veya motorine karışan su veya enjeksiyon ile ilgili olması gerektiği halde usta motorun kapağının açılması gerektiğini söylemesi ve benim o sıradaki aciziyetim tarif edilemez...

Her neyse arabayı bırakıp eve geldim. 1-2 saat sonra usta arayıp trigerin kopmadığını arabanın arızasının motorun pistonlarında olduğunu motorun komple inip binmesi gerektiğini söyledi. ben ısrarla arabanın motorunda bir sıkıntı olmadığını iddia ediyorum. Motoru söktürmedim. bilgisayara bağlamasını söyledim. (ancak tahminime göre bilgisayara bağlayabilecek pozisyonu yok ustanın)

bana bayram çıkmadan sorununu ne olabileceği hakkında fikir verebilecek olan var mı? bana bu işin uzmanı bir arkadaş akıl fikir verebilir mi? maalesef ki ustalar "hele bir sökek bakak sorunu anlarız" kafasından kurtulamadı.
kerpir
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 22 Ağustos 2018 16:00
Marka & Model: symbol
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 75hp
Kilometre: 200000
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Bu ne şimdi?

İleti maliulkat » 27 Ağustos 2018 09:52

wahshi demiş ki:Birkaç gün önce şehiriçi normal seyir halindeyken göstergelerdeki zikzak şekilli ışık ve arıza ışığı yandı. Resim çekeceğim zaman yanmadığı için gösteremiyorum ama hani şu yatay zikzak şekilli gösterge ışığı... Araç 2007 1.5 dci 80 hp. Stop ışığı yanmadığı için durma gereği duymadım ama göstergede o ışık yandıkça uyuz oldum. Arabada belirgin herhangi bir sorun yoktu, herneyse aracı durdurduğumda hemen kitapçığa bakıp bu ışığın ne olduğunu öğrenmeye karar verdim ve yazdığına göre, mazotta su olabileceği, elektronik aksamda bir arıza olabileceği, enjeksiyon sisteminde bir arıza olabileceği yazıyordu. İyide hangisi? Bir ikaz lambasından bu kadar çok sonuç çıkarmı? sonrasında 1-2 gün ışık falan yanmadı ama geçen gün birşey oldu ki canımı fena sıktı... Araba 2500-3000 devirlerdeyken gaza basıp vites yükseltmeye yeltendiğimde sanki birşey arabayı arkadan tutmuşçasına kasıldı kaldı. 60 bin bakımını 1000 km önce yeni yaptım... Değişmeyen filtre kalmadı, baskı balata, fren balataları, triger ve alternatör kayışları hepsi yenilendi. İşin ilginci bunu canı istediğinde yapıyor olması. Yani sürekli bir sorun değil. Işık bazen yanıyor, bazen yanmıyor... Araba bazen şeytan gibi kaçıyor, bazen böbrek sancısı çeker gibi kasılıp kalıyor. Rölantide yada çalıştırmada hiçbir sorun yok... Tek marş 0.5 saniyede anında çalışıyor. Titretme yada kalkışta herhangi bir sorunda yok.

Sizce bu kasılma nedendir? Benim aklıma gelenler, ülkemizin malum dizel yakıtları yüzünden enjeksiyon yada ateşleme sistemi kirlendi ama neden ara ara yapıyor bunu çözemedim... Carbon cleanmı yaptırsam?

Şimdiden hepinize teşekkürler, kazasız belasız sürüşler...


2006 dizel aracımla alanya antalya full klima açık dolaştım eve 100 km kala hanımla konuşurken maşaallah dedim arabamı tekrar sevdim dağda bayırda 60 beygirlik olmasına rağmen keçi gibi tırmandı falan dedimmmm 1dk sonra aynı ikaz lambası yandı 2sn sonra söndü. bi kaç dk sonra tekrar yandı ve söndü birdaha yanmadı.
Kitapçığa baktım dediğiniz gibi enjeksiyon sisteminde / otomatik şanzımanda / mazotta su olma ihtimali varmış. araç dizel olduğundan mazotta su uyarısını dikkate aldım tekrar yanmayıncada önemsemedim.
Alakalımıdır bilmiyorum ama tahminen o ışığın yandığı zamanlarda turbo hortumumda patlamış delik büyük olmayınca şehir içi kullanımda performansta çok kayıp olmayınca anlamamışım. delik büyüyünce anladım değiştim ama bilgisayara bağlatıp hata koduna baktırmayı unuttum.
maliulkat
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 33
Kayıt: 07 Mart 2017 09:52
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 DCI
Kilometre: 125000
Yakıt: opet eurodizel
Lastik Markası: lassa
İsim ve Şehir: kayseri

Re: Bu ne şimdi?

İleti yörükpaşa » 28 Ağustos 2018 09:57

maliulkat demiş ki:
wahshi demiş ki:Birkaç gün önce şehiriçi normal seyir halindeyken göstergelerdeki zikzak şekilli ışık ve arıza ışığı yandı. Resim çekeceğim zaman yanmadığı için gösteremiyorum ama hani şu yatay zikzak şekilli gösterge ışığı... Araç 2007 1.5 dci 80 hp. Stop ışığı yanmadığı için durma gereği duymadım ama göstergede o ışık yandıkça uyuz oldum. Arabada belirgin herhangi bir sorun yoktu, herneyse aracı durdurduğumda hemen kitapçığa bakıp bu ışığın ne olduğunu öğrenmeye karar verdim ve yazdığına göre, mazotta su olabileceği, elektronik aksamda bir arıza olabileceği, enjeksiyon sisteminde bir arıza olabileceği yazıyordu. İyide hangisi? Bir ikaz lambasından bu kadar çok sonuç çıkarmı? sonrasında 1-2 gün ışık falan yanmadı ama geçen gün birşey oldu ki canımı fena sıktı... Araba 2500-3000 devirlerdeyken gaza basıp vites yükseltmeye yeltendiğimde sanki birşey arabayı arkadan tutmuşçasına kasıldı kaldı. 60 bin bakımını 1000 km önce yeni yaptım... Değişmeyen filtre kalmadı, baskı balata, fren balataları, triger ve alternatör kayışları hepsi yenilendi. İşin ilginci bunu canı istediğinde yapıyor olması. Yani sürekli bir sorun değil. Işık bazen yanıyor, bazen yanmıyor... Araba bazen şeytan gibi kaçıyor, bazen böbrek sancısı çeker gibi kasılıp kalıyor. Rölantide yada çalıştırmada hiçbir sorun yok... Tek marş 0.5 saniyede anında çalışıyor. Titretme yada kalkışta herhangi bir sorunda yok.

Sizce bu kasılma nedendir? Benim aklıma gelenler, ülkemizin malum dizel yakıtları yüzünden enjeksiyon yada ateşleme sistemi kirlendi ama neden ara ara yapıyor bunu çözemedim... Carbon cleanmı yaptırsam?

Şimdiden hepinize teşekkürler, kazasız belasız sürüşler...


2006 dizel aracımla alanya antalya full klima açık dolaştım eve 100 km kala hanımla konuşurken maşaallah dedim arabamı tekrar sevdim dağda bayırda 60 beygirlik olmasına rağmen keçi gibi tırmandı falan dedimmmm 1dk sonra aynı ikaz lambası yandı 2sn sonra söndü. bi kaç dk sonra tekrar yandı ve söndü birdaha yanmadı.
Kitapçığa baktım dediğiniz gibi enjeksiyon sisteminde / otomatik şanzımanda / mazotta su olma ihtimali varmış. araç dizel olduğundan mazotta su uyarısını dikkate aldım tekrar yanmayıncada önemsemedim.
Alakalımıdır bilmiyorum ama tahminen o ışığın yandığı zamanlarda turbo hortumumda patlamış delik büyük olmayınca şehir içi kullanımda performansta çok kayıp olmayınca anlamamışım. delik büyüyünce anladım değiştim ama bilgisayara bağlatıp hata koduna baktırmayı unuttum.


klasik reno arıza lambası sorunu .
araba çukura girince veya tümsekten geçince sarsıldığında , enjektör kabloları gevşeyip yerinden oynuyor . iyi bir elektrikçiye gidip kabloların enjektör girişlerini sıkıştırıp motorun herhangi bir yerine sabitlemeleri . ucuz yegane çözüm bu . veya enjektör kablolarını yenileyin .
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL



Sorular & Cevaplar, Problemler & Çözümler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 44 misafir